Snuff Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Iemand heeft iets op te biechten (W) Ik kijk uit naar je bevindingen met de nieuwe Simpson synthetic! In het laatste jaar ben ik twee keer enorm verrast door de kwaliteit van een borstel, de Mühle Fibre en de Plisson L'Occitane, ik wacht nog een tijdje af en hoe de forums in de gaten in verband met de aankoop van een andere synthetische borstel zoals bijvoorbeeld de Simpson. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Ik vind het moeilijk om eerlijke antwoorden te vinden over de Simpson. Er is op diverse fora een flinke antipathie tegen deze kwasten. Ik ben dus benieuwd naar de eerlijke bevindingen van de koude grond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 13, 2014 Author Share Posted March 13, 2014 ja dat is bij mij ook zo, sommigen prijzen het de hemel in en anderen bevalt het niet. Echter door de jaren heen heb ik zo'n aantal mensen ontdekt die heel dicht bij mijn voorkeur liggen en waarvan ik weet dat ze onverbloemd schrijven wat ze ondervinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
La.Dolce.Vita Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Ik heb mij dit ook afgevraagd, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaring met een product en daarbij hoort een mening. Maar ik merk wel dat er bij de kwasten een soort van 'cult' hangt wat betreft de materiaal wat gebruikt wordt.(handvat, vorm, type haar) Ook ik ben goed te spreken over deze zogenaamde synthetische 'zilverspits' en hij mag zeker daarmee vergeleken worden qua lather resultaat en comfort. De haren voelen fijn en redelijk natuurlijk aan en je kunt een lather heel creme-achtig opschuimen. Dit laatste heeft naar mijn weten te maken met het feit dat de haren dikker zijn dan een echte zilverspits(minder haren nodig daardoor en meer backbone door de stugheid) maar zoals we wel weten gaat het niet om 1 haar maar om de hele borstel... doordat er dus minder haren zijn, is het veel minder gevuld en voelt het toch 'kunstmatig' aan (dit was de eerste paar scheerbeurten niet maar na een maand zijn de haren verzadigd en merk je wel enigzins dat het geen echte haren zijn) Maja dat zou als je het objectief bekijkt niet heel veel uit mogen maken.. qua gevoel is het misschien minder maar qua prijs kwaliteit zijn het uitstekende kwasten... ik heb trouwens alleen de fibre kwasten van muhle uitgeprobeerd de zogenaamde black fibre en de silvertip fibre... beide hebben hun voor en nadelen. Zeker een aanrader voor als je een goeie all rounder zoekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Wie heeft er hier iets op te biechten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Oh dear! Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Ja, de halve forum wereld zit hier over te discussiëren. Veel gedoe over de keuze van Simpsons om nou net met de `chubby te beginnen. En niet heel goedkoop ook. Maar ik vind het wel wat. Er zijn al best veel synthetische kwasten te krijgen, en eigenlijk zijn die allemaal wel zo'n beetje van hetzelfde stramien. Niets mis mee, 23-24mm diameter en dan de loft ergens boven de 50mm. Iets meer dan de klassieke en beproefde 1:2 ratio dus. Ik vind het wel leuk dat Simpsons met een echte Chubby komt.Daarvan verwacht je niet een soepel verend kwastje, maar je wilt een flinke grote kwast met een fikse stevigheid. Een Simpsons Chubby is niet voor iedereen (net als een Wee Scot of een Muhle retro bijvoorbeeld) en dat zal de synthetische variant ook wel niet zijn. Wellicht was een Duke 3 een risicolozere keuze geweest. Ik hou wel van variëteit. Bovendien hebben liefhebbers al een hele tijd gevraagd om wat lager lofts en wat dichtbehaarde kwasten. Ik heb hier bijvoorbeeld een aantal Muhles die wat verlaagd zijn en ik vind dat zelf geweldig. Zie ook de Samjax. Eigenlijk begrijp ik mensen niet die er nu een kopen, en dan verwachten een Chubby te krijgen met de flex en de flowthrough van zeg maar een Semogue 1305 of een Muhle Classic. Dat raakt toch kant noch wal? Mijn eerste ervaringen zijn in ieder geval wel positief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Iemand heeft iets op te biechten (W) Ik kijk uit naar je bevindingen met de nieuwe Simpson synthetic! In het laatste jaar ben ik twee keer enorm verrast door de kwaliteit van een borstel, de Mühle Fibre en de Plisson L'Occitane, ik wacht nog een tijdje af en hoe de forums in de gaten in verband met de aankoop van een andere synthetische borstel zoals bijvoorbeeld de Simpson. Snuff, waar heb jij die Plisson gekocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 22, 2014 Author Share Posted March 22, 2014 gewoon in een L' Occitan winkel (je kan ook online bestellen, je eerste aankoop zijn de verzendkosten voor hun) http://be.loccitane.com/onze-boetieks,79,2,24484,242036.htm?country=Nederland Bij jouw in de buurt: SCHOONHEIDSSALON BABASSU CORNELIS SCHUYTSTRAAT 40 1070JK, null AMSTERDAM Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 gewoon in een L' Occitan winkel (je kan ook online bestellen, je eerste aankoop zijn de verzendkosten voor hun) http://be.loccitane.com/onze-boetieks,79,2,24484,242036.htm?country=Nederland Bij jouw in de buurt: SCHOONHEIDSSALON BABASSU CORNELIS SCHUYTSTRAAT 40 1070JK, null AMSTERDAM Thx, mate! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts