pjdevos Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Op dit moment is 7/8 mijn grootste scheermes en ik wil graag 1 maatje groter. Tot nu toe heb ik alleen Revisor gevonden die dergelijke maten maakt. Weet er iemand nog een andere fabrikant die een 8/8 kan leveren? NOS mag ook, gebruikt evt ook, maar dan moet het mes wel in hele goede conditie zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Wacker heeft er iig: http://www.scheersalon.nl/producten/scheermessen/open-scheermes/p-1b/1075--lemmet%3A-zilverstaal%3Cbr--%3Ebreedte%3A-8-8-%22%3Cbr--%3Egewicht%3A-73-gram%3Cbr--%3Eslijping%3Ahalf-hollow-ground%3Cbr--%3Erugbreedte%3A-6%2C5-mm%3Cbr--%3Eheft%3A-buffelhoorn%3Cbr--%3Epunt%3A-spanish.html Ik ben er met een paar bezig, maar die zijn nog niet af voorlopig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Ha Pieter! Ik heb over dit mes dat ik heb, eerder gepubliceerd. Bij Amazon.de gekocht En medegedeeld dat ik er nog minimaal eentje te koop wist zonder de winkel te noemen. Shag is bij de les! Is wel erg duur geworden. Als je 8/8ste of hoger wil kan je voor het gevraagde Wacker bedrag ook gaan praten met Stuart Kerr, Brian Brown en Robert Williams, to coin a phrase! Als je de 8/8ste passie weet te beheersen kan je ook eens gaan kijken bij Ralph Aust. Zijn 7/8sten zijn buiten iedere competitie! J PS Stuart levert een dezer dagen/weken een 9/8ste af. Ik houd de straight boys op de hoogte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Mooie maat 8/8 maar scheert niet beter dan bv een 6/8. Het is meer voor het gevoel wat je in je handen hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Hi baldrolfy, Je hebt helemaal gelijk! En scheert zelfs niet beter dan een 3/8ste Wiener Schnaber. Want het is de geometrie die de edge bepaalt! Niemand zit erom verlegen dat we dit nog een keer gaan uitleggen. Laat staan met plaatjes erbij. Maar het is heel goed dat je het nog een keer zegt. Boven 5/8ste is allemaal emotie. Maar jongen toch! Het gaat immers om veel emotie.! Zonder emotie verliest ieder zijn drijfveer. Als ik morgen een +/8ste verwerf sta ik toch op mijn achterste poten om jullie dat te vertellen! Met een mooi verhaal. Als het effe kan. J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Uiteraard is het fijn om er een te scoren. Maar zoals gezegd heeft het een meerwaarde betreft een goede scheerbeurt Nee, enkel zoals je het noemt emotie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 Uiteraard is het fijn om er een te scoren. Maar zoals gezegd heeft het een meerwaarde betreft een goede scheerbeurt Nee, enkel zoals je het noemt emotie. Om het maar even boud te zeggen: wat een gezwam in de ruimte! Scheren met een open mes gaat voor een belangrijk deel om emotie. Als het slechts mechanisch is, pak dan gewoon een cart. Na de 8/8 komt vast en zeker een 9/8. Gewoon, omdat het kan. Dank voor de tips tot zover. Ik heb ook al een mooie webpagina gevonden van iemand die een Revisor 8/8 gepimpt heeft met een spaanse punt. Das wel heel mooi, een spaanse punt. Dat is ook emotie, ik geef het toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 Ha Pieter!Ik heb over dit mes dat ik heb, eerder gepubliceerd. Bij Amazon.de gekocht En medegedeeld dat ik er nog minimaal eentje te koop wist zonder de winkel te noemen. Shag is bij de les! Is wel erg duur geworden. Als je 8/8ste of hoger wil kan je voor het gevraagde Wacker bedrag ook gaan praten met Stuart Kerr, Brian Brown en Robert Williams, to coin a phrase! Als je de 8/8ste passie weet te beheersen kan je ook eens gaan kijken bij Ralph Aust. Zijn 7/8sten zijn buiten iedere competitie! J PS Stuart levert een dezer dagen/weken een 9/8ste af. Ik houd de straight boys op de hoogte! De 8/8 gaat er komen, het is zo'n mooi rond getal. Ik het een Ralph Aust 6/8 RVS en de 7/8 gaat er zeker komen, ik heb hem al uitgezocht, nu alleen nog maar even kopen. Ik mag van mezelf niet meer dan 1 mes per maand kopen, dus ik moet keuzes maken Hmm eigenlijk moet er ook nog een Simpsons Polo 8 komen en en en.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Uiteraard is het fijn om er een te scoren. Maar zoals gezegd heeft het een meerwaarde betreft een goede scheerbeurt Nee, enkel zoals je het noemt emotie. Om het maar even boud te zeggen: wat een gezwam in de ruimte! Scheren met een open mes gaat voor een belangrijk deel om emotie. Als het slechts mechanisch is, pak dan gewoon een cart. Na de 8/8 komt vast en zeker een 9/8. Gewoon, omdat het kan. Dank voor de tips tot zover. Ik heb ook al een mooie webpagina gevonden van iemand die een Revisor 8/8 gepimpt heeft met een spaanse punt. Das wel heel mooi, een spaanse punt. Dat is ook emotie, ik geef het toe. Hmmmm jij mag het gezwam vinden! Het is en blijft gewoon scheren , ok het is leuker op de ouderwetse manier dan met een mach 5. Maar om het fijne scheergevoel nu emotie te noemen, denk dat wij verschillen van mening wat emotie is. Of het kan zijn dat jij heel snel ergens emotioneel van wordt ieder mens is anders immers Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 Uiteraard is het fijn om er een te scoren. Maar zoals gezegd heeft het een meerwaarde betreft een goede scheerbeurt Nee, enkel zoals je het noemt emotie. Om het maar even boud te zeggen: wat een gezwam in de ruimte! Scheren met een open mes gaat voor een belangrijk deel om emotie. Als het slechts mechanisch is, pak dan gewoon een cart. Na de 8/8 komt vast en zeker een 9/8. Gewoon, omdat het kan. Dank voor de tips tot zover. Ik heb ook al een mooie webpagina gevonden van iemand die een Revisor 8/8 gepimpt heeft met een spaanse punt. Das wel heel mooi, een spaanse punt. Dat is ook emotie, ik geef het toe. Hmmmm jij mag het gezwam vinden! Het is en blijft gewoon scheren , ok het is leuker op de ouderwetse manier dan met een mach 5. Maar om het fijne scheergevoel nu emotie te noemen, denk dat wij verschillen van mening wat emotie is. Of het kan zijn dat jij heel snel ergens emotioneel van wordt ieder mens is anders immers Ik was misschien te weinig duidelijk, ik wil een 8/8, dus als je er nog eentje weet zou ik dat wel op prijs stellen. Je hoeft hem zelf ook niet mooi te vinden of nuttig, ieder mens is anders heb ik namelijk net gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Ik was misschien te weinig duidelijk, ik wil een 8/8, dus als je er nog eentje weet zou ik dat wel op prijs stellen. Heb je misschien nog een budget in je hoofd? Er zijn immers genoeg messenmakers die een 8/8 voeren dan wel kunnen maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Uiteraard is het fijn om er een te scoren. Maar zoals gezegd heeft het een meerwaarde betreft een goede scheerbeurt Nee, enkel zoals je het noemt emotie. Om het maar even boud te zeggen: wat een gezwam in de ruimte! Scheren met een open mes gaat voor een belangrijk deel om emotie. Als het slechts mechanisch is, pak dan gewoon een cart. Na de 8/8 komt vast en zeker een 9/8. Gewoon, omdat het kan. Dank voor de tips tot zover. Ik heb ook al een mooie webpagina gevonden van iemand die een Revisor 8/8 gepimpt heeft met een spaanse punt. Das wel heel mooi, een spaanse punt. Dat is ook emotie, ik geef het toe. Hmmmm jij mag het gezwam vinden! Het is en blijft gewoon scheren , ok het is leuker op de ouderwetse manier dan met een mach 5. Maar om het fijne scheergevoel nu emotie te noemen, denk dat wij verschillen van mening wat emotie is. Of het kan zijn dat jij heel snel ergens emotioneel van wordt ieder mens is anders immers Ik was misschien te weinig duidelijk, ik wil een 8/8, dus als je er nog eentje weet zou ik dat wel op prijs stellen. Je hoeft hem zelf ook niet mooi te vinden of nuttig, ieder mens is anders heb ik namelijk net gehoord JIJ wilt een 8/8, kijk op ebay /revisor/ wacker, staat zat te koop. Maar om even door te zeuren Ik zeg je het scheert niet anders dan een kleinere maat. (en nu genoeg gezeurd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 Ik was misschien te weinig duidelijk, ik wil een 8/8, dus als je er nog eentje weet zou ik dat wel op prijs stellen. Heb je misschien nog een budget in je hoofd? Er zijn immers genoeg messenmakers die een 8/8 voeren dan wel kunnen maken. Ik zoek een van de plank mes. Ik heb een tijdje pijpen laten maken en daar ben ik van terug gekomen. Meer dan 500 euro wil ik er niet aan uitgeven. Minder mag wel hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Akkoord in zoverre dat het niet beter scheert als eender welke andere maat van scheermes maar het scheert wel heel anders naar mijn bescheiden mening. Wederom mijn eigen ervaring dus neem het zoals het is, Revisors eigen 8/8" vond ik een tegenvaller, warped blade en niks speciaals, heb ik teruggezonden. Veel succes met je zoektocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Meer dan 500 euro wil ik er niet aan uitgeven. Minder mag wel hoor. Kijk hier eens bij dan, onze bekende Fransman, prachtige messen ook in die prijsklasse: http://www.alisblade.com/index.php?id_product=49&controller=product&id_lang=1 http://www.ali-straight-razor.com/10-categorie-11935335.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 Akkoord in zoverre dat het niet beter scheert als eender welke andere maat van scheermes maar het scheert wel heel anders naar mijn bescheiden mening. Wederom mijn eigen ervaring dus neem het zoals het is, Revisors eigen 8/8" vond ik een tegenvaller, warped blade en niks speciaals, heb ik teruggezonden. Veel succes met je zoektocht Jouw eerdere betoog op de site is ook het enige dat me ervan af heeft gehouden. 200 euro is een koopje en dan zet ik me wel over de amerikaanse punt heen. Zelf met een 5/8 revisor ook een probleem gehad. Misschien dat ik er wel een koop, maar dan wacht ik even tot ik weer thuis het mes direct kan bekijken en kan proberen om het te checken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Dat lijkt me verstandig, ik moet zeggen dat ze gewoon netjes m'n geld hebben teruggegeven, ik zag hetzelfde mes (te herkennen aan de hoorntekening) kort daarop verschijnen bij iemand anders z'n shave of the day foto's, ik contacteerde hem nog maar hij wist niet wat een warped blade was, hij was blij met het mes en ik heb het dan ook maar zo gelaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 Kijk hier eens bij dan, onze bekende Fransman, prachtige messen ook in die prijsklasse: http://www.alisblade.com/index.php?id_product=49&controller=product&id_lang=1 http://www.ali-straight-razor.com/10-categorie-11935335.html Voor mij een onbekende Fransman. Dank voor de linkjes, er staat wel mooi spul tussen, nog niet direct een winnende in mijn race, maar wel iets om bij het rondsurfen te blijven bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Heren, Het debat is voor mij met mijn traagheid bijna onleesbaar geworden door de mateloze stapeling der citaten. Ik ga voor simple things for simple people. En dat houdt in dat ik weet dat een breeje jongen het niet beter doet dan een bijstands 5-8ste modelletje. Maar. . als ik daar ´s-morgens voor de spiegel sta. Met een gezichtsbeharing van twee dagen. En dan een mes van een duim breed of zo, nagenoeg horizontaal onder mijn neusgaten plaats en met drie Coupes de Maître naar 30 graden verticaal zwenkend een eind maak aan mijn snor, dan bezorgt me dat een grote schop voorwaarts! J Link to comment Share on other sites More sharing options...
sashimi Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 8/8 heeft als voordeel dat je minder vaak hoeft af te strijken, of spoelen. Verder, qua gevoel... ze zijn wat zwaarder en met mijn grote handen vind ik dat prettiger scheren. Heb zelf ooit een lap staal van 10/8 gehad. Te zwaar en onhandelbaar onder de neus. Iedereen heeft zo zijn "sweet spot". De mijne ligt op 8/8. De messen van Cedric (Ali's Blade) zijn van goede kwaliteit. Ik heb er twee, allebei 9/8 en kwart hol geslepen. Grootte is van minder belang in mijn beleving dan holheid. Het maakt nogal uit of je een vol holle Filarmonica 14 hebt of een Greaves wedge... Daar zou ik eerst de keuze maken. Daarna, zoals Rolf terecht zegt: zat keus op Ebay of bij custom makers. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts