Jump to content

Van Edwin Jagger naar Pearl OC

marco

Recommended Posts

Goeiemiddag!

Ik ga binnenkort een bestelling plaatsen en wil daarbij ook een nieuwe krabber bestellen.

Ik had mijn oog laten vallen op een Pearl ssh02, open kam.

Op internet lees ik verschillende dingen over hoe agressief het krabbertje is, van gemiddeld tot bovengemiddeld.

Ik wil een iets agressievere/effectievere dan mijn huidige EJ de89l.

Is dit een goede keuze of is de stap erg groot?

Wat is jullie mening hierover en zou je eventueel een ander aanraden?

Het hoeft dus niet meteen een Roedter te zijn.....

Of je het nou mooi vind of niet, ik ben toch wel gehecht aan mijn gezicht.... :D

Brandt maar los!

Een straight? ;) Nee hoor, zonder gekheid, ik begrijp dat de fatip een goede is. Niet al te agressief maar wel effectief. Helaas heb ik hier nog geen persoonlijke ervaring mee, en ik weet ook niet of die er nog gaat komen aangezien mijn eerste straight bij de slijper ligt :D

Goeiemiddag!

Ik ga binnenkort een bestelling plaatsen en wil daarbij ook een nieuwe krabber bestellen.

Ik had mijn oog laten vallen op een Pearl ssh02, open kam.

Op internet lees ik verschillende dingen over hoe agressief het krabbertje is, van gemiddeld tot bovengemiddeld.

Ik wil een iets agressievere/effectievere dan mijn huidige EJ de89l.

Is dit een goede keuze of is de stap erg groot?

Wat is jullie mening hierover en zou je eventueel een ander aanraden?

Het hoeft dus niet meteen een Roedter te zijn.....

Of je het nou mooi vind of niet, ik ben toch wel gehecht aan mijn gezicht.... :D

Brandt maar los!

Prima keuze!

Ik heb zelf naast mijn ej89l een Fatip Piccolo gekocht. Ziet er agressief uit maar als je met beleid scheert is het prima te doen. Ik zou gewoon gaan voor de oc die jij graag wil. De Pearl ken ik persoonlijk niet maar met geduld zal die het vast ook goed doen.

Oke oke oke....

Nog ff dit:

Bij BdF zie ik drie open kam opties:

Pearl

Mühle

Fatip

Wat is de volgorde in agressiviteit?

Het schijnt dat de nieuwe R41 niet meer zo agressief is als vroeger.

Van de Pearl lees ik veel verschillende verhalen.

De Fatip vind ik ook wel mooi, maar bij de grande vraag ik me af tot in hoeverre het holle handvat een minpunt is en bij de Retro heb ik het idee dat het handvat wel erg dun is.

De piccolo is helaas niet meer te krijgen.

Wie heeft er wat zinnigs over te melden?

Ik ben voor de Fatip Piccolo gegaan omdat het holle handvat van de Grande mij niet zo tof leek. Tot nu toe enorm tevreden. Ik heb hem hier gekocht http://link.marktplaats.nl/m771964164

Van de Fatip roepen veel mensen dat deze erh agressief is maar mijn eerste scheerbeurt met deze krabber was heel goed. Je tijd nemen en goed opletten wat je doet. Wellicht de eerste keren niet atg. Dan komt het echt wel goed.

Dan gewoon gaan voor de eerste krabber waarvan je denkt: die is het.

Of de krabber waar je toch vaker naar kijkt.

En dan natuurlijk hier wel vertellen hoe je ervaring met die krabber is :)

De piccolo gaat het sowieso niet worden, want BdF heeft hem niet.

Atg scheren doe ik zo goed als nooit, dus dat zal het probleem niet zijn.

Moeilijk met al die keuze....

Ik heb de picollo op voorraad liggen.

Hahaha

Ik denk niet dat we hem kunnen overtuigen :P

Maakt mij niet uit, ik zeg alleen dat ik ze op voorraad heb.

Als hij de volgorde nog wil weten, dan zeg ik;

Fatip

Mühle

Pearl

Maar zoals met alle messen, mesjes en de rest in het scheren, alles is erg persoonlijk.

Wat ik enorm goed of lekker vind, vindt een ander helemaal niets....

That's life ;)

Ik neem aan dat die volgorde van agressief naar mild is?

Je hebt alleen de goudkleurige piccolo en die vind ik niet mooi.

Bovendien heb ik Eric al een paar keer lastig gevallen over een bestelling die uiteindelijk niet doorging. Dus nu ik daar Klar ga bestellen wil ik ook mijn eventuele nieuwe krabber daar bestellen. Wel zo eerlijk ;)

Dus nogmaals: geen Piccolo, want niet bij BdF.

Mag een slotje op.

Weinig reacties en ik heb inmiddels besloten om het voorlopig nog even met de EJ de89l te doen. Deze is voor mij een perfecte combinatie met Polsilvers. Stel je voor dat mn favoriete mesjes het niet lekker doen in een andere krabber :shock:

Dan geef ik dat bedrag wel uit aan een flesje Bluebeard's Revenge :D

De nieuwe Polsilver Super Iridiums doen het in ieder geval erg goed in m'n Fatip Grande, evenals de Captain mesjes van Lord :D

Mijn volgorde van mild naar agressief (relatief gezien dan):

Fatip -> Pearl -> Muhle

Waarbij ik moet opmerken dat ik het R41 2011 model heb, het 2013 model is milder dan dat maar ik weet niet hoeveel milder.

Ja weet je wat het is. Deze combinatie scheert zo heerlijk dat ik me afvraag waarom ik daar iets aan zou veranderen. Ik denk ook niet dat ik ineens veel gladder zou worden met een andere krabber. Dan besteed ik dat geld liever aan iets anders leuks :)

Misschien dat ik in de toekomst nog eens naar een ander krabbertje kijk, de voorraad Polsilver is natuurlijk ook niet oneindig en tegen die tijd waarschijnlijk slechts een herinnering, oftewel nergens meer te koop.

En je weet wat ze zeggen: never change a winning team.

Dus voor nu bedankt voor de antwoorden, dan weet ik tegen die tijd wel waar ik voor ga denk ik.

• 2 weeks later...
Waarbij ik moet opmerken dat ik het R41 2011 model heb, het 2013 model is milder dan dat maar ik weet niet hoeveel milder.

De R41 (2013) is in mijn ervaring niet veel agressiever dan de R89. Wel sneller (effectiever). Ik vind het meer een verbeterde versie van de R89 dan een agressieve OC. Wel een heel goed ding, dat eigenlijk meer lof en aandacht verdient dan hij nu krijgt. Wellicht heeft hij nog last van het beruchte imago van zijn voorganger.

De huidige R41 is in ieder geval veel milder dan een Fatip.