Jump to content

SOTD 10 maart - 16 maart

cutthroat

Recommended Posts

- EJ DE89L

- Permasharp stainless (1*)

- Omega 10019

- TFS bergamotto neroli

- Aluin

- Floid suave

- TFS bergamotto neroli forte ASB

Vandaag weer een nieuw mesje op de testbank: de Permasharp stainless. Het mesje voelt behoorlijk scherp en lekker smooth, dat beloofd wat. Geen last van trekken, het mesje glijdt gewoon soepeltjes over mijn gezicht en hals.

Na drie passes (WTG, XTG en ATG) en een twee- of drietal touch-ups een BBS resultaat. Wauw! Dat is al even geleden. De aluin geeft hier en daar wel wat prik, maar niks overdreven. Geen nicks, geen cuts, geen last van een trekkerig gevoel. Gewoon een heerlijke scheerbeurt. Dat is een erg goede manier om de week te beginnen.

Fijne week iedereen.

Gillette Old style OC (< 1930)

Elios Inoxidable (2*)

Omega 10019

Prorasso groen

Eigen splash

Sanex dermo active ASB

Ik heb vanochtend het Elios mesje een tweede scheerbeurt gegund, maar daar blijft het bij, ik heb het mesje al in de afvalcontainer gedaan. Voor mij valt dit mesje in dezelfde categorie als de Supermax stainless, namelijk alleen maar gebruiken als er niets anders voorhanden is. Wellicht dat ik mijn zoon er wel blij mee kan maken, want hij zweert bij de Supermax.

Na twee passes (WTG en XTG) nog mijn halve baard er af moeten scheren met een Asco super stainless. Nee niet echt een DFS te noemen. :cry:

Maar hoe beviel de Asco?

@Ramon

Volgens mij bevinden wij ons aan de andere kant van het universum wat mesjes betreft. Die Permasharp voelt bij mij alles behalve smooth en levert een pijnlijk resultaat.

Welkom in de wazige wereld der mesjes...

Voorbereiding met Clinique face scrub en zeep

Kwast: Home made super badger

Krabber: Fatip Picollo

Mesje: Astra SP

Pre-shave: Proraso groen

Zeep: Cella (bodem in zicht)

Aftershave: Proraso splash

Een 2 pass shave super glad en fris, een goed begin van de dag.

Mühle Silvertip Fibre®

Cella

Merkur 39c Slant

Super-Max Super Platinium 4e x

Speick AS

Eigen ASB

BBS

Klassiek goede beurt. De fibre met Cella doet wat er moet gebeuren.

Een scuttle vet schuim.

Het mesje voor de derde keer, nu in de slant, scheert weer glad. Had wel iets meer aandacht nodig, maar verder goed.

De dag kan weer beginnen.

Gisteravond:

wilde eigenlijk voor de TFS tabacco verde gaan. Maar na het tegelen van de tuin in dat prachtige weer was ik zo verhit dat ik voor de Proraso heb gekozen.

Proraso groen

Leonhardy VP

Gillette Fusion (2*)

Proraso splash

talkpoeder

Nivea asb

Kappa Azzurro edt.

Even helemaal opgeschoond met de Fusion, superglad en zonder irritatie. (ja, echt....)

Noem mij maar gek, maar soms vind ik dat gewoon heerlijk scheren :?

Die VP is trouwens een heerlijke borstel voor die €2,80.

Lekker zacht, maakt snel en goed schuim en een goed formaat. Ongeveer even groot als mn Vero en dat is een behoorlijke kwast. Handvat is wel een beetje dun, maar prima te doen. Varkensgeur is er bijna uit....

Eigenlijk vanochtend al gepost maar iets mis gegaan :?:

D0A222C3-6D3A-4457-88C7-E5C1EF8A24E3.jpg

Lijk een beetje saai te worden de shave's van mij.

Het is echter wel iedere scheerbeurt genieten met de Castle Forbes.

Dat maakt echt super lekker schuim :D

- EJ ED89L

- Permasharp stainless (2*)

- HJM das

- TOBS Mr. Taylor cream

- Aluin

- Florida water

- Arko maximum comfort ASB

De tweede beurt verliep iets minder als de eerste. Het mesje voelt nog wel redelijk scherp en smooth, maar begint al tekenen van trekken te vertonen.

Drie passes op het gezicht (WTG, XTG en ATG) op het gezicht en een extra XTG op mijn hals leveren een DFS op, met het gezicht BBS. Aluin geeft weer redelijk wat prik op de hals, en deze was overduidelijk toe aan wat verwennerij van de ASB. Morgen misschien toch maar wat preshave er tegenaan gooien.

Gisteravond weer een shave met een straight gedaan.

LiJün & 1980

Perrex 7/8

D.R. Harris Marlborough

Proraso white ASB

Het is wel even wat anders een mes met het formaat 7/8. Het is iets groter dan ik gewend ben, maar het scheren ging wel erg makkelijk. Het mes was super scherp, maar schoor ook wel super makkelijk. Na twee passes had ik een erg mooi resultaat. Een aantal plekjes op mijn gezicht waren wel wat lastiger om te bereiken, maar al met al is mij het formaat en gewicht van dit mes erg goed bevallen.

Aangezien ik mij nu in Zweden bevind, heb ik me vanmorgen met de Gillette Contour geschoren. Morgenavond vlieg ik weer naar huis, waar het Feather mesje op me wacht ;)

HW: Gillette Contour houder, Wilkinson Sword Profile mesje, Omega 10019 kwast (mijn reiskwast)

SW: Palmolive Classic creme, Sanex Sensitive ASB

Prima glad ... als het niet voor de "nostalgiefactor" was, zou ik me uitstekend kunnen scheren met alleen de Contour en GII mesjes.

Gillette Old style OC (< 1930)

Asco super stainless (2*)

Omega 10019

Prorasso groen

Eigen splash

Sanex dermo active ASB

Probleemloze scheerbeurt met deze combinatie. Het resultaat is een DFS 8-)

Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger

Klar Kabinett

Gillette Fatboy

Super-Max Super Platinium 5e x

Speick AS

Eigen ASB

WTG, XTG, ATG > DFS

Klar met Simpson is een goede combinatie.

Zo een lekkere schuim in de scuttle.

De Fatboy op 6, maar dat viel tegen.

Lijkt of de super-Max het wel heeft gezien.

Kon er nog net een DFS met weinig trek van maken, dus laatste inzet mesje.

Hans baier silvertip

Dr. Harris Arlington

Thiers Issard 5/8, walvis been WTG, ATG

Dr. Harris aftershave melk, Talkpoeder en Cologne

Lekker scheerbeurtje met alles op en aan ...

sotd_110314_zps313fb25d.jpg

Een fijne avond-shave, alleen de scalp glad getrokken. Sinds lange tijd de Tabac uit de kast getrokken, lekker!

Hardware

Krabber: Mühle R89

Mesje: Feather

Kwast: Mühle Silvertip Fibre

Software

Zeep: Tabac

Splash: Lustray - Coachman

Daar is ie dan mijn 1e scheerbeurt met een echte Lord L6.

HW: Lord L6 krabber

Astra SP 2e

Frank Shaving 23mm BB

SW: BBdF Rafinato

Florida Water vermengd met hamamelis lotion van Jacob Hooy.

Een beetje rommelige scheerbeurt omdat ik me normaal na het douchen scheer maar morgenochtend daar geen nachtrust voor wil inruimen.

Dus maar met de natte lappen, eerst een splash florida water, inzepen en 3 minuten natte lap.

De 1e pass viel me op hoe makkelijk de L6 scheerde en snel had ik het gevoel of ik nooit anders gedaan had. Maar daar schuilt ook het gevaar in overmoedig te raken.

In drie passes BBS maar ik weet niet of ik me zo diep uitscheerde als met een Fatip en afgemaakt met de boven genoemde mix van Florida water en Hamamelis lotion.

Viel me al met al niet tegen.

1x met de L 6 en de rode capitan

Setup:

Bad

SOC 2 band

Prorasso preshave groen

Prorasso groen

L6

Rode capitan

Geo f trumper lime skinfood

Ik koet zeggen scheert heel makelijk ook ATG. Een 3 pass scheerbeurt gedaan en alleen onder mijn kind nog wat stoppels de rest BBS.

Dit is een lekker mes en mesje ik ga hem later nog in mijn andere krabbers proberen, maar ik denk dat de L6 mijn vakantie krabber gaat worden (lekker licht) ;)

.......... maar ik denk dat de L6 mijn vakantie krabber gaat worden (lekker licht) ;)

Tja pas maar op want bij mij begon zijn carrière ook als vakantiewerker en nu is de L6 fulltimer geworden en gebruik ik mijn chiquere spul nog maar zelden.... ;)

Maar vandaag dus de tweede keer met de Tech in afwachting van de Chinees (die al in het land is). Daar ben ik precies op tijd mee begonnen dus!

- Proraso pre sensitive

- Speick stick (geraspt)

- Hans Baier silberspitze

- FH-Tech (goldplated)

- Lord SS Super

- Pitralon Original

Mijn TECH-niek gaat inderdaad snel vooruit want het resultaat benaderd nu in twee passes toch echt wat ik gewend ben met andere krabbers. Ik moet wel, als een groentje, erg de neiging onderdrukken om flink wat druk te zetten op de Tech; zonder gaat ook niet maar de juiste balans is even zoeken. Verder een (bijna-)DFS in twee passes; ik ben wel klaar voor de Chinese Tech. En dat valt me niks tegen want het kan goed zijn dat ik de Tech al minstens twee jaar niet meer gebruikt heb.

- EJ DE89L

- Permasharp stainless (1*)

- HJM das

- BdF classico

- Aluin

- La Toja manantiales ASB

Vandaag toch maar een nieuw mesje gepakt. Voelt weer redelijk scherp en smooth. Geen trekken of wat dan ook.

Na drie passes (WTG, XTG en ATG) op mijn gezicht en nog wat touch-ups op mijn hals een DFS, hoewel mijn hals nog wel wat stoppels heeft. Aluin geeft op de hals weer redelijk wat prik. Achteraf ook een droge, trekkerige huid. Heb ik nog niet eerder meegemaakt, dus zo nog maar wat vettigheid smeren.

Lord L6

Captain rood (1*)

Omega 10019

Prorasso groen

Eigen splash

Sanex dermo active ASB

Vanochtend gelijk maar de sprong in het diepe gewaagd met mijn nieuwe L6 krabber geladen met een rode Captain. Hele fijne scheerbeurt waarbij ik versteld stond van het gemak waarmee ik de juiste scheerhoek vond voor dit mesje. De L6 is een prima krabber. Ik kan mij voorstellen dat deze combinatie ook op de langere duur zal bevallen :!: . Een heerlijke DFS in 2 passes en absoluut 0 irritatie. Hier word ik blij van :D

-Gillette, Old type ball-end

-Gillette silver blue

-Vergulde hand kapperskwast

-Vergulde hand scheerzeep

-vergulde hand aluin

-Pitralon classic

2e keer met mijn oude Gillette geschoren, ik vind hem eerlijk gezegd fijner dan de EJ DE89L.

De Gillette is wat agressiever en straalt meer klasse uit (vind ik) .

Ik heb de aluin weer eens gebruikt, en daarna even gezicht gespoeld met koud water.

Even aftershave aangebracht en weer klaar voor een mooie dag.

Wel een scheerbeurt die mijn opa vroeger gedaan zou kunnen hebben.

Tuesday evening

Hot water prep

Bartmann razor - TOBS lemon & lime cream - Custom silvertip badger - cold water splash - Thayer's witch hazel rose re-splash - Calani scentless balm - hot towel - Pitralon original 60's after shave

Super scheerbeurt met items uitgezocht door mijn oudste dochter.

Ze heeft smaak. :)

[align=center]photosotd.jpg.14e49b85935f4cbfee40b01dd7a52f26.jpg[/align]

LiJüN silvertip 3 band

TFS Tabaco Verde

Gillette Black Beauty Long Handle

Red Captain 1e x

Speick AS

Eigen ASB

BBS ZS

Natuurlijk neem ik vanaf nu deel aan de Red Captain Review Race. Laat ik het zo zeggen, in een woord weer perfect. Zo langzamerhand begin ik er achter te komen, welke borstel met welke zeep het beste schuim maakt en dat was vandaag dus de chinees met de Tabaco Verde. Goede geur, prima backbone en toch lekker zacht.

Dus weer lekker geschoren. Overigens ben ik niet zo gek van de Speick, dat ik hem dagelijks gebruik, maar wil die fles uit mijn kast, dus leeg hebben, want de eigen Bay Rum is bijna klaar.