Jan Zoethout Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 En eindelijk kwam dat handvatje uit Israel aan: Het gat was wat kleiner dan 25 mm (ca. 24 mm) in doorsnede - maar dat was met wat "Dremelen" vlot verholpen - en 21 mm diep. Het Muehle borstelkopje (Muehle SilverTip Fibre 25 mm) aan de onderkant iets ingekort (ca. 1.5 mm) om aan de gewenste hoogte van 53 mm te komen. Het handvatje van een paar laagjes matte transparante parketlak van Glitsa voorzien en de zaak in elkaar gelijmd. En voila: Uiteindelijk is de hoogte van de borstelkop 54 mm geworden. Morgen maar eens uitproberen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Ziet er tof uit!! En dan kan je nu die sudoku oplossen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Mooi hoor. Heb nog even andere dingen, maar moet deze week wel klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Ziet er mooi uit Jan! Ik denk dat ik de mijne in één of andere hoogglanslak af zou willen werken. Heb je hiervoor nog tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 Een goede jachtlak, verkrijgbaar bij de bouwmarkt of verfhandel. Trouwens, ik denk niet dat er slechte jachtlak te koop is, de mijne is van Ruwa - maar er zijn nog meer goede merken. De kleinste verpakking is een kwart liter - goed voor 2 tot 3 vierkante meter. Een aanschaf voor het leven dus .... Twee keer aanbrengen, daarna met heel fijn waterproof schuurpapier en water opschuren. Dan aflakken (de derde laag, dus) Dat is dus mijn manier - mogelijk dat Henk (Verhaar) met iets anders/beters komt .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 Vanmorgen het kwastje gebruikt: Maakt lekker schuim (Cella), zachte tips, en toch lekker stevig (is dat nou "backbone"?). Een blijvertje, dus. Hoop dat de komende kwast met aluminium handvat en black fibre net zo prettig wordt .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Het schijnt dat de black fibre wat minder backbone heeft en wat "floppy'er" is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 Dacht dat weinig "backbone" identiek was aan "floppy" ... of haal ik nu zaken door elkaar ? Die verrekte kretologie toch ... en wat is dan "flow" ? Als iemand dat eens kon uitleggen .... Ga ik later eens vragen naar al die gradaties van das (pure-finest-best-silvertip-HMW-etc.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Flow (through) is de mate waarin de kwast de opgeschuimde zeep ook weer vrijgeeft; sommige kwasten 'eten' zelf vrij veel schuim op dat ze niet of nauwelijks weer vrijgeven en daar heb je dus per keer veel meer product nodig om de gewenste hoeveelheid uiteindelijk op je gezicht te krijgen. In zijn algemeenheid kun je zeggen dat een dicht beplante kwast meer backbone heeft maar minder flow-through en een minder dichte kwast slapper is maar juist een betere flow-through heeft. Ook hebben kwasten met een lagere loft meestal een betere flow-through. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 Dank, @talibeard ! Dan heeft dit nieuwe kwastje een goede flow en veel backbone, beslist niet floppy. Denk dat ik deze (subjectieve en moeilijk meetbare) begrippen nu een beetje snap ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Ziet er goed uit Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts