Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn snor groeit ernorm snel als ik me wtg en xtg scheer dan heb ik smiddags alweer best behoorlijke stoppels waar ik zelfs soms al opmerkingen over krijg. De enige manier om een hele dag een beetje glad te blijven is om mijn snor ATG te scheren. Dit zorgt alleen voor redelijk wat irritatie zeker als ik dit dagelijks doe. Heeft iemand tips om deze irritaties te verminderen? Ik zorg altijd dat ik mijn huid goed vochtig maak meestal een douche voor het scheren en gebruik meestal proraso pre creme en proraso scheerzeep(groen). Ben nog aan het expirimenteren met wat verschillende mesjes in mijn krabber en verschillende balsems. iemand tips wat ik kan proberen?

alvast bedankt

Posted

Ik heb ook snelle haargroei, 's morgens om 5 uur scheren is tegen halfweg de namiddag al weer duidelijke stoppeltjes. Normaal scheer ik met een krabbertje niet tegen de haargroei in onder de neus, met een open scheermes wel en dan duurt het ook langer voor het weer zichtbaar wordt. Met een krabbertje zou je kunnen proberen om een ietwat agressiever type te gebruiken, als ik een Joris gebruik merk ik duidelijk het verschil tegenover een mild krabbertje.

Posted

Hallo,

Ik heb ook snel en dik groeiende stoppels na een halve dag. Tegen de haren in kan ik zowizo vergeten dat gaat een hele nare vlek met puistjes en schilfjes worden.

Wat je kunt doen is uiteraard goed de haren heet maken door bijv een washandje zo heet mogelijk(grens wat je hebben kunt) op je snorgebied te houden, eventueel met een beetje pre shave olie(dus eerst pre shave dan heet washandje) dan een goeie lather dik opsmeren en inmasseren met een kwast.. wordt een beetje een puinhoop rondom je neus en lippen maar t werkt wel optimaal. Mocht dit als nog irritatie opleveren,dan zijdelings tegen de haren in scheren(van neus naar oor eerst en dan met weer een nieuwe laag lather van oor naar neus)

Verder helaas accepteren dat je een snelle baardgroei hebt.

Je zou nog eventueel aan de lather pre shave olie of een druppel glycerine toe kunnen voegen voor een extra gedekte en vettige filmlaag.

ps. door de pre shave goed in te masseren zullen de haren rechtop en verder naar buiten staan, waardoor je dus de stoppels korter af snijdt

Posted

Doe je al XTG scheren op je bovenlip? Dat vind ik wel goed te doen, ATG is me te 'gevaarlijk' met een krabber.

Posted

Met een vers scherp mesje is het best te doen hoor. Al moet ik zeggen dat atg vooral op de bovenlip het makkelijkste gaat met een cartridge. ( iig voor mij dan)

Posted
Xtg doe ik elke dag en meestal om de 1 a 2 dagen ook ATG.

Mag ik vragen wat jij XTG vindt?

Ik wil niet betweterig zijn :geek: , maar je kunt twee kanten op en bij mij werkt juist dat erg goed.

Posted

Ik doe m'n snor 1x WTG en 2x XTG voor het beste resultaat. ATG geeft eigenlijk altijd ellende.

Posted
Xtg doe ik elke dag en meestal om de 1 a 2 dagen ook ATG.

Mag ik vragen wat jij XTG vindt?

Ik wil niet betweterig zijn :geek: , maar je kunt twee kanten op en bij mij werkt juist dat erg goed.

Beide kanten op dus als ik alleen XTG scheer scheer ik 3 keer en als ik ook ATG scheer sla ik soms 1 kant over maar soms ook wel beide kanten.

Ik las toen straks ergens dat sommige ook een beetje schuin omhoog scheren bij XTG dus tussen ATG en XTG in dus ga dat bij morgen ochtend eens proberen

Posted

Ik doe zelf van boven naar beneden, van oor naar neus en van neus naar oor. Van beneden naar boven vind ik lastig met het risico dat als je niet goed oplet je mesje in je lip hangt. In plaats van neus naar oor doe ik ook wel een extra oor naar neus, maar dan een beetje schuin omhoog. Op die manier neem ik gelijk bij de mondhoeken goed mee.

• 2 weeks later...
Posted

Met een scherp mesje dan is ATG bij de snor gedeelte bij mij geen probleem. Is het mesje al 2 keer gebruikt dan kunnen er bloedpuntjes ontstaan.

• 1 year later...
Posted

Shave oil voordat ik me inzeep. Eerst wtg, vervolgens beide kanten op atg, onder een hoek schuin omhoog.

Posted

Wellicht helpt het om te 'j-haken'? Dat je XTG start (links>rechts of omgekeerd) en dan je krabber richting ATG draait (maar niet helemaal ATG). Bij mij helpt het met plekken die ik niet volledig ATG kan scheren..

zie 'J-hooking' hier gedemonstreerd door Mantic59