Jump to content

Toilettas

bprosman

Recommended Posts

Aangezien ik hoe ouder ik word steeds meer mee lijk te nemen op vakantie , dus ook mijn DE krabber met scheerschuim etc. ben ik benieuwd naar ervaringen mbt toilettassen (en dan vooral maatje "groot").

Vittorinox en Samsonite hebben wel wat mooie.

http://www.travelbags.nl/samsonite-motio-toilet-kit-blue.html?utm_source=criteo&utm_term=Samsonite+Motio+Toilet+Kit+%28blue%29&utm_medium=retargeting&utm_campaign=Reisaccessoires

Of zo iets :

http://www.travelbags.nl/burton-men-s-tour-kit-toilettas-true-black.html

Verder... wat doen jullie met aftershave, ander merk, overgieten of toch de 400ml Vitos in je tas ?

Mocht het voor de moderators TE ver offtopic zijn hoor ik het graag

Groeten, Bram

Wat voor vakantie? In een vliegtuig is compact en licht belangrijk, in een camper kun je lekker veel meenemen.

Als het groot moet hoeft het natuurlijk ook niet per se een toilettas te zijn, je kan ook een andere grotere tas gewoon tot toilettas bombarderen.

Bij de Jules (herenmode keten in Frankrijk) vond ik deze in de uitverkoop. Afgewerkt met bruin leer, onderzijde geheel van leer. Mooi ding, standaard formaat toilettas. Kostte slechts 5 euro.

d4747250000c524e4ef77bbaf3778884.jpg

Mijn huidige toilettas is een supergoedkoop ding van Ikea maar die is wel groot genoeg voor al mijn scheerspullen; inclusief een bakje voor mijn scheerwater. Staat niet meer op de site maar kostte minder dan €3.

Deze heb ik al een tijdje op het oog maar is niet groot en wel duur; http://www.drharris.co.uk/accessories/wash-bags/d-r-harris-leather-military-wash-pack

Wat betreft aftershave; op (kampeer-)vakanties neem ik alleen AS in plastic flessen mee zoals die van Pinaud of Florida Water. Alcolado Glacial gaat sowieso mee en kan ook als AS ingezet worden.

Scheerzeep is op vakantie meestal een stick (Tabac) of het reiszeepje van TOBS (traditional shaving soap-55g) dus dat neemt weinig ruimte in en de preshave gaat ook mee; een afgepaste hoeveelheid in een klein plastic potje.

Edited by Guest

Oei , die is wel heel mooi maar inderdaad qua prijs wel meer dan ik in gedachten had (<100 Euro).

Over Pinaud / Florida water hoor ik veel, zal eens kijken.

Tot nu toe nam ik op vakantie / reis een bakje Vergulde Hand mee.

Afgelopen week voor mijn werk weg geweest, ook de aluin meegenomen maar (gelukkig) niet nodig gehad.

Op vakantie giet ik altijd wat aftershave over in een reiscontainer. Die zijn max 100ml en verkrijgbaar bij de meeste drogisten.

Verder gaat er een stick mee, een vintage Gillette Tuckaway en een reiskwast, de Simpson Case met bijbehorende reistube/koker. Als er wat ruimte over is wil ik nog wel eens wat extra zeep meenemen.

Op vakantie giet ik altijd wat aftershave over in een reiscontainer. Die zijn max 100ml en verkrijgbaar bij de meeste drogisten.

Verder gaat er een stick mee, een vintage Gillette Tuckaway en een reiskwast, de Simpson Case met bijbehorende reistube/koker. Als er wat ruimte over is wil ik nog wel eens wat extra zeep meenemen.

Is die Simpson een reisdasje of een reisvarkentje? :D

Ik heb een Snugpak grote toilettas. Grote flap, grote opening, kan hangen en een ondervak waar platte dingen in kunnen. Robuust en niet duur. En ziet er ook niet duur uit, dus helemaal handig voor op de camping, alles past erin. Ik heb aftershave, asb, zepen e.d. wel in reishoeveelheden, vaak in reiscontainers van de Xenos. Straights heb ik dan in een apart roltasje.

Wij hadden tijdje terug via een goede klant de mogelijkheid om erg fraaie leren grotere toilettassen aan te kopen, maar hadden de verwachting dat er in Nederland niet zo'n markt voor zou zijn.

Ze waren vergelijkbaar met een tamelijk duur merk, maar dat merk stond er dan niet op. Ze waren ook qua indeling wel prima geschikt voor scheergerei, dus zal nog even een foto opscharrelen.

Wij hadden tijdje terug via een goede klant de mogelijkheid om erg fraaie leren grotere toilettassen aan te kopen, maar hadden de verwachting dat er in Nederland niet zo'n markt voor zou zijn.

Ze waren vergelijkbaar met een tamelijk duur merk, maar dat merk stond er dan niet op. Ze waren ook qua indeling wel prima geschikt voor scheergerei, dus zal nog even een foto opscharrelen.

Ben erg benieuwd,ook ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte toilettas.

Edited by Guest

Zou mooi zijn als je die weer kan verkrijgen! Ik ben benieuwd!

Ik ben met de komende vakantie in het vooruitzicht ook op zoek naar een goede toilettas.

Denk dat wij hier best een inkoop actie kunnen regelen. Maar eerst wil ik wel wat plaatjes zien.

Ik heb die vanuit China maar even besteld, voor dat geld wil ik wel eens kijken wat voor iets het is.

@Ottjes, die lederen is wel heel sjiek, vind die ook heel knap maar om mee op camping te nemen ... dat vind ik voor mij althans zonda :)