Stoppel Posted March 10, 2014 Posted March 10, 2014 Ik lees hier af en toe dat er zeep wordt geraspt. Wordt er dan dan geraspt voor 1 scheerbeurt? Of wordt de stick helemaal opgemaakt en in een bakje gedaan? Wat is er het voordeel van? Ik breng mijn Arko en Palmolive zeep (beiden) sticks gewoon rechtstreeks op mijn gezicht aan en ga vervolgens 'kopsoppen'. Dat werkt iig bij mij prima.
talibeard Posted March 10, 2014 Posted March 10, 2014 Je kunt inderdaad de stick gewoon zo gebruiken; daar is-ie ook voor bedoeld natuurlijk. Maar een stick werkt bv niet als je een preshave crème gebruikt en niet alle sticks brengen even makkelijk aan. Als ik een stick rasp dan rasp ik hem helemaal op en druk het raspsel in een bakje en gebruik het als een puck; door de oppervlaktevergroting neemt je borstel nog makkelijker zeep op als bij een normaal stuk. Op vakantie neem ik meestal een stick mee die ik dan ook als stick gebruik (en blijft de preshave achterwege) maar thuis rasp ik vaak of snij een plakje af dat ik dan weer als puck gebruik omdat ik meestal een preshave crème vooraf aanbreng.
Stoppel Posted March 10, 2014 Author Posted March 10, 2014 Je kunt inderdaad de stick gewoon zo gebruiken; daar is-ie ook voor bedoeld natuurlijk. Maar een stick werkt bv niet als je een preshave crème gebruikt en niet alle sticks brengen even makkelijk aan. Als ik een stick rasp dan rasp ik hem helemaal op en druk het raspsel in een bakje en gebruik het als een puck; door de oppervlaktevergroting neemt je borstel nog makkelijker zeep op als bij een normaal stuk. Op vakantie neem ik meestal een stick mee die ik dan ook als stick gebruik (en blijft de preshave achterwege) maar thuis rasp ik vaak of snij een plakje af dat ik dan weer als puck gebruik omdat ik meestal een preshave crème vooraf aanbreng. Oke, maar wordt dat raspsel dan een geheel als je goed aandrukt?
talibeard Posted March 10, 2014 Posted March 10, 2014 Ja als je een beetje behoorlijk aandrukt blijft dat goed aan elkaar plakken.
bronda Posted March 10, 2014 Posted March 10, 2014 Zo heb ik op advies van meerdere hier op het forum mijn Klar Kabinett totaal 2 stuks van 250 gram geheel geraspt en in 3 grunthal bakjes van de Ikea gepropt , flink moeten aandrukken dat geraspte scheerzeep maar het is gelukt en ik moet zeggen dat het perfect werkt.
Marcel Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Klar raspen is eigenlijk niet nodig, als je er plakken van snijdt en deze in een bakje aandrukt, werkt dat net zo goed en ben je veel eerder klaar. Zo hard is Klar niet, echt harde zepen en de meeste sticks, Arko daargelaten, zul je wel moeten raspen. Arko is ook tamelijk plooibaar met de hand.
henkverhaar Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Oke, maar wordt dat raspsel dan een geheel als je goed aandrukt? Nee, het wordt niet 'echt' een geheel. In de zin dat het een enkelvoudige puck wordt. Maar zeep is zacht en plakkerig genoeg dat als je het flink aandrukt, en zeker nadat het een paar keer goed nat is geweest, het een min of meer onlosmakelijke massa wordt (zeg maar: vastgesinterd) die zich in de praktijk gewoon als een enkelvoudige puck gedraagt.
Marcel Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Het aanstampen na het raspen, doe ik mbv wat vershoudfolie. Dat leg ik over het bakje met de geraspte zeep, waarna ik de zeep aanduw met een bakje oid wat bijvoorkeur net in het zeepbakje past. Geen vieze vingers! Als je vantevoren wat drupjes water over de vers geraspte zeep doet, plakt het geheel extra goed. Na afloop zou ik de zeep dan wel enige tijd onbedekt laten staan om het vocht te laten verdampen.
bronda Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Ik weet het niet Marcel maar ik vind de Klar toch echt redelijk hard, ik heb redelijke kolenschopjes....maar mogelijk heb je gelijk als je het in dunne plakjes snijd dat het dan wel beter kneedbaar is. Zal het tzt eens proberen maar moet nog 3 bakjes met Klar opmaken, zal dus nog wel een eeeeeeeeeeeeuwigheid duren. Perfecte zeep maar verbruik is nihil en ik ben toch een ruime gebruiker van de zeep. Je krijgt het spul niet op ben nu een 3 tal weken elke dag met de klar aan de slag maar je ziet echt amper dat er wat uit het scheerbakje met zeep is verdwenen. Zo kom ik nooit aan m,n andere scheerzepen toe.
Marcel Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Misschien is jouw Klar anders dan de mijne, ik kan het bijna kneden.
bronda Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Zou kunnen Marcel, die van mij is toch redelijk hard moet ik zeggen. Maar het is wel een perfecte scheerzeep die zich makkelijk laat opschuimen. Ben net uit Duitsland terug maar heb geen Klar in de winkel kunnen ontdekken tot nu toe. Maar in Juni weer een kans. In Meschede waar ik zat afgelopen week was er alleen een DM drogist die had een winkelverbouwing dus zat tijdelijk op een andere locatie in het centrum en geen Muller in de omgeving kunnen vinden. Maar juni gaan we richting Oostenrijk en eens kijken of er daar wat te scoren valt. Mogelijk dat sommige een tip hebben voor Oostenrijk waar wat te scoren valt voor natscheerders.
Twitch Posted March 12, 2014 Posted March 12, 2014 Ik dacht dat Klar Kabinett ook niet meer geproduceerd werd?
Stoppel Posted April 26, 2014 Author Posted April 26, 2014 Heb de Arko handmatig geplet en de Palmolive geraspt. Deze 2 zepen zijn nu nog makkelijker te verwerken tot een goed schuim. Vooral de Palmolive heeft er baat bij.
Recommended Posts