Jump to content

SOTD 17 maart - 23 maart 2014

cutthroat

Recommended Posts

Na gisteren een dagje overgeslagen te hebben om mijn huid weer eens wat rust te gunnen, had ik vandaag dus een stugge baard van twee dagen om weg te maaien. Ondanks dat ik zo'n stugge baard heb, expres geen preshave gedaan omdat ik wilde weten hoe de Captain hier mee omging.

- Lord L6

- Lord Captain (3*)

- Mühle 81M520

- Klar Kabinett

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Kruidvat ASB

Met zo'n zware baard had de Captain in zijn derde beurt duidelijk wat moeite. Het trok allemaal net even wat. Niet overdreven en ook achteraf geen irritatie, maar duidelijk meer trekken. Maar de Captain krijgt morgen gewoon nog een kans.

Drie passes (WTG, XTG en ATG) gedaan en nog redelijk wat touch-ups op mijn hals en het resultaat is weer praktisch, met uitzondering van een paar plekjes op mijn hals, BBS. Aluin prikte wel wat op mijn hals, maar niks overdreven.

Dan de Pinaud. Apart luchtje. In eerste instantie denk ik mwoh, ik weet het niet. Doet me een beetje aan Zwitsal denken. Daarna trekt de geur bij en wordt het een geur die erg klassiek en een beetje ouderwets op me overkomt. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Wel lekker, en het maakt me nieuwsgierig naar de andere geuren van Pinaud.

Lord L6

Astra superior stainless (3*)

Omega 10019

Bartex als pre-shave

Arko extra performance

Sanex dermo active ASB

Derde scheerbeurt met het Astra mesje gecombineerd met de L6. Opvallend vond ik het feit dat het mesje na de eerste scheerbeurt comfortabeler gaat scheren. De L6 kan heel goed met dit mesje overweg, en is nu al een week elke dag gebruikt. Het resultaat van de scheerbeurt is ongetwijfeld DFS. Ik ben erg onder de indruk van de prestaties van deze milde krabber. :D

LiJüN silvertip 3 band

l'Occitane Cade

Gillette Fatboy

Red Captain 6e x

Bay Rum by Harkos®

Eigen ASB

WTG, XTG, ATG > BBS

De Fatboy op 6 en de Captain deed het meteen beter, dan gisteren in de Merkur 38c. Duidelijk voor mij een mesje voor de wat agressievere krabber. Snap niet wat de mensen aan de l'Occitane Cade vinden. Afgezien dat het wel een goed schuim maakt, doet het niets met mijn neus. Dus geen lekkere geur. Kwalitatief wel goed om mee te scheren, maar dus geen lekkere geur in de badkamer. Dan kan ik beter de Cella inzetten, met amandeltjes. Die Cade is het geld voor mij niet waard, dus snel op scheren. De Bay Rum by Harkos® is erg bevredigend, verfrist en laat een lekker kruidig geurtje na.

Aangezien ik in het buitenland zit, moet het cassettescheermes er weer aan geloven. De Gillette Contour deze keer.

HW: Gillette Contour, Wilkinson Sword Profile mesje, Omega Trekpleister kwast

SW: Palmolive Classic creme, Sanex Sensitive ASB

Niets bijzonders over te zeggen; gewoon glad :)

Omega 10019

Mondial (tfs) tabacco verde

EJ

Feather, 2e keer en dr uit.

Aluin

Floïd Black

Nivea asb

Feather scheerde in mijn herinnering prettiger, maar toen was ik pas net begonnen met DE, dus dan is alles "vertroebeld".

Ik vind ze nu dus echt niet fijn meer scheren.

Eruit met het mesje en morgen iets anders.

Een lekkere avond shave met de lucht van 'sandalenhout' :mrgreen:

Hardware

Straight: New Primrose 11/16

Kwast: Mühle Silvertip Fibre

Software

Zeep: TOBS - Sandalwood

Splash: Lustray - Blue Spice

ASB: DVH

Ik was van plan om kyoku scheercrème te gebruiken.

Deze had ik via marktplaats gekregen bij mijn scheerset.

Even mijn kwast door de kyoku en toen bowl latheren.

Ik had nog geen mooie lather gemaakt maar ik wist al dat ik andere scheercrème ging gebruiken.

De kyoku ruikt een beetje zurig en een hele sterke geur die lijkt op brandend rubber.

Dus deze gaat de kast in en komt er voorlopig niet uit.

Dus daarna geschoren met:

EJ DE89L

Hema

Reiskwast Silvertip merkloos

Maca root scheercreme (body shop)

ASB vergulde hand.

De maca root scheert fijn en met weinig moeite krijg je mooi romig lather.

Hij ruikt fris maar een beetje wasmiddel-achtig.

EJ 89l

Hema (3e)

Trekpleister Omega

DVH zeep

DVH asb

De EJ weer in gebruik na een paar keer Gillette Tech. Ik blijf het een geweldige krabber vinden. De Omega maakte binnen no time een prima schuim van de DVH. Ik wil binnenkort wellicht eens wat andere mesjes gaan proberen, hoewel het voor mij absoluut geen straf is om de Hema mesjes te gebruiken.

- Lord L6

- Lord Captain (4*)

- HJM das

- Proraso sensitive preshave

- TOBS sandalwood cream

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- DVH ASB

Vandaag beurtje 4 voor de Captain. Omdat deze gisteren wat trok (weliswaar bij een baard van 2 dagen) heb ik vandaag maar een preshave gedaan. Het mesje voelt nog redelijk scherp en smooth.

Wederom 3 passes (WTG, XTG en ATG) en een drietal touch-ups gedaan. Mijn gezicht is weer BBS, maar mijn hals krijg ik niet verder dan DFS. Vooral de linker zijkant ligt dwars, dus het zou ook nog wel aan de (gebrek aan) techniek kunnen liggen. Dat is dan ook de enige plek waar de aluin prik geeft. Voor de rest weer een lekkere scheerbeurt gehad.

Lord L6

Astra superior stainless (4*)

Omega 10019

Bartex als pre-shave

Arko maximum comfort

Sanex dermo active ASB

Wederom een probleemloze scheerbeurt met mijn L6; het Astra mesje presteerde ook nu weer prima. Resultaat is een DFS :D

Vandaag heb ik weer de Gillette Contour gebruikt, en weer met een Wilkinson Sword cassette. Glad en geen irritatie, prima scheerbeurt dus!

HW: Gillette Contour, Wilkinson Sword Profile, Omega "Trekpleister" kwast

SW: Palmolive Classic creme, Sanex Sensitive ASB

Morgen weer met een krabber ...

Mühle Silvertip 3 band

TFS Neroli Strong

Fatip Grande

Red Captain 7e x

Speick AS

Eigen ASB

WTG, XTG, ATG > BBS

Fatip / Red Captain is de beste combi tot nu toe. Blijkbaar moet ik hem echt in een agressieve krabber hebben, maar dan heb je ook wat. De zeep met kwast ging ook weer goed en had ik weer een heerlijk ruikend schuimpje, genoeg voor 3 passes en morgen, maar ja dat ging dus helaas door de afvoer. Weer helemaal tevreden.

Omega 10019

Palmolive zeep

EJ de89l

Bic platinum chrome (#1)

Aluin

Playboy Malibu

Nivea asb

Het Bic mesje is echt bijzonder vriendelijk, heerlijk om mee te scheren!

Ik ben benieuwd hoe lang deze mee gaat.

Het einde van de Palmolive is nu echt wel in zicht :D

Ik heb deze laatst ook gekocht als "Barba Gialla". Ik was even bang dat ik iets had gemist, maar op mijn pot zit dezelfde sticker (zie ik zojuist pas). Goed spul overigens. Nu een paar weken in gebruik. Ruikt naar kaneel. Topkwaliteit voor relatief weinig geld.