Jump to content

Recommended Posts

Posted

Een nieuwe week!

Vanochtend een prima scheerbeurt gehad met:

Barbiere di Figaro Classico zeep

Semogue SOC Special Edition 2012 kwast

Merkur Progress op 3

Iridium Super

Osage Rub

Posted

Parker 29L

DVH scheerstick

Kruidvat asb

Wilkinson dassenhaar

Natural preshave oil(of iets dergelijks)

Astra groen (eerste keer)

Gisteren voor het eerst de vergulde hand scheerstick geprobeerd. Eerst natgemaakt en wat zeep in m'n gezicht en daarna nog extra op de kwast. Ging redelijk.

Nog tips voor een goede lather met stick?

Posted

Gewoon zoveel mogelijk zeep op je gezicht smeren met zo'n stick en regelmatig even in het water dompelen tijdens het aanbrengen.

Het correcte Nederlandse woord zou trouwens scheerstaaf zijn en niet stick dus.

Posted

Gillette SA Black Beauty (eerst op 6, pass 2 op 4)

Proraso groen

Shark mesje

Omega varkenshaar

Boss Orange aftershave

Over die stick: ik heb em ook (DVH) en ik heb ook een tijd eerst mijn gezicht ingewreven met de stick en daarna met de kwast face-gelathered? Gefacelathered? Naja.

Beviel me niks. Wat mij een stuk beter afgaat is de kwast een of twee keer uitschudden, dan met de vochtige/natte kwast een 20 seconden over de stick terwijl ik de bowl eronder heb staan (vallen dan een paar natte druppels schuim in) en daarna de ingezeepte kwast in de bowl draaien en een mooie lather maken. Vind ik een stuk beter (en sneller) gaan dan op mijn gezicht. Maar ja, YMMV.

Posted

Vanochtend het volgende gebruikt:

Pre shave: Proraso pre-shave

Scheerkwast: Edwin Jagger Silvertip

Scheermes: Edwin Jagger DE 89 Barley met Dorco scheermesje

Scheerzeep: Vintage Shaving Company TRAD

Aftershave: Bluebeards Revenge Lotion

Posted

Vanavond weer voornamelijk Beiersdorf AG producten gebruikt, zoals meestal.

Pre-shave: Nivea Deep Cleaning Face Scrub

Scheercreme: Florena Comfort Scheercreme

Scheerkwast: Balea Men Dashaar Scheerkwast

Krabber: Chinese Gillette Tech

Mesje: Jianyu DE mesje voor de derde keer

Aftershave: Nivea ASB Sensitive

full.jpg

Ik was zeer tevreden over de scheerbeurt, ik had weer een mooie lather gecreëerd met de Florena Comfort Scheercreme en ik heb wat stukjes anders gedaan dan normaal.

Onder in hals heb ik van onder naar boven geschoren, maar rest van de hals gewoon van boven naar onder, ik hoop op die manier een nog betere scheerbeurt te hebben omdat ik zo de haargroei richting meer volg en het Chinese Jianyu mesje doet zijn werk ook echt goed.

Posted

Lijun&1980 silvertip

TFS LE Pelli Sensibili

Pearl SHD 21GB

Polsilver Iridium

ASB TFS Begamotto Neroli

Morgen de derde van de drie limited editions. Zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik deze gebruik. De pelli sensibili heeft een bitterzoete amandelgeur.

Posted
Parker 29L

DVH scheerstick

Kruidvat asb

Wilkinson dassenhaar

Gisteren voor het eerst de vergulde hand scheerstick geprobeerd. Eerst natgemaakt en wat zeep in m'n gezicht en daarna nog extra op de kwast. Ging redelijk.

Ik was net op Youtube ook het zoeken voor andere manieren, ik zelf vind het aanbrengen op gezicht ook een beetje nadelig, al werkt het wel.

Je kunt dus ook gewoon met de scheerkwast over de scheerstaaf heen gaan zoals je in deze video ziet.

[bBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=8Quwcny5bIc[/bBvideo]

Of direct in een kommetje.

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

Ja hij snijd gewoon een stukje van de zeep eraf.

Posted

Dinsdag:

Simpson Tulip 2 in 2 band

TFS Bergamotto Neroli

Pearl TP SHD21S

Polsilver

TFS Bergamotto Neroli ASB

Posted
Parker 29L

DVH scheerstick

Kruidvat asb

Wilkinson dassenhaar

Ik was net op Youtube ook het zoeken voor andere manieren, ik zelf vind het aanbrengen op gezicht ook een beetje nadelig, al werkt het wel.

Je kunt dus ook gewoon met de scheerkwast over de scheerstaaf heen gaan zoals je in deze video ziet.

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

Ik heb de filmpjes niet bekeken maar je zeept gewoon je gezicht in met de stick en dan ga je met de kwast lather maken op dezelfde manier als met creme. Met een creme begin ik een beetje anders (doe de creme in de kwast ipv op mijn gezicht) maar verder is het hetzelfde.

Posted
Parker 29L

DVH scheerstick

Kruidvat asb

Wilkinson dassenhaar

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

Ik heb de filmpjes niet bekeken maar je zeept gewoon je gezicht in met de stick en dan ga je met de kwast lather maken op dezelfde manier als met creme. Met een creme begin ik een beetje anders (doe de creme in de kwast ipv op mijn gezicht) maar verder is het hetzelfde.

Ja eigenlijk klopt dat wel wat je zegt, maar ik weet niet of je echt je hele gezicht zou moeten in smeren of dat beide wangen voldoende zijn.

Want ik smeer het dan in de hals ook meestal.

Posted

Geen idee wat ik doe, daar denk ik niet zo over na. Dat maakt denk ik ook niet zo veel uit, uiteindelijk komt het toch in je kwast en smeer je het daar mee uit.

Posted

Met een stick smeer ik overal waar baardhaar zit zeep. Dan heb je zeker genoeg.

Maar nu weer back on topic :)

Posted

Vanavond weer voornamelijk Beiersdorf AG producten gebruikt, zoals meestal.

Pre-shave: Nivea Deep Cleaning Face Scrub Anti age 3D face wash van Nivea Thailand.

Scheercreme: Florena Comfort Scheercreme

Scheerkwast: Balea Men Dashaar Scheerkwast

Krabber: Chinese Gillette Tech

Mesje: Jianyu DE mesje voor de vierde keer

Aftershave: Nivea ASB Sensitive

Lekker makkelijk je shave of the day posten als je toch niet vaak iets anders gebruikt.

Posted

Zojuist een heerlijk ontspannen scheersessie gehad met:

Biotherm Facewash

Prep preshave

De Mühle V2 art Badger.

De TOBS Rose cremezeep.

De Feather AS-D1 geladen met Feather blade.

Afgerond met Lóccitane Baux.

Posted

Gillette SA Black Beauty, standje 7 en 4

Tabac scheercreme

Shark mesje

En daarna de aluinstaaf. Ik denk dat de Tabac mij als lather niet zo bevalt. Met deze creme krijg ik na de eerste pass al een paar weepers, terwijl dat met b.v. de ProRaso zelden of nooit gebeurd.

Posted

Vandaag kwam mijn Edwin Jagger DE89L binnen van Shave and More (bedankt voor de samples en de extra mesjes!). Eerste reactie: wat is dat ding zwaar(logisch het is geen stuk plastic zoals ik gewend ben) en kon mij er niet van weerhouden net even onder de douche te springen en het DE avontuur te beginnen.

Voor het douchen mijn Kruidvat huismerk kwast in heet water gelegd zodat deze goed kon intrekken.

Na de hete douche me ingesmeerd met de Proraso Groen preshave, zo daar komt een klap menthol vanaf :) en verder met het maken van de lather van Palmolive creme.

Lather maken ging volgens mij redelijk goed, vind het alleen lastig in te schatten wanneer de consistentie nu goed is (ondanks bekijken van behoorlijk wat filmpjes :) )

Astra SP mesje in de krabber en gaan!.....

Met zo een vaart ging het echter niet, omdat ik probeerde op de techniek te letten, geen druk proberen te zetten en de hoek van het mes zo krijgen dat die goed snijdt, denk dat ik dat laatste nog het lastigste vind. Ik had vaak niet het gevoel dat ik wat afsneed, misschien ook omdat ik het schrapende geluid miste wat ik in veel van de filmpjes telkens hoorde bij het scheren. Ben vandaag om te beginnen maar 2x WTG gegaan.

daarna afspoelen (eerst met warm/heet water de zeeprestjes wegspoelen en daarna met ijskoud water), met blokje aluin erover want ik heb me wel een paar kleine sneetjes bezorgd, bij de adamsappel en bij de kin (kuiltje). Brand lekker zon aluinbehandelingetje :P ook op andere plekken begon het te branden. hierna nivea sensitive asb erover en klaar is brackpc.

Damage report: huid is geirriteerd onder mn neus en bij mn adamsappel (op die 2 plekken brand het nu nog lekker), paar kleine sneetjes. En toch nog redelijk wat stoppeltjes zichtbaar vooral bij mn kin. Ik zal dus toch nog wat beter op de techniek moeten oefenen.

Positieve sidenote: mn wangen voelen wel goed aan terwijl die na een scheerbeurt met de cartridges meestal erg droog aanvoelen ondanks ASB.

Morgen weer een dag met nieuwe kansen om het wel goed te doen.

(hopelijk is de boel een beetje leesbaar, ben niet echt een held in het schrijven van verhalen)

Posted

Hallo Brackpc, graag gedaan en je verhaal is leuk om te lezen hoor!

Tips:

Niet afspoelen met heet water. Ook met koud water kun je de zeepresten makkelijk wegspoelen. Door het koude water sluiten de poriën en voorkomt een geïrriteerde huid.

Als je bij de adamsappel gaat scheren, slik dan en hou dan even de slik "vast". Je adamsappel gaat dan namelijk iets naar achteren, waardoor je je daar wat makkelijker kunt scheren.

Veel succes en plezier met je volgende scheerbeurt!

Gr. Rob

Posted

Alle begin is moeilijk :)

Het eerste wat je jezelf meestal moet afleren, is het zetten van druk. Met een cartridge mes kun je meestal duwen tot je een ons weegt, dat wordt hier meteen afgestraft! De juiste hoek is een kwestie van experimenteren.

Posted

Prima verhaal hoor, Brackpc! Probeer vooral niet te snel en te enthousiast te gaan in korte tijd, al weet ik uit eigen ervaring dat dat lastig is. Veel plezier in ieder geval :)

Posted

Simpson Case in best

TFS LE Fragranze Esotiche dure

Pearl open comb

Polsilver

Osage Rub

Twee nieuwe elementen: een nieuwe kwast en een nieuwe zeep. De kwast had al twee proeflathers achter de kiezen, maar met een nieuwe kwast is het altijd maar afwachten. Hij stelde zeker niet yeleur voor zo'n klein opdondertje! Prima flow en genoeg backbone.

De zeep is eveneens erg fijn, een heerlijke geur die eigenlijk meer voor koudere dagen geschikt zou zijn naar mijn mening, maar desalniettemin: heerlijk spul. De eerste pass was de lather net wat aan de droge kant maar bij de tweede pass had ie precies de goede glide. Na het afspoelen een geen last van een droge of trekkende huid. De geur blijft na de scheerbeurt nog een tijdje hangen.

Posted

Hoe ruikt die Aloe vera aftershave? Ik heb thuis namelijk ook een aftershave balsem met aloe vera en ik vond het te fris ruiken dat ik het niet zo fijn vinden ruiken.

Echter toen ik mijn zus eens liet ruiken zei ze direct, ja dat is een typische Aloe vera geur en daar moet je van houden zij ze.