cutthroat Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Gisteren ben ik begonnen met het Wilkinson Economy mesje uit mijn samplepakket. Uiteraard heb ik het mesje in mijn EJ DE89L geladen om deze factor constant te houden. De scherpte en smoothness van dit mesje voelt de eerste keer maar matig. Met de ATG pass trekt het mesje zelfs een beetje. Nu gebeurt het natuurlijk vaker dat een mesje de eerste keer minder presteert, dus dat wil niks zeggen. Het trekkerige bij de eerste beurt vind ik wel opmerkelijk. Vandaag de tweede beurt voor de Wilkinson. Ook vandaag voelt het mesje maar matig scherp en smooth. Wel iets beter als gisteren, maar ook weer dat trekkerige vooral bij de ATG pass. Vandaag ook drie nicks opgelopen, waarvan er twee ietsje bloed opleveren. Het is me wel duidelijk dat dit mesje 'm zeker niet gaat worden, dus ik ga niet eens verder met testen. Mesje in de bak en morgen een nieuw slachtoffer. Nu alleen nog eentje kiezen. Bij voorkeur eentje die niet te lang meegaat, want met een paar dagen ligt er een zeker Lord pakketje in de bus Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Ik heb behalve de Engelse Wilkinsons (ook wel Light Brigade genoemd en al lang uit productie) nog geen enkele geprobeerd die me ook maar enigszins beviel. De Economy misschien nog wel het minst van al; gewoon absoluut niet scherp genoeg met als gevolg een geïrriteerde huid en allemaal kleine wondjes (die krijg je dus echt makkelijker met een bot dan met een scherp mesje). Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Pffff de Economy.... Mesje 4 keer over één plek gehaald en geen haar weg. Wat een bagger.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 Irritatie had ik ook last van. Geen scheerbrand of zo, maar wel een trekkerig gevoel. Ik wist niet zeker of dat dit lag aan de Wilkinson of dat het een nawee was van de mishandeling met de Polsilver in de oc Gillette Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Hier na een halve minuut gewoon verwijdert en weggeworpen, ook voor mij een no no. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Ik heb hier drie doosjes Wilkinson Sword (zwart doosje) liggen. Zijn dat dezelfde of moet er inderdaad ergens Economy te zien zijn op de verpakking? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 26, 2014 Author Share Posted March 26, 2014 Dat kunnen de economy mesjes zijn. Zit bij mij ook een geel kartonnetje in waar dat op staat. Zwart met een wit kartonnetje met alleen Wilkinson sword erop zijn de classic mesjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Hier ook geel kartonnetje met economy er op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Ik had deze bij de krabber zitten, vind ze niet goed scherp Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 26, 2014 Author Share Posted March 26, 2014 Dat zijn inde4daad de Classics. Ik heb beide varianten, maar de Classics heb ik nog niet uitgeprobeerd. Na mijn ervaring met de Economy's kan ik ook niet zeggen dat ik er bijzonder naar uitkijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Voor mij zijn de Economy en de Classic één pot nat; allebei ver onder de maat voor een prettige scheerbeurt. Of ze identiek zijn of niet zou ik niet kunnen zeggen (er zat teveel tijd tussen) maar ik heb nog liever Derby's (en die moet ik toch ook echt niet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 26, 2014 Author Share Posted March 26, 2014 Ik sluit me van harte aan bij Harrie: dan liever Derby's. Hoewel ik ook niet bijster gecharmeerd was van de Lord super chrome (dan liever Wilkinson ), maar dat is voor een ander topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Verschrikkelijke mesjes.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 26, 2014 Author Share Posted March 26, 2014 Dan nog liever polsilvers Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Hé hé hé! Respect hè manneke.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted March 27, 2014 Share Posted March 27, 2014 Zo, dan heb ik dus Classics. Ze komen vast wel een keer aan de beurt, maar voorlopig nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts