Kogel Posted March 18, 2014 Posted March 18, 2014 Ik had een stapel Captain reds besteld bij de inkoopactie. Nu een week mee geschoren in een Digress. Eerste indruk is een lekker mes. Scheert soepel, niet te scherp. Dus tevreden. Vanmorgen de derde scheerbeurt met het mesje. Voelde alsof het mes ineens erg bot is geworden. Trekt heel erg. Ben benieuwd of dat van,orgen aan mijn haast lag of worden ze snel bot?
marco Posted March 18, 2014 Posted March 18, 2014 Ik had ook na een paar beurten dat het mesje wat ging trekken. Het vreemde was dat het nog wel scherp was en glad scheerde. Het was niet pijnlijk of irriterend voor mn huid, maar gewoon wat trekkerig. Harrie had er toen ook al op gereageerd toen ik het hier vermeldde, maar weet ff niet meer zo snel waar. Je kan de zoekfunctie gebruiken en als filter alleen zoeken binnen het sotd forum.
marco Posted March 18, 2014 Posted March 18, 2014 viewtopic.php?t=921 Hier dus, vanaf post nr 20 ongeveer, ergens in die buurt, plusminus....
Giellus Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 Vandaag voor het eerst gebruikt, in mijn weishi TTO. Ik kan niet zeggen dat ik echt positief verrast ben, gezien de positieve verhalen voorafgaand van de meeste medeforummers. Maar aangezien ikzelf vaak geen al te beste scheerervaring heb met vrijwel alle andere door andere scheerders positief opvallende mesjes, had ik zo'n tegenvallende scheerbeurt ook verwacht bij de Captain red eerlijk gezegd. Ik geloof dat dat best een lastige zin was. Anyway, dus toch positief verrast. Heerlijke scheerbeurt. Lekker soepel mesje, goed glad, geen irritatie, wel een puistje opengesneden, maar dat is niet erg. Even afwachten wat de volgende scheerbeurten met dit mesje gaan doen, maar ik snuif een nieuwe nummer 1 op mijn lijstje.
marzman Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 Ik heb me vandaag voor het eerst met de L6 met een Captain geschoren (kende de Captains al wel dankzij Talibaard). Het zijn fijne mesjes die scherp en glad aanvoelen waardoor ik toch met wat meer respect voor het mesje aan het scheren ben als met een Astra waarmee je gewoon over je wangen kan raggen. De vorige keer heb ik de mesjes vervangen omdat ze vanuit het midden wat aan het roesten waren, niet omdat ze niet meer scherp waren. Ik zal eens kijken hoe lang ik er mee kan scheren in de L6. Het is ook warmer weer dus ze zullen misschien ook sneller drogen nu.
Harkos Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 Vandaag de eerste Captain van de gezamenlijke inkoop weggedaan na 9 x gebruik. Absoluut geen roest. Haal hem wel elke dag uit de krabber, daar ik regelmatig wissel van krabber. Leg het mesje zo uit de krabber op een plankje tot de volgende keer. Het mesje wat ik eerder van Talibeart had roestte ook niet noemenswaardig. Voor mij dus geen item. Heb wel een droge badkamer.
marzman Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 Vandaag de eerste Captain van de gezamenlijke inkoop weggedaan na 9 x gebruik. Absoluut geen roest.Haal hem wel elke dag uit de krabber, daar ik regelmatig wissel van krabber. Leg het mesje zo uit de krabber op een plankje tot de volgende keer. Het mesje wat ik eerder van Talibeart had roestte ook niet noemenswaardig. Voor mij dus geen item. Heb wel een droge badkamer. Ik laat mesjes altijd in de krabber. Het lijkt me weer een hoop gedoe en extra slijtage voor de schroefdraad om na elk gebruik het mesje er uit te halen. Ik wissel meestal pas van krabber als ik klaar ben met een mesje (omdat anders zelfs RVS-mesjes gaan roesten)
Harkos Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 Gebruik 6 verschillende krabbers frequent. Als die er niet tegen kunnen 60 keer per jaar los en vast gedraaid te worden, dan denk ik dat ze kwalitatief niet voldoen aan mijn maatstaven. Zo heb ik ook elke dag de kans de boel goed schoon te houden. De Merkurs overleven dat zeker gezien de degelijke constructie, de Gillettes adjustable hebben de afgelopen eeuw hun kwaliteit bewezen, de Fatip heeft grof goed werkend schroefdraad en is uit gevoerd in messing en de Pearl, die ik heb lijkt ook erg degelijk. Ach en sneuvelt er een heb ik weer een reden........
marzman Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 Gebruik 6 verschillende krabbers frequent. Als die er niet tegen kunnen 60 keer per jaar los en vast gedraaid te worden, dan denk ik dat ze kwalitatief niet voldoen aan mijn maatstaven. Zo heb ik ook elke dag de kans de boel goed schoon te houden. De Merkurs overleven dat zeker gezien de degelijke constructie, de Gillettes adjustable hebben de afgelopen eeuw hun kwaliteit bewezen, de Fatip heeft grof goed werkend schroefdraad en is uit gevoerd in messing en de Pearl, die ik heb lijkt ook erg degelijk.Ach en sneuvelt er een heb ik weer een reden........ Dat is waar, als je af en toe iets nieuws koopt en er heel af en toe iets sneuvelt blijft het aantal krabbers nog steeds alleen maar toenemen
marzman Posted March 23, 2014 Posted March 23, 2014 Vandaag voor de 4e keer met het Captain mesje geschoren en nog geen roest te bekennen. Ik denk dat het design van de Lord-kop goed is om mesjes te laten drogen. In mijn Chinese Tech kunnen zelfs RVS mesjes roesten (niet al na 4 scheerbeurten, maar wel soms na 6 (meestal als ik toch twee krabbers in gebruik heb waardoor het mesje ook wat langer in de krabber zit) Ik had ook na een paar beurten dat het mesje wat ging trekken. Het vreemde was dat het nog wel scherp was en glad scheerde.Het was niet pijnlijk of irriterend voor mn huid, maar gewoon wat trekkerig. Harrie had er toen ook al op gereageerd toen ik het hier vermeldde, maar weet ff niet meer zo snel waar. Je kan de zoekfunctie gebruiken en als filter alleen zoeken binnen het sotd forum. Je bedoelt zijn reactie over de hoek van de snede? Als het in de 5e scheerbeurt ontstaat in dezelfde krabber dan denk ik dat het toch botheid is en niet de hoek van de snede. Botheid door gebruik en of door oxidatie. Alle scheermesjes hebben daar last van
Edsel Posted March 23, 2014 Posted March 23, 2014 Ik heb mijn eerste Captain uitsluitend in de L6 gebruikt en na 5 scheerbeurten weggedaan, geen roest te bekennen. Het gekke was dat het mesje tijdens de laatste scheerbeurt niet meer comfortabel was, maar desondanks wel glad geschoren en bijna geen irritaties achteraf. Vandaag voor het eerst een Captain gebruikt in mijn kleine Fatip. Aangenaam verrast door de soepele en efficiënte scheerbeurt.
marco Posted March 23, 2014 Posted March 23, 2014 Het mesje gaat na een beurt of 6 inderdaad wat trekkerig worden, maar is wel nog steeds scherp genoeg en irriteert de huid niet.
Marcel Posted March 24, 2014 Posted March 24, 2014 Vanochtend het mes gebruikt innmijn Fatip Grande, een erg fijne combinatie!
marzman Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Vandaag voor de 5e keer geschoren met de Captain, de eerste pass was hij inderdaad wat trekkering. Het kan er ook mee te maken dat ik gisteren een dag overgeslagen heb met scheren, ik denk dat 5/6 keer voor mij ook de max is (wat prima is, een Feather vervang ik ook na 6 keer) Vandaag nog een keer mee geschoren, maar hier kom ik op terug. Ik denk dat vier keer de max is met deze Captain daarna is het comfort weg, wel netjes is dat er na 6 scheerbeurten nog geen roest te bekennen is als je het mesje in een L6 gebruikt.
Thorical Posted April 12, 2014 Posted April 12, 2014 De Rooie kapitein in verschillende krabbers, Fatip, Muhle, en L6 gebruikt. Maar wij zijn geen (nog) geen vriendjes. Terwijl andere mesjes, Rapira, Feather, Astra's zeker de 1e scheerbeurten over mijn gezicht glijden is het met die Rooie werken en trekken. Het kan aan mijn techniek liggen maar als klassiek scheren alleen met een Kapitein zou mogen dan zat ik al snel een G II gebruiken.
Marcel Posted April 12, 2014 Posted April 12, 2014 Tja, misschien is het gewoon jouw mesje niet, UEKAZ enzo. Waarom zou het techniek zijn als je met andere mesjes wel goede resultaten behaalt? Er zijn waarschijnlijk genoeg liefhebbers om ze van je over te nemen.
marzman Posted April 12, 2014 Posted April 12, 2014 De mesjes zijn heel moeilijk aan te komen dus je bent ze zo kwijt denk ik inderdaad.
Giellus Posted April 22, 2014 Posted April 22, 2014 Ik heb sinds ik deze in huis heb eigenlijk niets anders meer geprobeerd. Ik heb nog zoveel mesjes te gaan, en die zal ik echt nog wel gebruiken, maar ik vind de roodjes echt top mesjes. Heerlijk.
Kogel Posted April 23, 2014 Author Posted April 23, 2014 Ben het er mee eens. Ik heb veel soorten maar de red's zijn lekker
Robert79 Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Ik heb deze mesjes ook, maar ik snap er eigenlijk helemaal niets van.Want ik kom helemaal niet tot mn recht. Zelfs niet na een uur scheren. In mn Lord L6 Ben ik na zelfs 5 passes nog niet glad, het zelfde verhaal in mn Weishi 9306 en in mn Fatip grande heb ik het idee dat ik, een kaasschaaf over mn huid voel. Ligd dit aan mij of is het gewoon alle waarden naar zijn geld ?
Marcel Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Typisch geval UEKAZ? Voor mij werken ze uitstekend in ieder geval.
Frank Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Vandaag ook de Captain gebruikt in de Lord-L6. Dat na een dag niet scheren vanwege razorburn. Erg goed geschoren. Glad en zonder enige vorm van irritatie. Talibeard bedankt voor het onder de aandacht brengen van deze combinatie die nu zeker tot mijn favorieten behoort. En Jan Winters ook natuurlijk voor de inkoopactie waardoor ik deze Lord L6 kon aanschaffen.
Robert79 Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Typisch geval UEKAZ? Voor mij werken ze uitstekend in ieder geval. In welke krabber gebruik jij die Captain Red eigenlijk ?
Marcel Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Onder andere in de L6 (met een ander handvat) en de Fatip grande. Daarnaast nog enkele andere, minder gangbare krabbers. Ik heb nog geen slechte scheerbeurt met deze mesjes gehad.
Recommended Posts