Jump to content

Zoveelste nieuwe

Plato

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Na elektrisch, Mach 3 en Fusion scheergerei heb ik nog altijd last van irritaties/puistjes na het scheren. Toen ik op tweakers.net een stukje las over scheren op een andere manier die goedkoper en ook nog prettiger zou kunnen zijn was ik al snel verkocht: dat moest ik maar eens gaan proberen.Dus vorige week heb ik m'n eerste spulletjes besteld en als student ben ik maar met de budgetspullen begonnen om eerst uit te vogelen wat goed voor mij werkt.

Uit China zijn een Chinese Tech en een Rimei onderweg en ik heb ondertussen al een sample pack mesjes binnen samen met de groene Proraso scheercrème en ook de Palmolive scheercrème heb ik hier al liggen. Als het goed is komt er ook nog een goedkoop dasje uit China deze kant op, al zal dat nog even duren omdat de bestelde das niet meer leverbaar was en het even duurde voordat ik een alternatief gekozen had.

Voorlopig allemaal erg budgetspul, maar als de mesjes maar scherp zijn dan moet het toch goed komen lijkt me. Het zal waarschijnlijk nog wel meer dan één of twee week duren voordat ik de spullen binnen heb, maar dat krijg je als je het goedkoop wilt hebben.

In de afgelopen week heb ik youtube en diverse fora (waaronder deze) afgestruind naar nog meer informatie over technieken en materialen en aan informatie bleek geen tekort te zijn. Als ik al die mooie DE-messen voorbij zie komen, heb ik nu al moeite om niet meteen een EJ89 aan te schaffen maar dat mag nog niet van mezelf totdat ik weet dat dit voor mij werkt.

Welkom en veel lees- en scheerplezier!

Ben zelf bijna drie maanden geleden ook met budgetmateriaal begonnen..... en dat scheert eigenlijk nog steeds prima ;) Wel merk je heel snel dat de collectie makkelijk uitbreidt. Hier nu al drie kwasten, vandaag mijn tweede krabber (met 100 nieuwe mesjes) en zo'n zes scheerzeep/crèmes op voorraad.

Welkom, veel plezier!

Ik scheer me alleen maar met budgetspullen (goedkope krabbers en supermarktzepen), en behaal daarmee een prima resultaat.

Alleen wat aftershaves en "luchtjes" beftreft, mag ik graag experimenteren :)