Jump to content

Recommended Posts

Posted
Deze ook maar binnengehaald en dan eens uitzoeken hoe ik mijn 'eigen' scheerbase ga aanpassen. Een combinatie van draaitabellen en grafiekjes wordt het denk ik. Moet alleen mijn spreadsheet kennis even opfrissen.

Eigenlijk nog niets gedaan met de laatste versie van Harkos (kwastastiek :lol:), maar wel een foutje uit de originele gehaald. Op het blad 'alles' had ik al mijn aankopen ingevuld, waaronder een aantal keer hetzelfde mesje gekocht/geruild. Dan krijg je in de 'mesjes_statistiek' een te groot aantal te zien van soorten gehad en soorten nog op voorraad ;) Daar waar ik eigenlijk maar :!: 27 verschillende soorten mesjes in huis heb, gaf de sheet aan dat dat er 36 zouden zijn.

Later dus maar verder met die kwastastiek en wat leuke grafische weergaven.

Posted

Vandaag even mijn scheeroverzicht aangepast. Meer handmatig dan met draaitabellen maar dat is (voor als nog) niet aan mij besteed:

Over de afgelopen 4,5 maanden:

99o11g.jpg

De eerste maand:

iq92ll.jpg

De tweede maand:

21mxeup.jpg

Posted

@Snowmiss Om het aantal soorten mesjes op orde te houden verhoog ik het totaal van de mesjes en voeg niet een nieuwe regel toe van een reeds aanwezig mesje. Hiermee ondergang ik het oplopen van de soorten als er geen nieuwe bij komt.

Posted
@Snowmiss Om het aantal soorten mesjes op orde te houden verhoog ik het totaal van de mesjes en voeg niet een nieuwe regel toe van een reeds aanwezig mesje. Hiermee ondergang ik het oplopen van de soorten als er geen nieuwe bij komt.

Daar was ik ook achter gekomen, ik dacht dat de sheet zo zelf lerend was, dat dat niet hoefde ;)

Posted
Bah, ik zie KDE.... ;):P

Heeeeeeerlijke omgeving. Kan je helemaal aan verkloten wat je zelf wilt, en zo hoort het ook.

Posted

Kan met een aantal andere desktops/windowmanagers ook wel, maar dan zou ik te ver offtopic moeten gaan en dan word ik ge'bitchslapped door Marcel :D

Posted

Die mensen onder ons die Mac noch Microsoft gebruiken blijken opeens een overweldigende keuze te hebben op, onder andere, het gebied van desktopomgevingen. KDE is er daar éen van, Gnome is een ander, en dan zijn er nog vierhonderd. Ieder met zn eigen voor- en nadelen, en voor- en tegenstanders. Het is altijd weer oppassen, want na vi vs emacs is de discussie welke desktopomgeving te gebruiken toch ook een zeer zekere manier om in een flamewar te ontaarden. Gelukkig zijn we hier uiterst vrindelijke lui die het zover niet laten komen.

Verder wat Marco reeds zei.

Om on-topic te blijven: het mooie is dat jouw scheerbase dus OOK onder linux zn nut bewijst. Fijn is dat.

Posted

OpenOffice/LibreOffice weten steeds beter om te gaan met MS Office bestanden gelukkig (ook onder Windows zelf btw)

Het kan zijn dat de verdeling of bijvoorbeeld de breedte van de kolommen er iets anders uit ziet, maar verder is de scheerbase idd prima te gebruiken met L.O.

Macro's willen ook nog wel eens gek doen.

Posted

Laten we off-topic blijven ;)

Ik mis iets. Wat is KDE?

Iets wat niet met jouw scheerbase te maken heeft maar met het besturingssysteem op mijn PC.

On-topic: ik ben nog steeds heel blij met de basis die jouw scheerbase mij gegeven heeft.

Posted

Tja ik ben een oude Windows gebruiker. Door mijn werk tot voor 2 jaar geen andere keus en nou vind ik het goed zo, ofschoon ik weet dat er meerdere hemelen zijn. Bedankt voor de info. Het verheugt me dat mijn wrochtsel in elk geval een basis is voor verder gebruik.

• 4 months later...
Posted

Even een vraagje voor de kenners: al een hele tijd gebruik ik met veel plezier de scheerbase van Harkos. Echter toen ik een paar dagen terug een mesje in de spaarpot deed en de draaitabel liet verversen gebeurde er iets vreemds. Er kwam een (leeg) cel en kolom erbij (en vandaag nog een extra lege kolom, nadat ik gewoon een sotd toevoegde zonder spaarpot).

141ifjq.jpg

Wie o wie weet raad, zodat deze draaitabel weer de goede waarden opneemt. Ik heb in principe nergens iets veranderd, maar dat zou je eigenlijk wel verwachten want zoiets gebeurd toch niet vanzelf.

Posted

Danny,

zelf werk ik niet met open office, dus weet niet helemaal hoe het er bij jou op het scherm uitziet, maar het probleem is in excel eenvoudig op te lossen. Op de een of andere manier neemt je draaitabel de lege regels mee.

Dat moet je uitzetten als volgt.

Eerst moet je de gegevens in je draaitabel even vernieuwen.

Vervolgens kies je bij score het pijltje en haal je het vinkje weg bij leeg.

Hetzelfde doe je bij mesje.

Nu zou de draaitabel weer goed moeten zijn.

Misschien moet je hem nog een keer vernieuwen.

Laat maar even weten of het zo is opgelost, anders kijk ik even verder.

Posted
zelf werk ik niet met open office, dus weet niet helemaal hoe het er bij jou op het scherm uitziet, maar het probleem is in excel eenvoudig op te lossen. Op de een of andere manier neemt je draaitabel de lege regels mee.

Dat moet je uitzetten als volgt.

Eerst moet je de gegevens in je draaitabel even vernieuwen.

Vervolgens kies je bij score het pijltje en haal je het vinkje weg bij leeg.

Die was ik al tegengekomen, maar deze was al niet aangevinkt :roll:

Hetzelfde doe je bij mesje.

Nu zou de draaitabel weer goed moeten zijn.

Deze had ik ook gezien, maar deed niets als ik 'm weghaalde. Vandaag wel :roll:

Misschien moet je hem nog een keer vernieuwen.

Laat maar even weten of het zo is opgelost, anders kijk ik even verder.

Na vernieuwen, houd ik nog wel een kolom (leeg) over. Snap nog niet waarom die erin blijft, maar ik zie wel waarom deze nu zo opvalt, doordat er een score bij was gekomen die ik nog niet had, is de (leeg) kolom in een bredere kolom terecht gekomen dan normaal en dus extra opvallend :lol:

Posted

Als ik in jouw .ods bestand de vinkjes weghaal (in excel) verdwijnen alle lege kolommen. Kan dit verschil maken met open office??

oSigfTQD

Dat zou dus moeten werken.

• 2 weeks later...