Barbiere di Figaro Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Iemand die deze mesjes al eens in deze verpakking is tegengekomen? En misschien al ervaringen heeft of heeft gezien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Ik heb wel eens iets met een tijger gezien, maar volgens mij was het merk ook Tiger. Begin nu wel te twijfelen. Ervaring helaas niet, ben wel benieuwd, want ik vind Supermax helemaal niet zo slecht. Heb jij ze nu in huis? Wil je ze in het assortiment opnemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted March 30, 2014 Author Share Posted March 30, 2014 Ik heb wel eens iets met een tijger gezien, maar volgens mij was het merk ook Tiger. Begin nu wel te twijfelen. Ervaring helaas niet, ben wel benieuwd, want ik vind Supermax helemaal niet zo slecht.Heb jij ze nu in huis? Wil je ze in het assortiment opnemen? Zou kunnen dat we die erbij nemen Marco, vandaar de vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Ik heb ze nog niet eerder gezien geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Ik heb wel Supermax Super Platinums in huis maar in een totaal andere verpakking dus ik weet niet of het om dezelfde mesjes gaat. Ik heb ook verschillende verpakkingen Super Stainless van hun geprobeerd en die waren beslist niet hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 De Supermax Stainless is mijn favoriete mesje in een Pearl TTO. Die twee lijken wel voor elkaar gemaakt (gezien het land van herkomst zou dat nog kunnen ook). Soms tref je bij de Supermax Stainless niet gesealde doosjes. Die hebben last van roestvorming. Deze Super Platinum Tiger ken ik (nog) niet, maar zodra jullie ze hebben, ben ik de eerste die ze zal kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted March 30, 2014 Author Share Posted March 30, 2014 Meer aanmoediging hebben we niet nodig Francois, ze zijn besteld! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 ze zijn besteld! Mooi zo ! Krijgen jullie alleen losse doosjes of ook die verpakkingen met 50 stuks ? En hebben jullie al enig idee wat deze mesjes gaan kosten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Heb een paar Supermax liggen uit een sample, maar zonder Tijger. Heb er een van 5x gebruikt, maar was er toen niet echt gek van. Nog eens proberen als ik er aan toe ben. Misschien vergist? Was toen niet overtuigd, zie onder: Vandaag voor het eerst een Super Max gebruikt. Viel niet tegen, maar bijzonder, nee. Wel probleemloos. In de Gillette op 5 een goede gladde beurt. Het Super-Max Super Platinium mesje in de Pearl presteert zeer goed. Derde keer, zeer glad, kan niet beter. De Pearl begint voor mij een soort ijkpunt te worden. De mesjes die hierin goed presteren, zijn de betere voor mij. Het mesje voor de vierde keer, nu in de slant, scheert weer glad. Had wel iets meer aandacht nodig, maar verder goed. De Fatboy op 6, maar dat viel tegen. Lijkt of de super-Max het wel heeft gezien. Kon er nog net een DFS met weinig trek van maken, dus laatste inzet mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 Misschien zijn ze iets anders dan die jij had Harkos, we gaan het zien. @ Francois, we krijgen de blisterverpakkingen van 50 stuks, 10 pakjes van 5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Maar toch wel mooi zo'n scheerdatabase, kan je in elk geval je herinnering weer ophalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 @ Francois, we krijgen de blisterverpakkingen van 50 stuks, 10 pakjes van 5. OK dan, leg ze maar klaar, ik ben al onderweg ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 (edited) Het komt voor dat je verwachting absoluut niet uitkomt. Hier is zo'n voorbeeld. Tot nu toe was ik niet zo te spreken over Super-maxen. Echter hier weer een uitzondering op de regel. Het onderhanden mesje deed het zonder meer goed. Negen scheerbeurten negen andere krabbers en allemaal bevredigend. Voor de duidelijkheid, het mesje scheert moeiteloos, maar flitst niet door de baard. Niet erg hoekgevoelig. Gewoon een middelmatig goed mesje. Heb niet direct zoiets van die blijft er in, maar als je niks beters hebt is dit heel behoorlijk. Voor mij overstijgt dit ruimschoots het niveau Derby, maar komt het niet in de buurt van een Astra, een Souplex of b.v. Polsilver. Mijn uiteindelijke beoordeling is: ruim voldoende, Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig. 1- Super-Maxen zijn niet mijn favorieten, maar ja ook die moeten een keer op. Echter viel het vanmorgen in de L6 erg mee en heb ik me eigenlijk wel aardig geschoren. Mesje had een goede snit en het geheel liep wel zacht en soepel. 2- Het mesje deed wat het moet doen, redelijk goede snit. In de 39C een strakke beurt van 3 rondes. Lekker glad. Ofschoon ik geen fan ben van de Super-maxen, ben ik met dit mesje best tevreden, maar ja is ook nog maar de 2e x. In elk geval een prima scheerbeurt en dat is waar het om gaat. 3- Het mesje blijft aardig op snit. Niet super, maar kan veel minder! In de Fat Boy op 6 een prima scheerbeurt in 3 rondes. Mooi glad resultaat en geen irritatie. 4- Het mesje doet het beter dan ik er van verwacht. Vandaag helemaal. Voor het eerst de Mulcuto Schrägschnitt in gebruik. Nou met enige scepcis dit verzamelaarsdingetje uit kunststof ter hand genomen. Daar ik al gewend was aan een slant, wist ik wel hoe het aan te pakken. Echter bij mijn slant is aan beide kanten het verloop hetzelfde, terwijl bij de Schrägsnitt de kop schuin naar één kant afloopt, zoals de naam al aangeeft. Dan weegt het ook nog eens niets, dus geef het een kans. Zo dat was een verrassing. Eerst eens kijken of ik het mesje niet was vergeten. Nee, toen voelen wat er met mijn wang was gebeurd. Die was met een haal met de vleug al aardig glad. Dan maar afwerken, dwars en tegen de vleug en ja hoor, een van de gladste scheerbeurten ooit. Dat ha ik dit krabbertje niet gegeven. Wat een verheugend begin van de dag. 5- Valt niet tegen. Zonder enig tegenstribbelen scheren. In de nieuw verworven Apollo direct een goed scheerbeurt. Moest even de hoek vinden. Blijkbaar is dit krabberje daar gevoelig voor. Leuk klein krabbertje en toch stevig genoeg van gewicht, om vlot weg te scheren. 6- Dit mesje overstijgt mijn verwachtingen. De 5 norm gehaald, in 3 rondes zijn werk doen en nog zeker goed voor een 7e x. In de slim op 6 precies de juiste stand om vlot en adequaat in 3 rondes dat te doen, wat ik er van verwacht, glad en irritatieloos scheren. 7- Dat mesje verrast me werkelijk. Gaat morgen waarschijnlijk nog een keer mee. Had ik niet verwacht. In de 38C ging het scheren nog moeiteloos. Gewoon in 3 rondes glad, zonder bijwerken. Zijn er dan toch goede Super-maxen? Als kanttekening moet ik wel zeggen, dat hij wel goed scheert, maar niet bijzonder. Voor de prijs echter voldoende. Inmiddels is het 11 uur geleden dat ik me heb geschoren en het resultaat was blijkbaar zo strak, dat er nog steeds geen groot stoppelveld is. 8- Ja dat mesje deed het vandaag dus weer net als gisteren. Gewoon goed, zonder trekken scheren. In de Pearl OC prima resultaat. Geen super scherpe en zachte snit, maar gewoon een goede beurt zonder trekken en irritatie. Het mesje is blijkbaar bruikbaar in veel krabbers. 9- Het mesje blijft redelijk goed zijn werk doen, ook voor de 9e x. Redelijk goed is voor mij echter net te weinig, dus spaarpot In de Black Beauty op 7 ging het best nog goed, maar ga morgen toch maar met een nieuw mesje verder. Moest echt goed mij best doen voor een glad resultaat, ofschoon het mesje nog niet echt trekkerig begon te voelen. Naar index Harkos Edited September 25, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Ja, dit mesje heb ik ook is gekregen van iemand en was toen voor mij een heerlijk mesje om mee te scheren.Ik gebruikte toen een DE8911bl krabber en werkte heel behoorlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Ik heb de Platinums en ook de Blue Diamonds. Bij Super Max is het altijd weer een beetje raden wat precies de verschillen zijn Hoe dan ook vind ik ze doorgaans - en inderdaad zeker in de Pearl - lekker veel value for money bieden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts