Jump to content

TOBS Jermyn Street

Twitch

Recommended Posts

Een favoriet onder veel scheerders als ik zo rondlees.

Ben er nu een week of twee mee aan de gang, moet zeggen dat de geur me wel tegenvalt

Had hem veel frisser verwacht maar vind hem eerlijk gezegd erg weeïg ruiken.

Iemand tips voor een andere TOBS creme? Wat minder zoet maar wel fris en mannelijk? Want hij presteert wel heel goed.

Ik heb ook de TOBS Jermyn street creme,maar had ook meer van de geur verwacht en had wat mij betreft ook wat meer aanwezig mogen zijn.

Ik heb ook de sandalwood en vind deze ook niet erg sterk ruiken.

Iemand tips voor een andere TOBS creme? Wat minder zoet maar wel fris en mannelijk? Want hij presteert wel heel goed.

Dan zou ik de Eton College eens proberen:

Eton College

A beautiful masculine fragrance with dominant citrus lemon notes combined with fruity citrus notes of orange and mandarin. All this is blended with gentle floral notes that rest on a base of warm patchouli. Contains Lemon oil and Patchouli oil.

Deze krijgt ten onrechte weinig aandacht en is de meest frisse van de collectie. Ze ruiken allemaal minder sterk dan de Jermyn Street overigens.

Dan zou ik de Eton College eens proberen:

Eton College

A beautiful masculine fragrance with dominant citrus lemon notes combined with fruity citrus notes of orange and mandarin. All this is blended with gentle floral notes that rest on a base of warm patchouli. Contains Lemon oil and Patchouli oil.

Deze krijgt ten onrechte weinig aandacht en is de meest frisse van de collectie. Ze ruiken allemaal minder sterk dan de Jermyn Street overigens.

Ja, ik twijfel tussen die en de St James. Keuzes keuzes....

Ga me eens inlezen, thanks!

St james is erg lekker!

Hoe zou je die omschrijven? Vind de officiele beschrijvingen altijd zo nietszeggend.

TOBS St James is (een beetje/ongeveer/soort van) sinaasappel/citroen.

Die officiële beschrijvingen heb je inderdaad niets aan. Ik heb al veel Jermyn Street erdoor gejaagd, maar ik zou nog steeds niet kunnen omschrijven waar het naar ruikt.

TOBS Shaving Shop is wel makkelijk te omschrijven: die ruikt naar goedkoop wasmiddel.

St james is erg lekker!

Hoe zou je die omschrijven? Vind de officiele beschrijvingen altijd zo nietszeggend.

TOBS St James is (een beetje/ongeveer/soort van) sinaasappel/citroen.

TOBS Shaving Shop is wel makkelijk te omschrijven: die ruikt naar goedkoop wasmiddel.

Dus Eton en James zijn beide citrusluchtjes?

Haha, bedankt, kan ik die afstrepen.

Ik zit zeker wat citrus in, maar ik ruik ook genoeg andere bestanddelen die ik helaas niet kan benoemen. Het is zeker geen arko of schoonmaak citruslucht, verre van dat. Dit alles volgens mijn neus natuurlijk. UNKAZ (uw neus kan anders zijn :D ).

Ja, toch jammer dat er maar weinig zaken in Nederland zijn waar je echt kan ruiken.

Was er, na alle lovende kritieken, wel van overtuigd dat ik Jermyn heerlijk zou vinden maar niks is minder waar!

. UNKAZ (uw neus kan anders zijn :D ).

:lol:

Inderdaad jammer dat je niet overal kan ruiken en dat er vaak van bijvoorbeeld aftershave geen samples verstuurd worden.

Ik had manandshaving gemaild over samples, maar die versturen ze ook niet. Ik ga geen fles aftershave van 30 euro kopen zonder te ruiken. Na mijn verjaardag dus toch maar een tripje naar Naarden.

Met Monsavon zeep heb ik wel een gokje genomen, maar dat zijn er 6 voor een tientje inclusief verzenden. Dat risico is wel te nemen. Daarvan is ook het probleem dat de een het naar citrus vindt ruiken en de ander naar lavendel, terwijl dat er niet in zit. De een vind het heerlijk en de ander omschrijft het als medicinaal of chemisch.

Ook zo met de Jermyn St. dus, die vind ik namelijk wel lekker ruiken ;)

. UNKAZ (uw neus kan anders zijn :D ).

Met Monsavon zeep heb ik wel een gokje genomen, maar dat zijn er 6 voor een tientje inclusief verzenden. Dat risico is wel te nemen. Daarvan is ook het probleem dat de een het naar citrus vindt ruiken en de ander naar lavendel, terwijl dat er niet in zit. De een vind het heerlijk en de ander omschrijft het als medicinaal of chemisch.

off-topic: Het geurelement van lavendel zit echt in Monsavon, dat is namelijk linalool. Vandaar de referenties naar lavendel.

Jermyn ruikt naar muskus, vanille en patchoulli. Er zit citrus en bergamot in verwerkt, maar citrus heeft geen boventoon.

Dat is ook een goede omschrijving van de Jermyn Streeet cologne.

Na mijn verjaardag dus toch maar een tripje naar Naarden.

Vanuit SweetLake? Zo ver van huis hoef je niet te gaan. Barbier Eric in Leiden heeft alle TOBS producten in de winkel en vindt het leuk om wat tijd aan zijn klanten te besteden.

Persoonlijk heb ik TOBS wel gezien. Hij is wat goedkoper dan de echt goede producten en dat vind ik merkbaar. T&H, GFT, DR Harris kosten wat meer maar zijn aanzienlijk betere producten.

De geur van Jermyn is weeïg, de creme is niet fijn en de aftershave balm is 3x0 (drie keer niks).

Ik ga niet alleen voor de TOBS geuren, maar vooral ook voor de aftershaves/colognes van T&H en Acca Kappa.

Daar hebben ze behoorlijk wat van in het assortiment. Maar ik zal ook even kijken op scheerwinkel.nl, bedankt voor de tip!

Na mijn verjaardag dus toch maar een tripje naar Naarden.

De geur van Jermyn is weeïg, de creme is niet fijn en de aftershave balm is 3x0 (drie keer niks).

Ik dacht na de circlejerk op Jermyn Street gelezen te hebben dat ik raar was! Maar alleen op dit forum hebben 2 mensen al dezelfde menig, valt dus wel mee ;)

• 3 weeks later...

Duidelijk een geval van UEKAZ; ik ben wel een fan van de aftershave. Op de een of andere manier minder van de creme; daar zit iets in waar ik irritatie van krijg.

De eerste minuut ruikt de aftershave inderdaad weeïg (de oliebasis?). Maar die geur vervliegt zo, en dan blijft er een vanille-achtige geur over.