Jump to content

De Apotheek

efsk

Recommended Posts

Enfin. Men loopt zo rond, passeert een apotheek en denkt "O ja!" Hup naar binnen, even wachten en aan de beurt. "Goedendag mevrouw, ik zoek ontsmettingsmiddel." Wazige blik van mevrouw de apothecaresse.

Tijd om te verduidelijken: "Ik koop soms oude scheermessen (licht gechargeerd, red.) en vooraleer die over mijn poezelige wangetjes te halen wil ik die eerst ontsmetten. Men weet nooit waar ze voorheen geweest zijn, nietwaar?"

De blik niet langer wazig, doch ronduit bezorgd. "Waarom zoekt u dan oude mesjes? Dat moet ik u echt afraden!"

En dat is dan het moment dat je je realiseert dat mensen hun referentiekaders nogal eens verschillen. Ik praat over een vintage razor, mevrouw de apothecaresse meent dat ik vuilniszakken afstruin op zoek naar gebruikte Mach 3's.

:lol:

Kortgeleden was mijn echtgenote bij een kleine drogisterij. Hij vraagt; "Kan ik u helpen?" Mijn vrouw vraagt of er ook andere scheerzeep is, naast de spuitbussen. Antwoord hij dat dat spul niet meer van deze tijd is, daar geen vraag meer naar is en niet meer verkocht worden. :oops: Die man moet toch bijna een hartverzakking gekregen hebben toen mijn wederhelft vertelde dat er heel wat mannen zijn die zich scheren met een DE, open mes en zich inzepen met een kwast. :lol:

Hier hebben we bij de DA ook een eigenaar die niet wil begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die zich scheren met zeep en scheerkwast.

Hij zegt: gewoon uit een spuitbus, is veel beter.

Toen maar naar de kruidvat gegaan, en een compliment gekregen van een oude man die voor me in de rij stond met de zelfde scheerzeep.

Kortgeleden was mijn echtgenote bij een kleine drogisterij. Hij vraagt; "Kan ik u helpen?" Mijn vrouw vraagt of er ook andere scheerzeep is, naast de spuitbussen. Antwoord hij dat dat spul niet meer van deze tijd is, daar geen vraag meer naar is en niet meer verkocht worden. :oops: Die man moet toch bijna een hartverzakking gekregen hebben toen mijn wederhelft vertelde dat er heel wat mannen zijn die zich scheren met een DE, open mes en zich inzepen met een kwast. :lol:

Kan hierop aanvullen, dat ook als wij dergelijke drogisten benaderen, dat ze inderdaad ook verwachten dat de "ouderwetse" scheerzeep, die met een "ouderwetse" kwast opgebracht moet worden niet gaat lopen.

Wij kunnen ons er echt niets bij voorstellen, dat als je een mooi hoekje met dergelijke kwaliteitsproducten inricht, dat dat niet juist heel veel klanten trekt.

Dus meer vragen bij de drogist mannen, of ze de laatste BdF zeep al hebben....

daar geen vraag meer naar is en niet meer verkocht worden.

Ho mensen. Zet me niet op mn stokpaard alstublieft. Hierover maak ik éen korte opmerking en wel deze: Ik kan me behoorlijk opwinden over een winkelier die me, op een vraag mijnerzijds naar een bepaald product, antwoordt met "Daar is geen vraag naar." WAT DOE IK DAN NET? NOU? Ik VRAAG daar dus naar. Maar als je dat dan zegt, dan heb je het eerst echt gedaan.

Bon. Ik ga weer even kalmeren.

daar geen vraag meer naar is en niet meer verkocht worden.

Ho mensen. Zet me niet op mn stokpaard alstublieft. Hierover maak ik éen korte opmerking en wel deze: Ik kan me behoorlijk opwinden over een winkelier die me, op een vraag mijnerzijds naar een bepaald product, antwoordt met "Daar is geen vraag naar." WAT DOE IK DAN NET? NOU? Ik VRAAG daar dus naar. Maar als je dat dan zegt, dan heb je het eerst echt gedaan.

Bon. Ik ga weer even kalmeren.

Ik vind dat overigens nog net iets beter dan: "Als het er niet staat, dan hebben we het niet".

Maar inderdaad, dat er geen vraag naar is, zou toch juist een winkelier moeten zien als een mooie kans? Het vergt namelijk helemaal niets aan investering, want je kunt toch heel eenvoudig 10 potjes Proraso wit, rood en groen inslaan en je hebt al een leuk effect. Tubes erbij, Omega kwasten, langzaam uitbreiden en je hebt zelf de vraag gecreëerd.

Zeker in deze tijd, waarin het zo slecht gaat (zie alle faillissementen) zou dergelijke innovatie toch verwacht mogen worden?

Gelukkig zijn er in ieder geval twee drogisten hier in Zoetermeer (misschien wel meer, maar daar ga ik nog achter komen....) die een leuk scheerhoekje hebben.

Eén daarvan heeft zelfs weer ergens een oude voorraad DE mesjes vandaan gehaald. Oke, het zijn dan wel gillette goals 5 stuks voor 2,50 (!), maar toch...

Dat is een goeje mr Barbiero, ik zal het onthouden als ik ooit nog eens opnieuw voor linkshandige muziekinstrumenten ga winkelen (nee, geen piano's, die accepteer ik voor wat ze zijn).

Ik verbaas me altijd nogal wanneer op plekken als deze uitgebreid ingegaan wordt op schuim en kwast. Dan denk ik, ja duh, je mag toch wel aannemen dat dat bekend gebied is. Blijkbaar niet dus. Heb nooit iets anders gehad dan een bakje Vergulde Hand. Een spuitbus wil ik niet eens aan denken, waarom zou je.

Heb trouwens ook nooit problemen gehad met het vinden van dat bakje in de reguliere drogisterij, mogelijk zelfs in de supermarkt. En dan weet ik hier in de stad al 2 ouderwetse drogisterijen te vinden waarvan ik me momenteel afvraag wat voor DE mesjes en aanverwante artikelen ze zouden hebben. Ik dacht eerst even dat het topic daarover ging, dat het leuk was wat je daar nog eens aantreft ofzo, maar blijkbaar gaat die vlieger niet altijd op :D

Pflipp, in vrijwel alle supermarkten bij mij in de regio kun je wel een tube palmolive of een bakje Vergulde Hand kopen. dat is het probleem niet. Maar omdat ik ook wel eens wat anders wil ga ik daarvoor langs diverse drogisterijen. Dan kom je ook wel ander spul tegen, maar ook het soort ondernemers die hierboven genoemd zijn.

Gelukkig zijn er in ieder geval twee drogisten hier in Zoetermeer (misschien wel meer, maar daar ga ik nog achter komen....) die een leuk scheerhoekje hebben.

Eén daarvan heeft zelfs weer ergens een oude voorraad DE mesjes vandaan gehaald. Oke, het zijn dan wel gillette goals 5 stuks voor 2,50 (!), maar toch...

Marco

Twee drogisterijen in Zoetermeer?

Gister toevallig bij de DIO in Noordhoven geweest, welke nog meer?

Dick

DVH verkopen ze ook, dus dat er geen vraag is naar andere zeep dan in een spuitbus is geen argument.

Aan de andere kant mag het DE scheren ook wel een beetje exclusief blijven. Dat het allemaal niet bij elke supermarkt in de schappen ligt en je een beetje moeite moet doen, is toch een deel van de lol.

De DIO in Noordhove dus en ook de DIO in de Dorpsstraat.

Ik heb jaren geleden een keer een plastic krabbertje gekocht in Rokkeveen, maar weet niet wat ze daar nu nog hebben liggen. Van de drogisten in de twee winkelcentra in Seghwaert verwacht ik eigenlijk ook wel dat ze wat hebben liggen, dus daar ga ik eens een keer kijken.

Het zou toch mooi zijn dat als je ergens binnen kan lopen waar ze een mooie assortiment hebben staan.

In Almelo zie ik in de vitrine van volgens mij een turkse kapper, een paar krabbers liggen en een mooi mapje waar een krabber en scheerkwast in zit liggen.

Wellicht hebben ze ook andere interessante dingen op scheergebied liggen.

Bij de drogisten hier in de omgeving is er weinig op scheergebied te vinden, behalve de vergulde hand.

Toch maar eens binnen stappen en vragen.

Edited by Guest

Aan de andere kant mag het DE scheren ook wel een beetje exclusief blijven. Dat het allemaal niet bij elke supermarkt in de schappen ligt en je een beetje moeite moet doen, is toch een deel van de lol.

Maar goede scheerproducten en DE scheren hebben natuurlijk maar zijdelings met elkaar te maken. Sterker nog, ik denk dat de meeste kopers van kwast en zeep gewoon met een cassettemesje scheren.

De markt voor scheerproducten is dus groter dan die voor dubbelzijdige mesjes en krabbers.

Maar goede scheerproducten en DE scheren hebben natuurlijk maar zijdelings met elkaar te maken. Sterker nog, ik denk dat de meeste kopers van kwast en zeep gewoon met een cassettemesje scheren.

De markt voor scheerproducten is dus groter dan die voor dubbelzijdige mesjes en krabbers.

Heb zelf ook 'tig' jaren cassette mesjes gebruikt, maar wel altijd kwast en zeep.

Dan heb ik nog heel wat zendingswerk te doen want veel van mijn mannelijke collega's zweren bij hun spuitbus en cassettemesjes. Dat gedoe met kwasten vinden ze maar niets en het nieuwste cassettemes heeft een hoger bling-bling gehalte dan een DE. (vinden zij)

Lijkt me toch geweldig om hier de Kruidvat of Etos of zoiets binnen te lopen en daar een heel assortiment BdF en TFS zepen, crèmes en ASB's te zien staan. Is misschien alleen niet zo goed voor mijn portemonnee :D . Over enablen gesproken....

Lijkt me toch geweldig om hier de Kruidvat of Etos of zoiets binnen te lopen en daar een heel assortiment BdF en TFS zepen, crèmes en ASB's te zien staan. Is misschien alleen niet zo goed voor mijn portemonnee :D . Over enablen gesproken....

Graag! Het zou wel mooi zijn, als de vraag van die kant zou komen, want voordat wij Kruidvat of Etos of DA overtuigd hebt van de kwaliteit van de producten, en hoe mooi ze een aanvulling op het assortiment zouden vormen, dat kon nog wel even duren.

De kleinere, zelfstandige drogisterijen, zoals ook die van de DIO-keten, zouden daar best oren naar kunnen hebben, maar wij hebben dat nog niet actief geprobeerd.

Dus voor wie wil enablen? Wij zullen dat (met zeep) weten te waarderen!

Ik zal de baas van "onze" DIO, ook een enthousiasteling, eens voorzichtig peilen. Hij is bijvoorbeeld erg te spreken over Proraso. Misschien dat hij bij jou een sample kan bestellen om het eens te proberen.

Ik zal de baas van "onze" DIO, ook een enthousiasteling, eens voorzichtig peilen. Hij is bijvoorbeeld erg te spreken over Proraso. Misschien dat hij bij jou een sample kan bestellen om het eens te proberen.

Dat is het mooiste, als iemand er ook nog zelf enthousiast over is.

Toen we met TFS begonnen, was het assortiment niet zo als nu. Nu is er de linea tradizionale, mooi om in te stappen en voor wie dat wil kan dan door met de linea intenso. En dan een bijpassende asb, zodat je als klant ook een mooi assortiment ziet.

Ik zal bij "onze" Dio ook eens navraag doen en proberen ze een beetje te enthousiasmeren.

@Eric: Weet jij of de KV en andere drogisterijen franchise of gewoon keten zijn? Wij hebben hier een KV en een Etos zitten, en ook een Mooi parfumerie waar ik eventueel ook een balletje kan opgooien.