Jump to content

Goedenavond tezamen

FairArie

Recommended Posts

Als nieuwe aanmelder even netjes voorstellen; mijn naam is Oscar, woonachtig in het groene hart. Hier terecht gekomen in een zoektocht naar meer informatie over "klassiek" scheren. Vroeger 2x een elektrisch scheerapparaat gebruikt maar dat was geen succes. Door een combinatie van huidirritatie en de militaire dienst (geen stopcontacten in de bomen) heel snel overgestapt op "nat scheren" en gebruik nu alweer -tig jaar (excuses voor mijn taalgebruik) cassette mesjes en tegenwoordig gel uit een bus.

Eerste scheerbeurten gehad bij de barbier (Utrecht, begin jaren '80), een ras dat daarna lange tijd met uitsterven bedreigd werd. Laatste jaren is de barbier gelukkig weer in opkomst. Ik wil niet zeggen dat het resultaat per definitie beter is, maar de behandeling an sich vind ik zeker de moeite waard. Al meerdere barbiers bezocht voor een scheerbeurt, in diverse landen, met wisselend resultaat (en sterk wisselende prijzen). Na een recent bezoek aan de barbier voor een Italian Shave besloten me te verdiepen in mogelijkheden om over te stappen op een houder met scheermesjes.

Dank voor alle welkoms.

Er is veel info te vinden hier waarmee je plezier aan het scheren gaat beleven.

Inderdaad, ben alleen nog maar aan het lezen geweest en de nodige YouTube kanalen afgeschuimd. Binnenkort maar even binnenwandelen bij de Scheerwinkel in Leiden.