Timbo35 Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Ja, idd moeilijk, daar bedoel ik dus niet mee hier op het forum Maar moeilijk zoeken, er zijn wel 50 verschillende DE mesjes verkrijgbaar en tientallen krabbers. Voor mij als beginneling is het moeilijk om de juiste combinatie te vinden. Is er niet iets zoals je gaat naar een shop toe, daar onderzoeken ze je huid en baardtype, waardoor je in een bepaalde categorie of range valt van mesjes en krabbers, waardoor je de zoektocht enigszins kan beperken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Helaas.... je zal het zelf moeten uitvinden. Maar dat maakt het juist zo leuk! Begin met één krabber en één mesje wat voor jou goed aanvoelt. Als je techniek vooruit gaat, dan kan je andere mesjes proberen en uiteindelijk ook andere krabbers. Met een Edwin Jagger kan het bijna niet mis gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Ik wil dat onderzoek wel voor je doen, daar hangt wel een aardig prijskaartje aan vast natuurlijk Ik vrees dat je niet ontkomt aan experimenteren, veel gebruikte combinaties zijn een goed vertrekpunt en van daaruit kies je dan een mildere of ietwat aggresievere krabber en qua mesjes is er geen zinnig woord over te zeggen, er is zo'n verschil van de ene persoon tot de andere dat je best begint met een sampler (pakketje verschillende mesjes, meestal van een aantal merken elk een paar exemplaren). Als leidraad zou je hier eens kunnen kijken, krijg je toch enig idee aangaande mesjes: https://sites.google.com/site/gdcarrington1/home/de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Moeilijk? Heb de zoektocht juist als een leuke reis door scheerland ervaren. Gelukkig blijven er steeds nieuwe dingen om te ontdekken. Anders een EJ89 en een sample pack mesjes en kijken wat je bevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 (edited) Moeilijk?Heb de zoektocht juist als een leuke reis door scheerland ervaren. Gelukkig blijven er steeds nieuwe dingen om te ontdekken. Anders een EJ89 en een sample pack mesjes en kijken wat je bevalt. Dan ben ik bang dat we 2 jaar verder zijn en dat is niet de bedoeling. Edited March 20, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Oh het kan ook sneller hoor. Komtie: een Edwin Jagger 89l + Astra SP is voor jou de perfecte combinatie. Bovenstaande is u geheel gratis aangeboden door Mesmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Dan ben ik bang dat we 2 jaar veder zijn en dat is niet de bedoeling. 2 jaar? Ik ontdek na 25 jaar nog van alles en dat houdt het juist zo leuk! Ik zou ook met een gangbare krabber beginnen (Merkur Mühle EJ ) en met een aantal verschillende mesjes. Alleen zou ik niet te snel van het ene naar het andere mesje schieten; eerst een mesje echt leren kennen voor je verder gaat is het devies want anders weet je nooit waar het aan ligt aangezien je in het begin waarschijnlijk meer met je eigen techniek te stellen hebt dan met de spullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Oh het kan ook sneller hoor. Komtie: een Edwin Jagger 89l + Astra SP is voor jou de perfecte combinatie. Bovenstaande is u geheel gratis aangeboden door Mesmer. Geweldig advies alleen zou ik gaan voor een Merkur 23C en HEMA mesjes..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 Dan ben ik bang dat we 2 jaar veder zijn en dat is niet de bedoeling. 2 jaar? Ik ontdek na 25 jaar nog van alles en dat houdt het juist zo leuk! Ik zou ook met een gangbare krabber beginnen (Merkur Mühle EJ ) en met een aantal verschillende mesjes. Alleen zou ik niet te snel van het ene naar het andere mesje schieten; eerst een mesje echt leren kennen voor je verder gaat is het devies want anders weet je nooit waar het aan ligt aangezien je in het begin waarschijnlijk meer met je eigen techniek te stellen hebt dan met de spullen. Daarom is het juist nog moeilijker om een mesje te beoordelen, omdat het dus ook aan je techniek kan liggen of je prep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Ik heb binnen een half jaar mijn (tot nu toe) ideale mesje gevonden. Zo lang hoeft het dus niet te duren. Maar ik blijf wel andere mesjes proberen en ben soms verrast wat er allemaal te krijgen is. Het blijft leuk om af te wisselen, maar ook erg prettig om te weten dat ik een geweldige combi heb gevonden om mee te scheren voor als iets anders niet bevalt. Niet te snel opgeven, dat had ik ook bijna gedaan. Ik ben erg blij dat ik heb doorgezet en heb er heel veel plezier van. Als het echt niks wordt en je het echt niet leuk vindt dan kan je altijd nog terug naar een cartridge systeem. Of je kan het elektrische apparaat kopen wat ik nog te koop heb staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Koop gewoon een krabber die je er leuk uit vind zien van EJ of Muhle met de 89-kop en een samplepack. Er zijn wat variabelen maar zo'n EJ of Muhle daar kun je niet echt een miskoop aan doen. De Lord L6 uit de inkoopactie is volgens mij ook een prima beginnerskrabber maar daar ben je helaas te laat voor en op Ebay zijn schijbaar veel neppers. Daarom is het juist nog moeilijker om een mesje te beoordelen, omdat het dus ook aan je techniek kan liggen of je prep. Toen ik net mijn krabber had gebruikte ik eerst nog een tijdje scheerschuim uit een bus. Dat is ook altijd een optie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 ik begrijp dat jullie mij willen helpen, maar vloeken zoals, cartridges en schuim uit een bus gaat gewoon te ver Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Heb me een paar jaar met een Merkur 38c barberpole met Derby mesjes geschoren. Als zeep hoofdzakelijk Cella en Axe of Proraso AS. Was hier uitermate content mee. Ging altijd goed. Had ja niets anders en het resultaat werd na verloop van tijd uiterst voorspelbaar. Hierdoor leerde ik perfect scheren. Inmiddels druk experimenterend gaat het wel eens minder. Moraal van het verhaal: niet te snel veranderen, zorg dat je doodzeker setje hebt en je goed dit kan hanteren. Dan heb je de basis om vanuit te verkennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Heb me een paar jaar met een Merkur 38c barberpole met Derby mesjes geschoren. Als zeep hoofdzakelijk Cella en Axe of Proraso AS. Was hier uitermate content mee. Ging altijd goed. Had ja niets anders en het resultaat werd na verloop van tijd uiterst voorspelbaar. Hierdoor leerde ik perfect scheren. Inmiddels druk experimenterend gaat het wel eens minder. Moraal van het verhaal: niet te snel veranderen, zorg dat je doodzeker setje hebt en je goed dit kan hanteren. Dan heb je de basis om vanuit te verkennen. Met Harkos eens, door een tijd lang hetzelfde te gebruiken leer je denk ik het beste hoe het werkt. Oorzaak=> gevolg etc. Zoals Harkos aangeeft hoeft zo`n set niet exotisch of duur te zijn. Een vraag voor de ervaren scheerders hier: zou zo`n Chinese Tech niet wat zijn om te beginnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Heb me een paar jaar met een Merkur 38c barberpole met Derby mesjes geschoren. Als zeep hoofdzakelijk Cella en Axe of Proraso AS. Was hier uitermate content mee. Ging altijd goed. Had ja niets anders en het resultaat werd na verloop van tijd uiterst voorspelbaar. Hierdoor leerde ik perfect scheren. Inmiddels druk experimenterend gaat het wel eens minder. Moraal van het verhaal: niet te snel veranderen, zorg dat je doodzeker setje hebt en je goed dit kan hanteren. Dan heb je de basis om vanuit te verkennen. Met Harkos eens, door een tijd lang hetzelfde te gebruiken leer je denk ik het beste hoe het werkt. Oorzaak=> gevolg etc. Zoals Harkos aangeeft hoeft zo`n set niet exotisch of duur te zijn. Een vraag voor de ervaren scheerders hier: zou zo`n Chinese Tech niet wat zijn om te beginnen? ooh, ik ben al iets verder dan dat, op dit moment heb ik een kunststof Wilkinson krabber, de Chinese Gillette tech en er is nog een rimei en een kunstof Gillette 7 o'clock onderweg, met indian black's erin Ik heb ook wel verschillende blades getest, waarvan het meeste mij niet bevalt, die zou ik later nog een keer kunnen testen in een andere krabber, om dit moment moet mijn huid nog wennen aan het DE scheren en merk ik dat ik nog niet toe ben aan ATG scheren. Er is ook nog een sample pack onderweg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 ooh, ik ben al iets verder dan dat, op dit moment heb ik een kunststof Wilkinson krabber, de Chinese Gillette tech en er is nog een rimei en een kunstof Gillette 7 o'clock onderweg, met indian black's erin Ik heb ook wel verschillende blades getest, waarvan het meeste mij niet bevalt, die zou ik later nog een keer kunnen testen in een andere krabber, om dit moment moet mijn huid nog wennen aan het DE scheren en merk ik dat ik nog niet toe ben aan ATG scheren. Er is ook nog een sample pack onderweg. Dan ben je toch geen newbie meer? Elke scheerbeurt ATG willlen scheren daar ben ik juist mee gestopt en ik ben nu twee jaar bezig met DE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 ooh, ik ben al iets verder dan dat, op dit moment heb ik een kunststof Wilkinson krabber, de Chinese Gillette tech en er is nog een rimei en een kunstof Gillette 7 o'clock onderweg, met indian black's erin Ik heb ook wel verschillende blades getest, waarvan het meeste mij niet bevalt, die zou ik later nog een keer kunnen testen in een andere krabber, om dit moment moet mijn huid nog wennen aan het DE scheren en merk ik dat ik nog niet toe ben aan ATG scheren. Er is ook nog een sample pack onderweg. Dan ben je toch geen newbie meer? Elke scheerbeurt ATG willlen scheren daar ben ik juist mee gestopt en ik ben nu twee jaar bezig met DE. 3,5 week bezig, is toch niet echt ervaren, zelf noem ik dat dus newbie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Dat is inderdaad nog niet zo lang. Maar je hebt die Chinese Gillette, die is redelijk mild en licht en je weet hoe die scheert. Daar kun je bij de aankoop van een andere krabber rekening mee houden (moet het zwaarder/agresiever of is dat lichte wel fijn). Die plastic dingen daar zou ik niks mee doen en de Rimei is nog milder als die Chinese Gillette (je zou wel het handvat over kunnen zetten tenzij je dat milde natuurlijk fijn vind. Dan kun je ook kijken naar krabbers als de Weishi TTO's en de Feather Popular) Jammer dat je niet mee hebt gedaan met de Lord inkoopactie. De L6 heeft een gegoten kop (zoals een EJ alleen het handvat is lichter) en dan had je voor een paar euro ook zo'n type krabber gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted March 22, 2014 Author Share Posted March 22, 2014 Die had ik pas gezien, toen de inkoopactie gesloten was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted April 5, 2014 Author Share Posted April 5, 2014 Even melden dat het nu beter gaat en veel meer zin hebt om mij te scheren als in de mach3 periode. schuim maken gaat nu veel beter en constant, mijn techniek verbetert en het onderscheid in mesjes is veel beter merkbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Mühle R89 krabber / HEMA mesjes / Omega "Trekpleister" kwast. Klaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 Mühle R89 krabber / HEMA mesjes / Omega "Trekpleister" kwast. Klaar die HEMA mesjes zijn mij toch een partij slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Slecht zijn ze zeker niet! Voor jou werken ze misschien niet, maar deze mesjes zijn kwalitatief absoluut in orde! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Typisch gevalletje UEKAZ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 die HEMA mesjes zijn mij toch een partij slecht. Nou, je weet dus al dat HEMA mesjes je niet bevallen. Dat is al heel wat. Dan kun je de Personna Platinum Chrome ("Red") en Crystal blades waarschijnlijk ook afschrijven. Misschien zijn Astra SP's een goede start voor jou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts