Johan Posted March 15, 2014 Posted March 15, 2014 Vanmorgen heb ik voor de tweede keer de Cella Classica gebruikt, die ik van BdF gekocht heb (prima service, maar dat hoeft hier eigenlijk niet meer gezegd te worden!) Op het flesje staat dat het al een heel oude geur is, die vanaf 1897 gemaakt wordt. Ik geloof het onmiddellijk; het is duidelijk een heel klassieke geur. En dat is positief bedoeld. Eerst maar eens met het enige echte minpunt beginnen; waarom zit er geen verstuiver op het flesje? Dat vind ik echt een gemis, en dat had de cologne echt "af" gemaakt. Als alternatief had een ringetje in de flesopening ook nog kunnen werken, zodat de cologne beter doseerbaar wordt. Maar voor de rest heb ik alleen maar positieve berichten te melden De eerste indruk, wanneer je de cologne verspreidt, is frisse citrus, en een erg bloemige geur. Maar grappig genoeg komt na een tijdje ineens de lavendel opzetten, als een duveltje uit een doosje. Die geur blijft ook lang aanwezig, samen met iets licht kruidigs dat ik niet goed kan omschrijven. Maar het is aan het eind van de dag toch vooral lavendel; de citrusgeur verdwijnt na verloop van tijd op de achtergrond. Wat mij vooral bevalt aan de Classica is dat het niet alleen citrus, bloemig, of lavendel is, maar een veel interessante combinatie van de drie geuren. Bovendien blijft de geur lang hangen, maar is hij gelukkig niet te nadrukkelijk aanwezig. Een tijdloze geur. Alleen opletten met de dosering, wat door het ontbreken van een verstuiver nog niet zo makkelijk is.
Johan Posted August 1, 2014 Author Posted August 1, 2014 Even terugkomen op deze review; tot mijn verrassing blijft de citrusgeur veel langer hangen bij warm weer. Dat kan aan mijn huid liggen, aan de manier waarop de geurstoffen verdampen bij een hogere temperatuur, of aan een combinatie. Wie weet, maar het is wel heel opvallend. En achteraf, nu ik de review opnieuw lees, vind ik het vooral een bloemige en kruidige ("herbal" zoals ze dat in het Engels noemen) geur. Ik ruik wel degelijk lavendel, maar ik vind het niet op de voorgrond dringen. Kan misschien ook komen doordat ik de laatste tijd vrij veel lavendelcremes heb gebruikt.
Recommended Posts