Jump to content

scheercreme

flamini87

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik gebruik nu al een tijdje een krabbertje, vind het heerlijk die ouderwetse manier van scheren.

Momenteel gebruik ik de scheercrème van taylors of old bond street en truefit en hill.

Allebei lekkere creme.

Ik maak in een vochtig schaaltje een schuim door meer dan een minuut met mijn scheerkwast te roeren.

Het ruikt echt heerlijk, maar als het eenmaal aangebracht is en ik begin te scheren is het na 2 keer erover heen gaan met mijn krabber als wat ruwer.

het gaat daar dan redelijk stroef. iemand tips of ideen? ik scheer alleen als er schuim zit

Edited by Guest

Wat bedoel je met "er twee keer overheen gaan" precies?

Zoals het zou moeten:

- je maakt het schuim

- je zeept je in

- je haalt de krabber over je gezicht alleen waar het schuim zit

- opnieuw inzepen

- weer scheren in een andere richting

- weer inzepen

...

Tot je tevreden bent met het resultaat

Ik las je andere bericht.

Ik maak zelf alleen schuim direct op mijn gezicht. Maar wanneer het te snel uitdroogt, betekent dat bij mij meestal dat ik meer zeep of creme moet gebruiken. Te weinig zeep betekent dat het schuim te weinig water kan vasthouden.

Je weet toch zelf wel of het je huid is die stroef aanvoelt of dat het schuim niet goed aanvoelt?

Als het je huid niet is (doordat je bijvoorbeeld niet goed tegen deze creme kan, waar meer mensen last van hebben met TOBS) dan heeft het met je schuim te maken. Waarschijnlijk te droog opgeklopt.

ik kan me voorstellen dat je de creme behoorlijk stevig houdt. je kunt wat experimenteren met iets meer water. het hoeft niet in flokken op je gezicht terecht te komen als je huid maar bedekt is.

Ik sluit me aan bij Mesmer. Maak eens wat testlathers en experimenteer met druppelsgewijs toevoegen van water, tussendoor steeds doorkloppen. Zoek het punt waar je schuim begint terug te lopen/verdunnen. Er staan op Youtube ook wat video's hierover. Check

bijvoorbeeld maar eens. Is ook nog eens met een TOBS crème.