Guest Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Op het Britse forum The shaving room hebben ze iedere week een zeep van de week, dat is dan een scheerzeep of scheercreme welke via een poll word verkozen tot scheerzeep van de week. Ze hebben dan negen verschillende merken die in de poll staan en een optie om een andere scheerzeep of scheercreme te suggereren en deze scheerzeep of scheercreme is dan de week erna de hele week scheerzeep van de week. Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden om dit hier ook te doen, ik zou zelf Palmolive en De Vergulde Hand en Tabac er sowieso in de poll stoppen, maar de vraag is welke andere scheerzepen of scheercremes zouden jullie erin stoppen? Het is dus per merk, dus daarmee word alvast voorkomen dat er meerdere scheerzepen van een merk in zouden staan. Maar ik zou er bijvoorbeeld ook eigenlijk wel scheercremes in zetten welke niet in Nederland verkrijgbaar zijn, maar bijvoorbeeld wel in Duitsland, maar dat zal waarschijnlijk niet door iedereen gewaardeerd worden en ik denk dat de scheerzepen dan ook goed verkrijgbaar moeten zijn, in dat geval zou Nivea scheercreme, Arko, Mitchells Wool fat, Proraso, Wilkinson, Williams, Weleda, Speick, TOBS, maar zelfs Florena zou mee kunnen doen, want BdF verkoopt Florena. Het is dus de bedoeling dat we eerst een lijstje samen stellen van stuk of negen a tien scheerzepen en ik denk dat het beste gedaan zou kunnen worden door dat jullie in dit topic scheerzepen en scheercremes noemen die je graag in de poll zou zien en dan kan ik dat optellen en de tien scheerzepen of cremes welke het meest genoemd zijn gaan dan een poll in en daaruit word dan de scheerzeep of scheercrème van de week uit gekozen, en als een scheerzeep gekozen is dan kan hij voor de volgende week niet weer gekozen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 (edited) BdF II Crema Cella III De Vergulde Hand II Florena Scheercreme II Nivea Scheercreme II Palmolive II Proraso IIIII Speick III Tabac II TFS III TOBS I Vitos I Wilkinson Sword II Williams I Dr. Harris I La Toja I Martin de Candre I Edited July 6, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Die in elk geval inderdaad. Vergulde Hand heeft volgens mij ook twee varianten, normaal en extra fris. Palmolive is dan de classic die goed verkrijgbaar is en Kruidvat heeft dacht ik ook eigen zeep of creme. Verder heb ik nog liggen: Florena comfort scheercreme, Wilkinson Scheercreme, Nivea milde scheercreme, Palmolive classic en sensitive aloë vera, Speick scheercreme heb ik liggen. Williams, Wilkinson (het potje) en Nivea kan ik hier ook in de supermarkt kopen. Andere zepen wil ik af en toe ook best meedoen, maar ik ga niet elke week voor 20 euro zeep bestellen (15 euro zeep, 5 euro verzenden). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Je hoeft ook niet de zeep van de week te kopen, daar is het niet bedoeld voor, maar je zou het wel kunnen kopen en je er dan juist meer in verdiepen. Juist vanwege de vele varianten die veel merken hebben lijkt het me verstandig om gewoon per merk te kiezen, dus gewoon een lijstje met merken. In mijn geval dus. Palmolive Nivea Wilkinson Florena De Vergulde Hand Speick Proraso Omdat ik dus de lijstjes dan ga tellen zul je zien dat Florena waarschijnlijk niet mee zal doen aan de scheerzeep van de week en andere wellicht ook niet in mijn lijstje, het is gewoon de 9 of 10 scheerzepen welke het meest genoemd worden. En dan kunnen jullie best een lijstje maken zoals ik nu gedaan heb want zo is het duidelijk voor mij, de tweede post is dan ook bedoeld om bij elkaar te tellen welke merken het meest genoemd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Williams, Wilkinson (het potje) en Nivea kan ik hier ook in de supermarkt kopen. Kun jij aan Williams (mug shaving soap) komen in de supermarkt? Of bedoel je de crème? Enfin ik heb wel wat om uit te kiezen voor een scheerzeep van de week; Palmolive (EU & AUS), Speick, Tabac, Irisch Moos, TOBS, D.R.Harris, Klar Kabinett, Cella, P.160, Arko, Williams (de puck), Monsavon, Godrej, Van Der Hagen en dan nog het één en ander dat ik voorlopig dicht wil laten want er staat al teveel open naar mijn zin. Alleen maar zeep; crèmes zijn op en doe ik ook niet meer. Het is niet uit de hand gelopen hoor, dat lijkt alleen maar zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Williams en Nivea worden alleen verkocht als cremes hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 In het geval dat het merk alleen maar cremes of alleen maar zepen heeft kunnen we dat ook vermelden om verwarring te voorkomen, dus zoals Nivea en Florena dat zijn inderdaad alleen cremes. Als jullie dan de lijstjes maken zoals ik doe dan kan ik makkelijkere zien welke zepen jullie gekozen hebben en dan tel ik ze op in de tweede post. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Wel leuk inderdaad om dan alles van het merk te testen die week, dan heb je wat meer mensen die mee kunnen doen. Dus als iemand TFS roept dan alle TFS zepen en cremes. Ok, dan is mijn lijstje: - Vergulde Hand - Palmolive - Nivea - Florena - Speic - Proraso - Tabac - Williams - Wilkinson Sommige daarvan zal ik moeten aanschaffen, maar dat is niet zo'n probleem, als ik Arko in de buurt kon vinden had ik hem er ook bijgezet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Ik heb wel Arko maar zet hem er niet in, omdat ik er geen fan van ben. Ik heb jou keuzes in het lijste verwerkt en ik heb het op alfabetische volgorde gezet, voorlopig zet ik gewoon streepjes, wellicht dat ik later met gewoon getallen werk. Na een tijdje als genoeg mensen hun voorkeuren genoemd hebben kunnen we starten met een poll voor zeep van de week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Niemand anders met zijn lijstje scheerzepen of scheercremes? Zou jammer zijn als het lijstje alleen de keuzes van mij en Marzman zou bevatten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Wel leuk inderdaad om dan alles van het merk te testen die week, dan heb je wat meer mensen die mee kunnen doen. Dus als iemand TFS roept dan alle TFS zepen en cremes. Mag ik dan TFS en BdF roepen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Wel leuk inderdaad om dan alles van het merk te testen die week, dan heb je wat meer mensen die mee kunnen doen. Dus als iemand TFS roept dan alle TFS zepen en cremes. Mag ik dan TFS en BdF roepen? Natuurlijk mag dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Wel leuk inderdaad om dan alles van het merk te testen die week, dan heb je wat meer mensen die mee kunnen doen. Dus als iemand TFS roept dan alle TFS zepen en cremes. Mag ik dan TFS en BdF roepen? Mee eensch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Maar wel die lijstjes maken, als je er maar twee kiest dan kan ik het makkelijk opnemen in de tweede post, maar als je er meerdere in een post noemt dan vind ik dat lastig omdat het niet overzichtelijk is. TFS en BdF zijn toegevoegd aan het lijstje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 En overigens denk ik dat er best veel leden zijn die Crema Cella en Vitos gebruiken. Als we dan toch bezig zijn het lijstje te verlengen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 1Creme cella 2Proraso groen 3Tailor of Bondstreet sandelwood en helaas alleen in Amerika verkrijgbaar Midnight Cowboy van Uddler Delight. Gemaakt van geitenmelk en waanzinnig lekker kwa geur en scheren. En ook nog eens niet duur, ik geloof 5 dollar Misschien iets voor een gezamenlijke inkoop. Of barbier de figaro om ons te helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Zo de laatste zijn verwerkt in de tweede post. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 1 TFS 2 BdF 3 Tabac 4 Cella 5 Proraso Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 1Creme cella2Proraso groen 3Tailor of Bondstreet sandelwood en helaas alleen in Amerika verkrijgbaar Midnight Cowboy van Uddler Delight. Gemaakt van geitenmelk en waanzinnig lekker kwa geur en scheren. En ook nog eens niet duur, ik geloof 5 dollar Misschien iets voor een gezamenlijke inkoop. Of barbier de figaro om ons te helpen? Overal voor in hoor. Bij voldoende belangstelling willen we best even contact leggen met leverancier en kijken waar het op neer zou komen qua prijzen. Vriendelijke groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Zo dit is het huidige lijstje, het staat nu nog op alfabetische volgorde. BdF II Crema Cella III De Vergulde Hand II Florena Scheercreme II Nivea Scheercreme II Palmolive II Proraso IIII Speick II Tabac II TFS II TOBS I Vitos I Wilkinson Sword II Williams I Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Uiteraard TFS maar ook Dr. Harris, La Toja, Speick, Martin de Candre en Proraso. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Martin de Candre, oei, das een goeie. Maar een stuk minder mensen zullen hier ervaring mee hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Wat wel begrijpelijk is, maar dat maakt het geen minder goede kandidaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Ik heb ze er net in gezet hoor, zodra ik die scheerzeep van de week start gaan de meeste gekozen merken uit dit topic in een poll en dan kan er gekozen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 @talibeard waar heb jij die van der hagen vandaan? tot nu toe nog niet in een van de nederlandse webshops gevonden. groet, marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts