Jock Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Na een tijdje weg te zijn geweest is het linnewiel in Arnhem weer open. In de Kortestraat in Arnhem. Officieel gaan ze 1 april open, maar ze zijn nu bijna elke dag open. Het is een zeer luxe drogist met hele interessante spullen voor mensen zoals hier op het forum. Veel scheerspullen en mooie spiegels, toilettassen en scheercremes en zepen. Ook de range van Proraso etc. Het is de bedoeling dat er ook scheercursussen/workshops gegeven worden. De website is nig niet up-to-date, maar iik verwijs graag hiernaar. Ik heb gisteren een TOBS scheercreme en balm gekocht in Sandalwood. En de meneer in de winkel is zeer behulpzaam en geeft veel aandacht aan de klanten. Ik mocht zijn antiek scheerkist fotograferen. Ik zal het later op het forum zetten. De website is hier: http://linnewiel.nl/ Ik neem aan dat de website beter wordt op den duur. Voor hele speciale EDT,s kan je hier uitstekend terecht. Dingen die niet bij elke Douglas of Ici Paris liggen. P.S. Op de website staat Koningstraat, maar het is nu Kortestraat nr 7 Gr, Jock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 volgende keer dat we naar zutphen gaan rijd ik even langs, dank voor de tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Merci Jock, ga ik zeker eens langs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted March 14, 2014 Author Share Posted March 14, 2014 Ik heb orienterend gesproken over evt. mogelijkheden om met hem samen te werken. Een combinatie van een scheerworkshop door hemzelf en een whiskyproeverij door mij in de winkel.. Dat wordt een uitdaging voor mij, want ik vertel mensen die op mijn proeverijen komen om absoluut geen parfum te dragen. Maar we zien wel hoever we komen als het doorggaat. Ik spreek hem volgende week weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karel Kinhaar Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Op zoek naar een scheerwinkel in Arnhem ben ik hier terecht gekomen. Vandaag even binnen gelopen en gezellig en goed geholpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 Ze hebben sinds kort ook straights die hier in NL zijn gemaakt. Van straightrazorArts. Geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 Oh. Dat dacht ik. Sorry. Ze kopen een plaat staal gesmeden en en gewalst en zij doen een hoop wel zelf. Ik vind dat wel een Nederlands product hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 Hierboven een foto van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 Van hun facebook pagina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 (edited) Ik vind ze iig prachtig. We kunnen discusieren over semantiek, maar het zijn vakmensen en hun producten zijn erg mooi. Ze verbouwen ook bestaand messen, maar snijden ook messen uit plaat staal. Nieuw dus Edited July 29, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
rare kwast Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Ik vind ze iig prachtig. We kunnen discusieren over semantiek, maar het zijn vakmensen en hun producten zijn erg mooi Mag een Jack Daniels No 7 verkocht worden als zijnde een echte single malt??? De meningen betreft de messen van straight razor arts (Nebzeb en floris hier op dit forum) zijn nogal verdeeld. Het sterke vermoeden is dat er chinese messen van $3,- onder handen genomen worden met een dremel en worden voorzien van nieuw scales, en vervolgens verkocht alszijnde eigen gemaakte messen Mag je dan spreken van vakmensen en een echt handgemaakt Nederlands product? Vanwaar de twijfel? De eerste indruk is vaak alles zeggend, uitgaande van de eerste foto die je zojuist deelt, waarom zou je bij een handgemaakt mes de basisvorm zo enorm veel laten lijken op een chinese Gold Dollar?, of een " straight razor 420 steel " ? (ook chinees, en laat dit nou net het gebruikte staal zijn voor deze messen ).... De Chinese messen worden wereldwijd niet zomaar als pisbakkenstaal bestempeld. Het is algemeen bekend dat een Gold Dollar aangepast moet worden voordat je het echt scheerklaar kan maken. De stablizer en een flink stuk van de hiel moet weg geslepen worden. Daarnaast kun je natuurlijk direct het mes verfraaien door de kop te veranderen. Wat je dan overhoudt is een mes wat zeer sterk lijkt op de zojuist getoonde messen. Dit zegt niet direct dat het slechte scheermessen zullen zijn, maar de vraag is of het gerechtvaardigd is om te zeggen dat het eigen gemaakte messen zijn. Bij de afbeelding van het lasersnijden, krijgt het verhaal een andere wending. Sebastiaan (Nepzeb), heeft aangegeven filmmateriaal te maken om aan te tonen hoe hun de messen maken. hieruit zal moeten blijken dat ze de messen echt zelf maken. Voor de duidelijkheid, er is dus nog NIEMAND veroordeeld, en ik hoop echt voor die mannen dat ze mooie producten gaan maken. Hun inzet en het grootse denken verdient in mijn ogen wel een compliment, maar het moeten wel eerlijke producten zijn (net als bij een single malt. Met bourbon verkopen alsof het single malt is, verdien je ook niet de hoofdprijs) Daarom ook de reactie van rolf (en de gedachten van meerdere): VOORLOPIG zijn dat nog geen eigengemaakte open messen van Nederlandse bodem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 OK. Dit materiaal zit niet in mijn forte. Heb weinig tot geen verstand van. Voorbarig van mij. Ik was onder de indruk dat ze plaat staal laserden. Als dat echt niet zo is, is dat misleidend. Ik heb begrepen dat ze ook krabbers wilden maken. Iig de winkel Linnewiel is can oprechte mensen en hopelijk krijg ik de makers van deze messen te spreken. Dan zal ik ook van hen horen hoe het zit. En nee Jack D is geen single malt. Maar er zijn wel prima craft distilleries in de VS die dat wel maken. Ander verhaal. Ik was misschien te enthousiast met posten. Ik wacht nu ff tot ik meer weet Link to comment Share on other sites More sharing options...
rare kwast Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Ik zeg ook zeker niks over de Linnenwinkel. Dat zal ongetwijfeld een eerlijke en goede winkel zijn. En wat wat betreft het laser snijden, dit zal ook heus wel waar zijn, maar die messen krijgen ook een heel ander uiterlijk dan het eerste mes wat zo sterk op een chinees mes lijkt. Ik denk dat we in de nabije toekomst wel een mes te zien krijgen wat lasergesneden is. Afwachten dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Het sterke vermoeden is dat er chinese messen van $3,- onder handen genomen worden met een dremel en worden voorzien van nieuw scales, en vervolgens verkocht alszijnde eigen gemaakte messen Geen Chinezen. Erma, Monopol en David Everts die zijn ingekocht bij alb(KNIP)27 en Tennis 80's waarvan ik nog niet weet waar ze vandaan komen. Zo staan ze ook op hun website: "Custom Tennis", "Custom Erma". Dit hoeft niet uit te sluiten dat ze zelf ook messen maken. Enig vakmanschap kan de heren ook niet ontzegd worden: of de scales wel of niet je smaak zijn: die zijn zeker goed en uniek. noot: de verkoper door mij gecensureerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rare kwast Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Het sterke vermoeden is dat er chinese messen van $3,- onder handen genomen worden met een dremel en worden voorzien van nieuw scales, en vervolgens verkocht alszijnde eigen gemaakte messen Geen Chinezen. Erma, Monopol en David Everts die zijn ingekocht bij alb(KNIP)27 en Tennis 80's waarvan ik nog niet weet waar ze vandaan komen. Zo staan ze ook op hun website: "Custom Tennis", "Custom Erma". Dit hoeft niet uit te sluiten dat ze zelf ook messen maken. Enig vakmanschap kan de heren ook niet ontzegd worden: of de scales wel of niet je smaak zijn: die zijn zeker goed en uniek. noot: de verkoper door mij gecensureerd. OOK Chinezen... Bij de Erma en Tennis 80 messen (en de andere merken), wordt er niet omheen gedraaid dat het om Erma of Tennis messen gaat, en niet om eigen gemaakte messen. Echter, het vanmiddag eerder getoonde mes is geen Erma of Tennis, maar lijkt meer op een chinees. De Chinese merknaampjes zijn licht geëtst en veeg/poets je er zeer gemakkelijk van af... Maar goed, het draadje is bedoeld voor Het Linnenwiel... snel maar weer on-topic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts