Jump to content

Scheren en vliegen

YdieresiS

Recommended Posts

Heren,

In oktober ga ik een weekje naar Roemenië om daar vrijwilligerswerk te doen. Nu ben ik alvast aan het inventariseren hoe het allemaal gaat met vliegen en dergelijke (wordt mijn eerste keer) en nu kwam ik al wat tegen dat je geen mesjes mee mag nemen in je handbagage. Nu weet ik dat er hier meer scheerfanaten zitten en er zijn er ook vast een aantal die vliegen, dus is mijn vraag, hoe doen jullie dat? Wat nemen jullie mee en wat mag waar? Mesjes in de ruimbagage, andere dingen in je handbagage en dergelijke.

Ik hoor graag jullie ervaringen en wil daar dan wat ideeën en regels aan opdoen.

Mach3 en vergelijkbare systeemkrabbers mogen wel in je handbagage - DE mesjes niet. Vloeistoffen zouden tegenwoordig weer wel mogen. Ik gooi altijd mijn hele toilettas in mijn ruimbagage - zolang ik met ijzerwaren ( ;-) ) reis kan ik toch niet met alleen handbagage het vliegtuig in...

Ik weet nog niet precies wat er mee kan. Of we alleen met handbagage reizen of dat er ook ruimbagage in zit. Maar dan zou ik dus weer een weekje moeten afzien met mijn Fusion als alleen handbagage mag. Een vaste scheerzeep kan dus wel mee, maar een vloeibare ASB is dus iets wat ik dan nog uit zou moeten zoeken of die mogen.

Tot 100ml en in een speciaal zakje geen probleem. Vlieg regelmatig met alleen handbagage naar Spanjee

Neem je dan een DE mee (lijkt me niet), of scheer je je dan met een ander apparaat?

Noxa, je afbeelding doet het hier niet. Kan eraan liggen dat dropbox hier geblokkeerd is.

Tot 100ml en in een speciaal zakje geen probleem. Vlieg regelmatig met alleen handbagage naar Spanjee

Ik ben gisteravond teruggekomen uit Kopenhagen, ook met alleen handbagage. Flesjes en tubes tot 100ml zijn inderdaad geen probleem. Mijn Gillette Contour mag ook altijd gewoon mee, net zoals de cassettes.

Als je alleen handbagage hebt dan koop je een doosje ziplockzakjes bij de supermarkt. Een setje met reisflesjes bij de xenos. In die flesjes doe je een beetje van je aftershave / balsem etc. Zeep mag mee. En een "modern" scheerding.

Als je ook bagage incheckt dan al je scheerspullen daarin, let op maximaal mee te nemen alcoholhoudende flessen in de bagage, en ga gewoon ongeschoren de vlieguren door. Lekker scheren bij aankomst om je weer fris te voelen.

Het aantal DE mesjes wat je denkt nodig te hebben in de DE razor doen. Deze past dan misschien niet meer helemaal dicht maar je hebt wel je reserve mesjes bij je ;-) Tenminste als je voor niet al te lange tijd weg gaat.

Dit heeft voor mij nog nooit problemen opgeleverd.

Het aantal DE mesjes wat je denkt nodig te hebben in de DE razor doen. Deze past dan misschien niet meer helemaal dicht maar je hebt wel je reserve mesjes bij je ;-) Tenminste als je voor niet al te lange tijd weg gaat.

Dit heeft voor mij nog nooit problemen opgeleverd.

En het risico nemen om ongeschoren bij mijn klant aan te moeten komen? Nee, liever niet.

Ik heb het vorige keer nog gevraagd bij de security in Oslo, en ze nemen een krabber met mesje in zijn geheel in. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het beleid op Schiphol anders is.

Als krabber, dan ruimbagage.

Aan de andere kant, laatst ben ik op en neer gevlogen naar London City met een zakmes in mijn laptoptas! Dat heeft niemand opgemerkt, ook ik niet. Ik denk dat de zooi kabels enzo hem gemaskeerd heeft.

Maar nogmaals, ik neem niet het risico dat ze mijn krabber innemen.

Heren,

Bedankt voor de informatie. Ik denk dat het al een stuk duidelijker is. Als ik dus alleen handbagage mag reizen, dan wordt het mijn oude Fusion mee (ben ik dan blij dat ik die nog niet weg heb gedaan). En als het ruim bagage is kan ik kiezen tussen de straight en de DE. Ik zal binnenkort maar eens informeren over hoe we gaan. We gaan namelijk met een clubje van ongeveer 8 personen. Voor een weekje zou ik prima met handbagage kunnen reizen, maar ik weet niet hoe dat voor de rest is.

We zullen het wel zien.

Dank voor de antwoorden.

• 2 weeks later...

Vloeistoffen tot 100 ml in een afsluitbare zak in geen enkel probleem, zelfs kleine spuitbusjes worden vaak toegestaan (maar een deo roller is een verstandig alternatief). Wel zorgen dat de zak groot genoeg is zodat hij afgesloten kan worden (?); mag 2 liter inhoud hebben uit mijn hoofd gezegd. (Zak)mesjes worden ze redelijk paniekerig van. Maar je bent erg afhankelijk van de lokale douane. Van de week vloog ik naar de UK voor een paar dagen. Op Schiphol mocht de laptop en alles in de rugzak blijven zitten, volgende dag op Heathrow moest alles eruit. Bleek ik nog een klein flesje handen-wassen-zonder-zeep in de rugzak te hebben. Was op Schiphol niet opgevallen, op Heathrow wilde ze het in beslag nemen of ik moest terug in de rij om het in een zakje te doen. Werd een emotioneel afscheid .... :cry::lol:

Maar voor een trip van een week sluit ik me aan bij de eerdere reactie; in de ruimbagage en inchecken. Desnoods alleen je mesjes en de de rest in je handbagage.

dit lees ik op de website van de klm, bij de verboden

open scheermessen (met uitzondering van veiligheids of wegwerpscheerapparaten waarbij de mesjes in een houder zitten)

dus zolang het ding in het houdertje van je safety razor zit mag het.

Als je met KLM vliegt, dan is het heel handig om via hun site gratis lid te worden van Flying Blue. Je krijgt een inlog pincode en daar kan je voor al je verdere boekingen je gegevens invullen en wordt dat automatisch gedaan bij een nieuwe boeking. Als Flying Blue member, mag je geheel gratis 23 kilo ruimbagage inchecken. Dus je toilettas en scheergerei kan in het ruim en kost je niets extra. Sterker nog, elke keer dat je weer vliegt met KLM, bouw je punten op voor een gratis upgrade naar business class of een gratis vlucht zelfs binnen Europa

Gr,,

Jock

... voor een gratis upgrade naar business class ...

Dan moet je wel heel veel vliegen ;)

Valt mee hoor. Maar BC in de city hoppers is eigenlijk nauwelijks interessant, vind ik. Op intercontinentale vluchten wel!

Dan hebben wij een andere interpretatie van veel vliegen :lol: Heb vorig jaar voor mijn terugreis uit Vegas een upgrade met punten gedaan, vond dat je erg veel punten nodig hebt ten opzichte van de punten die je krijgt. Maar dat wordt wel erg off-topic ;)

Ja, maar dat is dan ook buiten Europa! Dat is duur inderdaad. Binnen Europa is een upgrade veel goedkoper, maar wat mij betreft niet interessant.

Tja, wat is veel vliegen? Ik denk dat ik pakweg 20 vluchten per jaar maak? Maar die zijn eigenlijk allemaal binnen Europa. Dus zoveel stelt dat niet voor.