pflipp Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Gebruikt iemand die? Niet (noodzakelijk) uit goedkoopheid, maar ook omdat we ons vanuit het straight wereldje bewust zijn dat stroppen helpt. Misschien helpt het zelfs voor mesjes die bij de eerste keer scheren nogal irriteren - dus nog voor het eerste gebruik? En worden er tegenwoordig nog geproduceerd, of is alles nu tweedehands / antiek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 of het helpt bij mesjes die irriteren weet ik niet, die koop/gebruik ik na een test sowiezo niet meer. De toestelletjes die je tweedehands wel eens tegenkomt op rommelmarkten vind ik persoonlijk niks, weet wel dat oudere mensen in de familie vroeger mesjes stropten aan de binnenkant van een glas. Met DE mesjes spaar ik me de moeite, bij SE mesjes kan het wel, ik heb een tijdje Feather/KAI/Dorco mesjes gestropt (daartoe liet ik het mesje verder uitsteken dan in de scheerstand en tape rond de spine) en dat werkte uitstekend, makkelijk een maand lang scheren met één mesje (hoofd+gezicht dagelijks), echter nu m'n voorraad groter is dan m'n levensverwachting bespaar ik me de moeite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pflipp Posted March 23, 2014 Author Share Posted March 23, 2014 Ja, bij nazoeken kwam dat van dat glas ook tegen. Zou in deze tijd wel de kanttekening willen maken dat het glas niet te veel van de vaatwasser gezien moet hebben. Ik vond zelfs een filmpje van iemand die DE mesjes stropte op de binnenkant van zijn hand, net zoals de legende uit de wereld van de straight. Hoewel, als hij het in werkelijkheid net zo vaak per zijde doet als in het filmpje, is het eerder schoonvegen dan stroppen. Tsja, ik weet nog niet of mijn voorraad mesjes en ikke het goed eens kunnen worden (of dat het toch meer techniek is), maar wel dat het toch een behoorlijke voorraad is. Vandaar deze gedachten. In geval van toekomstig succes met enige methode zal ik dat zeker melden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Heb toevallig zo een tweedehandse slijpmachientje gekocht op rommelmarkt. Merk alegro. Daar krijg je wel degelijk botter wordende Dubbel edge mesjes weer scherp mee zodat ze langer te gebruiken zijn. Heb het eens geprobeerd met mesje dat ik eigenlijk in de afvalbak zou kieperen omdat hij bot was , na gebruik slijpapparaatje toch weer 6 goede scheerbeurten mee gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Mocht er iemand nog zo'n ding zoeken, ik heb er een aantal ergens in een doos zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Mocht er iemand nog zo'n ding zoeken, ik heb er een aantal ergens in een doos zitten. Kwanta Costa?? Gr ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted March 27, 2014 Share Posted March 27, 2014 Mocht er iemand nog zo'n ding zoeken, ik heb er een aantal ergens in een doos zitten. Kwanta Costa?? Gr ton doe eens gek geen idee wat het tegenwoordig waard is nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted March 27, 2014 Share Posted March 27, 2014 Mocht er iemand nog zo'n ding zoeken, ik heb er een aantal ergens in een doos zitten. Kwanta Costa?? Gr ton doe eens gek geen idee wat het tegenwoordig waard is nog. Jeeez,i don't no 10 euro??? Geen idee. Gr ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted March 27, 2014 Share Posted March 27, 2014 Is het iets voor je? Anders verder maar via een pb afhandelen om het draadje ontopic te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkverhaar Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 . Deze apparaatjes zijn idd tamelijk speelgoed. De Allegro machientjes zijn echt een slag beter, hoewel ze geschikter waren voor de oudere mesjes, die dikker en stijver waren dan de huidige generatie, zo uit de tijd dat de Allegro bedacht en geproduceerd werd (jaren '30 en '40 van de vorige eeuw). Ze gaan voor bedragen tussen de 15 en 25 euro. Ik heb er een aantal, waaronder een NOS exemplaar. Er bestaat ook een uitvoering voor enkelzijdige mesjes (Star-type) en een voor vaste enkelzijdige messen (zoals de Heljestrands, feitelijk secties uit een cutthroat mes); die zijn veel zeldzamer en gaan dus voor meer geld, als je ze al kunt vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Bedankt Henk, zo leer je ook nog eens wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts