Snuff Posted March 28, 2014 Posted March 28, 2014 Aan alle fanaten en gebruikers van het traditionele open mes een prachtige dag toegewenst Even verpozen en een kijkje nemen bij Ulrik Beyer, deze hoog aangeschreven messenmaker uit Oostenrijk die werkelijk prachtige stukken maakt (een van de enige die momenteel nog 8/8" aanbied), allerlei inbreng van de koper is mogelijk, gaande van vorm, handvat, afwerking, etc.... http://www.koraat-knives.at/ueberuns.html
joostmoree Posted March 28, 2014 Posted March 28, 2014 Nou Ron, dan neem ik maar een voorschot op een nog mooier weekend met dezelfde uitgesproken wens. Hartelijk dank voor het delen van de site!. Ik ben er eventjes voor gaan zitten. Ik vrees dat Shaggy er een concurrent bij heeft Ik moet zeggen dat de man schitterende producten zowel in de basis standaard als ook als volledig customproduct levert. Ik denk dat ik vanavond maar eens ga kijken naar een los 8/8ste mes, barbers notch of Schorkopf of eventueel op verzoek Spanish point. Met grove jimps onder en boven. Ik begrijp exclusief kosten van verzending € 50,00 met enige meerkosten voor de jimps maar dat zal het meeste niet zijn en € 20,00 voor !/4 hollow slijping. De rest kan/heb ik zelf. J P.S. Opvallend is dat de man standaard een wedge (derb) levert (een beetje verdikte spine dus wellicht near wedge).
Snuff Posted March 28, 2014 Author Posted March 28, 2014 De losse blanks zijn voor wie een beetje handig is echt een koopje, mooi is ook dat je op een lijstje zelf kan bepalen wat je extra wil en meteen ziet hoe lief je zult moeten zijn tegen je vrouw wil je dit in huis halen. Ik heb even genoeg uitgegeven maar zal deze jonge kunstenaar zeker nog bezoeken om een keuze te maken.
Shaggy Posted March 28, 2014 Posted March 28, 2014 Zo, dat zijn idd fraaie messen. En de prijzen zijn erg laag. Dat ie het er voor kan maken. Maar ja, als het in series gebeurt met watersnijden erbij etc. kan ik me er iets bij voorstellen misschien. Iig zeer fraai ogende messen
joostmoree Posted March 29, 2014 Posted March 29, 2014 (edited) Ad informandum. Ik ben benieuwd! J Sehr geehrter Herr Beyer, Mit Freude habe ich die Inhalte Ihrer Website zur Kenntnis genommen. Und ich bin sehr interessiert an einer 8/8ste Klinge ohne weitere Materiale (Ich restauriere selbst Rasiermesser und mache selbst Hefte). Ich bitte Sie höflich, mir ein Angebot zu tun für eine einzige 8/8 Klinge, mit Grad Kopf und Notch, mit oben und unten den Erl grober Serrierungen und mit ¼ hohl Schliff. Vielen Dank. Hochachtungsvoll und mit freundlichen Grüßen, Edited March 29, 2014 by Guest
Snuff Posted March 29, 2014 Author Posted March 29, 2014 Duurt bij mij nog even voor een dergelijke mail z'n weg vind naar Ulrik, even de centjes laten voor wat ze zijn maar het kriebelt wel hoor! Nu ja straks krijg ik het afgewerkte product te zien van bovenstaande heer met prachtige foto's en is m'n dag weer goed.
karaqz Posted March 29, 2014 Posted March 29, 2014 Duurt bij mij nog even voor een dergelijke mail z'n weg vind naar Ulrik, even de centjes laten voor wat ze zijn maar het kriebelt wel hoor! Nu ja straks krijg ik het afgewerkte product te zien van bovenstaande heer met prachtige foto's en is m'n dag weer goed. Bij mij ook. Ik spreek geen woord Duits
joostmoree Posted March 29, 2014 Posted March 29, 2014 Ha Karaqz! Als je wilt vertaal ik in het verband van dit forum alles voor je in het Duits. Andere talen behoren ook tot de mogelijkheden. En, Ron, Je laat dit weekend de kroeg voor wat het is - waarmede het budgetprobleem is opgelost - en je gaat maandag ook zo'n mooie basic 8/8ste kopen. J :
Snuff Posted March 29, 2014 Author Posted March 29, 2014 En, Ron, Je laat dit weekend de kroeg voor wat het is - waarmede het budgetprobleem is opgelost - en je gaat maandag ook zo'n mooie basic 8/8ste kopen. Ik mag van m'n vrouw niet naar de kroeg dus dat is geen probleem Nee ik neem even een pauze, messen zullen er altijd zijn en altijd meteen kopen waar je zin in hebt is ook geen garantie voor gelukkig zijn. Later op het jaar komt er wellicht eentje.
joostmoree Posted March 29, 2014 Posted March 29, 2014 . . .Later op dit jaar. . . wellicht. . . . . Okay. April dan! J
pjdevos Posted March 30, 2014 Posted March 30, 2014 Kijk eens aan, een mooie bron voor 8/8 messen. Wat een goede timing. Dank voor de link Snuff!
joostmoree Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 Ad informandum. Ik ben benieuwd!J Sehr geehrter Herr Beyer, Mit Freude habe ich die Inhalte Ihrer Website zur Kenntnis genommen. Und ich bin sehr interessiert an einer 8/8ste Klinge ohne weitere Materiale (Ich restauriere selbst Rasiermesser und mache selbst Hefte). Ich bitte Sie höflich, mir ein Angebot zu tun für eine einzige 8/8 Klinge, mit Grad Kopf und Notch, mit oben und unten den Erl grober Serrierungen und mit ¼ hohl Schliff. Vielen Dank. Hochachtungsvoll und mit freundlichen Grüßen, De heer Beyer reageerde snel. Vide: Sehr geehrter Herr Moree, Vielen Dank für Ihr Interesse. Der Preis für eine 8/8 Klinge mit Notch, grober Serrierung (oben und unten) und 1/4 hohlem Schliff liegt bei 60 Euro zzgl. Versand. Der Versand kostet 4,10 Euro. Der Gesamtpreis liegt also bei 64,10 Mit freundlichen Grüßen, Ulrik Beyer Ik denk dat ik dit maar doe! Nog even polsen hoeveel HRC het mes is op de snede. Op de site staat vermeld dat met het oog op vijl- en sierwerk de rugzijde van het mes niet volledig is uitgehard doch alleen de snijkant. J
Buffel Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 Dat is toch niet een rare prijs.. Is het nodig om het complete mes te harden, of voldoet de snede alleen? Dat betekent dat je altijd met een laagje tape moet slijpen, anders is de rug zo weg..
joostmoree Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 Nou vreet ik een bezem Buffel! Terwijl jij je bovenstaande bericht schreef verstuurde ik aan de heer Beyer een e-mail met de volgende inhoud: Quote Sehr geehrter Herr Beyer, Vielen Dank für Ihre schnelle Antwort. Ich habe gelesen das die Klingen nur im Schneidenbereich gehärtet sind, sodaβ eine Bearbeitung des Heftbereichs noch möglich bleibt. Können Sie mir sagen bis wie viel HRC? Und ob der Mangel an Aushärtung wird führen zu erhöhter Verschleiß an der Rückseite der Klinge (Application Tape!?). Ich möchte mittels Paypal zahlen. Ist das möglich? Unquote J
joostmoree Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 Jongens! Dit komt helemaal goed! Quote Onderwerp: RE: RE: Klinge 8/8 Sehr geehrter Herr Beyer, Ich bitte Sie höflichst die Klinge ganz durch zu härten bis 61-62HRC. So bald Ich Ihre Rechnung empfangen haben werde Ich mittels eine normale Banküberweisung zahlen bevor Ihr Schweiß getrocknet ist. Mit freundlichen Grüßen, Joost Moree Dr J.Z. Moree Van: Koraat Kento [mailto:Koraat@gmx.at] Aan: Joost Moree Onderwerp: Aw: RE: Klinge 8/8 Sehr geehrter Herr Moree, es stimmt, die Einzelklingen sind normalerweise nur im Schneidenbereich gehärtet. Das kann natürlich am Rücken zu höherem Verschleiß führen. Wenn Sie wollen, kann ich die Klinge für Sie aber auch ganz durchhärten. Die Härte beträgt ca. 61-62hrc. Es tut mir leid, aber ich akzeptiere im Moment kein Paypal. Ich hoffe eine normale Banküberweisung ist für Sie in Ordnung. Es ist keine Vorauszahlung nötig, ich liefere die Rechnung mit der Klinge. Mit besten Grüßen, Ulrik Beyer Unquote J PS Als er een vertaling op het forum wordt verlangd dan lees ik dat graag. Maar effe knippen/plakken op Google of Translator Vertalen levert al een leesbare tekst op.
FairArie Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 Netjes dat ze een rekening sturen en je niet vooraf hoeft te betalen. Dat tref je niet vaak meer.
PI56 Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 Dat is een interessante aanbieding Joost. Ik ben zeer benieuwd wat je uiteindelijk in de brievenbus krijgt.
joostmoree Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 Die gevoelens deel ik Pieter! Als dit wat wordt dan lust ik er nog wel een paar. American point. Oblique. Spanish point. En dan heb ik nog wel een aantal modelletjes van scales voor handen. En wat stukjes hout van zich onderscheidende soorten. En, Elforyn. En met G10 is nog een hele weg te gaan. Als dit ding wat is dan pak ik hem in in ebbenhout. Ik heb daar al een antiek plankje voor klaarliggen. Een model daarvoor heb ik al van een van mijn favoriete custombouwers gejat (met toestemming). Ach, het verveelt niet. En misschien wordt dit de moeder van alle uitdagingen voor Shaggy! J
joostmoree Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 En wat het hout betreft ben ik voortdurend bezig. Vide mijn overleg met mijn Berlijnse favoriete supplier. Frage: „Ist es möglich Amboina Maser Griffschalen 165 mm zu sägen, so dass Platten von etwa 3 mm Dicke bleiben? Ich möchte das Holz verwenden, um Schalen für Rasiermesser zu machen. Hat das Holz bei dieser Dicke zu Ihrem Verstand genug Struktur?“ Antwort: „Durch die irreguläre Struktur ist das Holz empfindlicher als gerade gemasertes, es hält sicher sehr viel besser, wenn es ganzflächig verklebt wird.“ Ik heb ondertussen besloten dit materiaal toe te passen en het voor montering en afwerking op een 1 mm dikke aluminium voering te lijmen. Maar ik denk dat ik nog een weg te gaan heb. J
joostmoree Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 Ten overvloede heren, Gebruik indien nodig een vertaalmachine als: http://splashurl.com/nw879hs J
rare kwast Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 Toeval bestaat niet volgens velen, maar buffel en ik waren die weg al ingeslagen... naast het ebbenhout dat buffel (en ik) hier op het forum hebben aangeboden, hebben we ook nog 1 a 2 mm ebbenhout. Ook ons idee was om dit te verlijmen op metaal (alu en dergelijke). Volgens mij moet dat inderdaad erg mooi kunnen.
joostmoree Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Potjandosie heren, ik heb gewoon dat heftige Sinterklaasgevoel van 55 jaar geleden! Quote "Sehr geehrter Herr Moree, ich wollte Sie nur informieren, dass Ihre Klinge seit Freitag unterwegs ist. Sie sollte gegen Ende dieser Woche bei Ihnen eintreffen. Mit besten Grüßen, Ulrik Beyer" Unquote En, off topic, het weekend was ook al dik voor mekaar. En ik heb vandaag anderhalve kilo eersteklas beef met een flinke vetrand uit de vriezer gehaald waar ik morgen spannende dingen mee ga doen. En vanmorgen een paar uur met de brommer weggeweest en mijn lieve vrouw ook - weggeweest - met vriendinnen naar terrassen! Bedenk, het kan altijd rotter!. J
PI56 Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 En ik heb vandaag anderhalve kilo eersteklas beef met een flinke vetrand uit de vriezer gehaald waar ik morgen spannende dingen mee ga doen. J Dat klinkt als BBQ
Snuff Posted April 16, 2014 Author Posted April 16, 2014 ich wollte Sie nur informieren, dass Ihre Klinge seit Freitag unterwegs ist. Sie sollte gegen Ende dieser Woche bei Ihnen eintreffen. En? je laat ons wel op hete kolen zitten, we zijn benieuwd!
Recommended Posts