Jump to content

Shark

bronda

Recommended Posts

Zo nu weer eens even de Shark van stal gehaald deze morgen.

Na goede ervaringen met de Voskhod, Astra en de superieure Souplex weer eens de Shark in de TTO van Timor gepropt, Agggggggggghhhhh. Johannes de D..... :twisted::x wat is me dit mesje in vergelijking met de andere ongelooflijk bot! een hark is er niets bij, het trek m,n smoelwerk zowat open, was zelfs tegen de pijngrens aan, ben ik nu zo verpest met de andere 3 goden? waarschijnlijk wel.

Toch de scheerbeurt afgemaakt en wel een redelijk glad resultaat. Maar ik ben genezen van de Shark en heb na de 1e scheerbeurt het mesje gedeponeerd in de afvalbak (speciaal voor de DE mesjes) en zie van verdere samenwerking af met Shark in de toekomst.

We leren uit onze ervaringen, van de drie andere die jij noemde zou ik geen eentje in m'n scheermes plaatsen trouwens :(

Snuff,

Blijkt maar weer dat er geen standaard is voor "beste" mesje.

Vele soorten en geen een die bij een ieder perfect scheert.

Maar dat was al een bekend probleem. ;)

Alhoewel de Astra bij velen in de "DE Poll" er vaak goed uitkomt.

De Shark (SS) is tot nu toe het enige mesje uit de Lord-stal dat me totaal niet kan bekoren. De andere submerken , zoals Big Ben/Asco/Crown/Racer/Silver Star/Rainbow, vind ik niet hun beste producten maar daar krijg ik me nog gewoon mee geschoren; de Sharks vielen zodanig tegen dat ik ze na één keer gebruik (per mesje) gedumpt heb.

Jammer, want de graphics zijn een geweldige mix van stoer, retro en belachelijk en alleen daarom al zou ik ze in huis willen hebben!

Hieruit blijkt dat het mesje dat voor mij tot bijzonder goede scheerresultaten leidt voor een ander een teleurstelling is. Ik heb onlangs 298 Shark ss mesjes overgenomen van Jan Winters en ben er bijzonder blij mee 8-) gemiddeld 5 - 6 DFS beurten per mesje :D

Let wel ik heb een zware baardgroei en scheer mij dagelijks.

Ik heb mij de eerste 3 maanden van mijn scheerbeurten alleen maar met Shark SS geschoren.

Omdat ik niet echt een vergelijk had met andere DE mesjes wist ik niet beter, je huid went ook wel aan een mesje dat weer wel. Maar het harkerige gevoel bij de Shark is altijd wel gebleven alleen nu voelt het wel erg harkerig aan, lijkt wel of het een stuk erger was dan toen ik ermee begon.

Zoals BdF zegt eens een nieuw andere mesje proberen morgen maar ik ben bang.... :oops:

Maar sinds ik met meerdere mesje aan het stoeien ben, een kleine 17 verschillende in totaal en je weer na een tijd eens terug keert naar het mesje waar het allemaal mee begonnen is merk je dat je soms door bepaalde merken verpest bent met een DFS. Mijn toppertjes de Souplex, Astra en de Voskhod zijn nu mijn vaste waarde op dit moment. Eerst maar eens door m,n 46 pakjes Voskhods en 17 pakjes Astra's heen worstelen.... :lol:

Ik heb verschillende mesjes uitgeprobeerd en moet eerlijk toegeven dat ik met de verschillende Lord varianten hele goede scheer ervaringen heb. Alleen de Shark super chrome mesjes zijn voor mij te grof. De Rapira ss en de Voskhod bevallen ook goed, evenals de Souplex.

Er zijn enkele mesjes waar ik echt niets mee heb, zoals de Dorco, Supermax stainless, Elios inoxidable en Derby. :twisted:

De Shark Super Stainless horen voor mijn part bij de slechtste mesjes die ik al geprobeerd heb. Ze voelen erg trekkerig aan en heb zelfs tijdens de scheerbeurt moeten wisselen naar een ander type mesje. :evil: Het was gewoonweg niet te doen... Jammer, maar deze zijn niet aan mij besteed!

Ik heb een keer een of twee pakjes van iemand (Lampuhkap..?) gekregen en was er eigenlijk best tevreden over. Heb ze al een tijd niet meer gebruikt; ben nu toch nogal van de Feather en de Astra Platinum (die laatste geven me vrijwel geen enkele nick). Maar wat ik me nog herinner was dat bij de Sharks ook zo; alleen gingen ze iets minder beurten mee dacht ik.

Ik heb er maar een paar keer mee geschoren (misschien 2 mesjes), maar ik vond ze erg vergelijkbaar met de groene Astra's (die ik goed vind).

Ik zal ze niet zo snel in bulk kopen verder omdat ik Astra's en Feathers (en Captains dan ook nu) al in bulk heb en daar tevreden over ben. Ik heb alleen een pakje gekocht ooit om ze eens te proberen. Maar het zijn voor mij geen slechte mesjes.

• 1 month later...