La.Dolce.Vita Posted March 12, 2014 Posted March 12, 2014 [pre][/pre]Hallo, Ik ben 22jaar oud en heb de laatste jaren echt helemaal de scheervirus te pakken. Dit is niet zomaar want ik scheer al vanaf mijn 15e. Heb gelukkig vanaf het begin al de juiste manier geleerd van mn opa en dat is met een open scheermes, warme handdoek,een preshave en een goede lather. Ik heb een vrij gevoelige huid en heb mij dus met de jaren steeds dieper en dieper in het scheren verdiept. Ik gebruik uitsluitend natuurlijke producten zonder alcohol en parabenen, omdat ik anders vlekken, puistjes en een branderig en trekkerig gevoel krijg. Mijn ritueel begint altijd in alle rust(geen tijd= niet scheren) Ik gebruik een handdoek met heet water om de haren soepel en zacht te maken. dan gebruik ik een pre shave van een zelf gemaakte mix van jojoba olie, glycerine, aloevera en menthol. dan in een voorverwarmde kom die ik het gehele scheerbeurt warm houd maak ik een mix van scheerzeep op glycerine basis, een goeie scheercreme(goed bedoel ik geen e-nummers) en Een mix van verschillende olieën en werkstoffen). Daarna scheer ik alleen met de haren mee en nooit tegen de haren in... simpelweg omdat ik dat niet kan verdragen( het voelt alsof een flex haakseslijper of mijn gezicht heen schuurt) Daarna een goede aftershave wat ik om een aantal dagen omwissel voor een wat vettere olie als jojoba (officieel geen olie) of een mix van menthol en kokosolie, hier voeg ik meestal een geur aan toe( ben gek op sandalhout) De reden dat ik me gerigistreerd heb is, omdat ik lang niet alles weet en ik probeer zoveel mogelijk info te winnen door ander mans ervaringen te kennen en leren om zo elke dag toch steeds meer richting die perfecte scheerbeurt te komen. Verder ben ik helemaal weg van whisky: met name de islay's, koffiegek en een liefde voor goeie hand gerolde sigaren. Zo wel genoeg geluld denk ik.
karaqz Posted March 13, 2014 Posted March 13, 2014 Welkom! Jong geleerd oud gedaan zie je maar. Als ik op mijn 15de een open mes had vastgepakt had ik alleen op de intensive care beland gok ik
La.Dolce.Vita Posted March 13, 2014 Author Posted March 13, 2014 Bedankt, Ik heb uiteraard eerst moeten oefenen met een dovo met verwisselbare mesjes... sinds een paar jaar maak ik gebruik van een Thiers Issard. Als horlogemaker is een vaste hand een pré
marzman Posted March 13, 2014 Posted March 13, 2014 Welkom, leuk dat je dat van je opa hebt meegekregen.
Harkos Posted March 13, 2014 Posted March 13, 2014 Met het brede spectrum van geneugten helemaal welkom hier!
Snuff Posted March 13, 2014 Posted March 13, 2014 welkom op het forum, tja niks boven one on one lessen!
efsk Posted March 13, 2014 Posted March 13, 2014 Hoi! het voelt alsof een flex haakseslijper of mijn gezicht heen schuurt Ik vraag me altijd af hoe mensen de ervaring opgedaan hebben dergelijke vergelijkingen te kunnen maken
Guest Posted March 13, 2014 Posted March 13, 2014 Welkom. Er is altijd iets te leren of een maniertje van zo kan het ook.
La.Dolce.Vita Posted March 13, 2014 Author Posted March 13, 2014 Zo dat is een warme welkom, actief forum dat is al een goed begin hier @efsk Ik vraag me altijd af hoe mensen de ervaring opgedaan hebben dergelijke vergelijkingen te kunnen maken Daar is wel een beetje fantasie bij nodig uiteraard
YdieresiS Posted March 13, 2014 Posted March 13, 2014 Welkom op het forum. Ik wou dat ik zelf ook op die manier had leren scheren. Nu is het worstelen, maar het gaat al steeds beter.
joostmoree Posted March 20, 2014 Posted March 20, 2014 Welkom LDV. Als Islay liefhebber kan ik je Finlaggan malt adviseren. zie http://splashurl.com/opf8lo7 Thans in de aanbieding bij de Drankgigant voor minder dan twee tientjes. Effe met een paar maten zes flessen kopen dan ben je per fles maar ca. een euro kwijt aan verzendkosten. Welke destilleerderij de whisky voortbrengt is een goed bewaard geheim maar de kenners zijn er verzekerd van dat het er een van Lagavulin, Laphroaig, Ardbeg, of Caol Ila is. Een dat zijn geen kwaaie jongens. J
Recommended Posts