Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoe lang duurt het voordat je pakketje vrij wordt gegeven bij de douane.

Ik heb 21 Feb een Polished Head met Bulldog handvat safety Razor besteld uit Amerika en hij is verstuurd de 22 Feb en sinds 4 Maart ligt hij bij de douane dus nu al 6 dagen.

Zou iemand me kunnen vertellen waarom dat zolang vast gehouden wordt :( .

USPS

Tracking number: 000000

Status:

In transit

Shipment Date:

Feb 22, 2014

Destination:

,

Date Time Location Event details

Mar 4, 2014 2:18:00 PM , NETHERLANDS Initiated customs clearance process

Mar 4, 2014 2:17:00 PM , NETHERLANDS Package has left the carrier facility

Feb 23, 2014 6:58:00 PM Isc Chicago Il (Usps), US Package has left the carrier facility

Feb 23, 2014 1:41:00 PM Isc Chicago Il (Usps), US Package arrived at a carrier facility

Feb 23, 2014 1:41:00 PM Chicago, IL US Package has left the carrier facility

null null Hazelwood, MO US Package has left the carrier facility

Feb 22, 2014 10:36:00 PM Hazelwood, MO US Package has left the carrier facility

Feb 22, 2014 8:33:00 PM O Fallon, MO US Package arrived at a carrier facility

null null , US Package has left seller facility and is in transit to carrier

Posted

Soms doet douane er langer over dan gewenst. Amtenaren ;(

Posted
Hoe lang duurt het voordat je pakketje vrij wordt gegeven bij de douane.

Ik heb 21 Feb een Polished Head met Bulldog handvat safety Razor besteld uit Amerika en hij is verstuurd de 22 Feb en sinds 4 Maart ligt hij bij de douane dus nu al 6 dagen.

Zou iemand me kunnen vertellen waarom dat zolang vast gehouden wordt

Oh, het kan nog veel langer. Weken. Maanden soms (echt waar, al is dat wel tamelijk lang geleden). Waarom? Omdat er nooit iemand haast heeft daar, denk ik. Er zijn geen prioriteiten, althans de prioriteiten die de douane zelf hanteert zijn niet echt op één lijn met de prioriteiten van individuele ontvangers. Eea gaat een stuk sneller als de transporteur zelf inklaart. Nadeel is dan weer dat je in dat geval altijd invoerrechten betaalt. Als de inklaring door de douane gedaan wordt is er een zekere (niet te verwaarlozen) kans dat een zending door de invoerrechtenheffing heen slipt.

Posted

Soms kan het inderdaad heel erg lang duren, één keer was het maanden tot ik een behulpzame ziel vond in het plaatselijk douane kantoor die zelf de telefoon opnam en z'n gezag gebruikte om één en ander op te klaren, twee dagen later had ik m'n pakje thuis.

Toen ik de Weber bestelde heeft het ook lang geduurd toen het pakje in belgie aankwam, zou me niet te ongerust maken maar wel alvast m'n portefeuille klaarhouden. Vorige week had ik pech, een pakje uit de US met als waarde $75, heb ik toch nog $54 douane aan kosten en tax moeten betalen.

Posted

Volgens mij zit er een soort ontmoedigingsbeleid achter ... door het douaneproces te vertragen hoopt men de online aankopen van buiten de EU te beperken.

Zal vast geen officiële richtlijn zijn, maar het zou me niet verbazen wanneer dat idee er in de praktijk achter zit.

Posted

Reza, wat is de waarde van de spullen (incl. verzendkosten)?

Dat bepaald mede hoe lang het duurt.

Mijn USA pakketje (waarde < EUR 22,00) was binnen 2 dagen door de douane.

Posted

Inclusief verzendkosten 84, - dollar ongeveer 61,- euro.

Toch geen schokkend bedrag.

Posted

Inclusief verzendkosten 84, - dollar ongeveer 61,- euro.

Toch geen schokkend bedrag.

Ja dan gaat er BTW geheven worden. Dat wordt verwerkt door de douane, de rekening wordt voldaan door postnl, die maken dan weer voor jou de rekening op. Daar gaat even tijd overheen. Komt er straks aan de deur nog een 20 euro bij.