Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn vrouw wil eigenlijk nooit op de foto, vandaag werkte ze wel even mee toen we een uitstapje maakte :)

sized__DSC2111_zpsf10a6e80.jpg

Posted

Nog steeds een gesloten houding hoor ;). Ik krijg onder geen beding om foto's van mijn vriendin online te zetten. Wat overigens ook niet erg wenselijk is in het kader van haar vak als Psychiater.

Morgen mag ik mijn lang gewenste Nikon D600 op halen, een 2e hands maar keurig onderhouden en schoongemaakt en dat voor een heel aardige prijs! Zin in!! Zal van de week wat foto's online zetten. Achterin de tuin staat een vlinderstruik in bloei en daar zitten minstens 10 vlinders in de hele dag, mooi foto project dus!

Posted

D600 is een prima camera, ga je veel plezier aan beleven :)

Ach, en gesloten, mijn vrouw is net zo open als een familiebijbel met hangslot ;)

Posted
Vind de toning ook niet echt leuk. Beetje grauw en overbelicht.

Die laatste foto van haar vind ik dan weer leuker. Zit gewoon net even wat meer kleur in.

Ehh, over wie hebben we het nu? Beter gezegd welke foto's?, eentje grauw en overbelicht en de ander met wat meer kleur?

Ikke niet snap helemaal ;)

Posted

Kijk, nou snappen we hem :) Wist niet dat je verder aan het kijken was in photobucket, vandaar.

Ach, toning is idd smaak. Overbelicht is ie niet, histogram is gewoon keurig netjes, maar is eventueel te verklaren door een andere monitor of andere/geen kalibratie. Ik hou van vaak wat helderdere foto's welke op sommige andere/anders ingestelde monitoren soms te licht kunnen overkomen.

• 3 weeks later...
Posted

Mooie IR. Heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. wel eens kijken voor een IR rolletje voor m'n 35mm. Geeft wel mooie effecten.

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
Posted

In het pre digitale tijdperk werkte ik met Minolta en heb nu een Sony DSLR (ik kan mijn oude af objectieven blijven gebruiken)

Zie hier een paar foto's:

[attachment=1]image.jpg[/attachment]

[attachment=0]image.jpg[/attachment]

• 2 weeks later...
Posted

Mijn hobby is natuurfotografie. Ik ben dan ook vaak buiten in de natuur te vinden om zo wat plaatjes te schieten.

Om een foto te maken waarin alles klopt vergt veel voorbereiding en geduld.

Hier een foto als voorbeeld.

torenvalkverkleind.jpg.c3afff143ac28e7210f1512e61153011.jpg

• 3 months later...
Posted

[align=center]Zo, tijd om weer wat leven in dit topic te blazen!

't is lente! :)

4591753.6b9ae90c.800.jpg

31500355.8e0a27e1.800.jpg

31500379.072de64b.800.jpg

31528211.034fce46.800.jpg[/align]

Posted

Ik vind de eerste erg mooi. Van de laatste lijkt helaas net een belangrijk stukje te missen aan de linkerkant.

Posted

Goede observatie, maar links staat het kasteel nog in de steigers. Ik moest dus een keuze maken.

Posted

Ik fotografeer veel met oude polaroid camera's (SX70, EE100, heleboel 600 boxcamera). Als het kan nog met oude film en verder met film van The Impossible Project.

Op http://framedmagic.com staan van een tijdje terug nog wat foto's. Moet er hoognodig weer eens wat nieuws aan toevoegen haha.

• 1 year later...
Posted
Moet een heerlijk tochtje geweest zijn langs zulke velden!

Zeker!

En met de motor is het goed te doen, want die kun je overal parkeren. Het was buiten de weg van Noordwijk naar Lisse nog niet eens druk ook. En wanneer je van de doorgaande weg af gaat vind je de mooiste velden.

• 1 year later...
Posted
Op papier is de 5D de betere camera. Maar hij is ook een stuk logger, dus minder fijn om mee te nemen, en voor mijn soort fotografie (geen sport en geen studio) voldoet de Fuji zeker zo goed. Voor de X-T1 had ik een X-E1, en waarin Fuji uitblinkt is de kwaliteit van hun primes; de Fujifilm 35/1,4 en 56/1,2 kunnen zich meten met de besten! Bovendien waren de JPEG's uit de Canon onbruikbaar, terwijl de Fuji een fantastische RAW converter in de camera ingebakken heeft.

Maar ik denk dat dit onderhand meer in het fotografie-draadje thuis hoort ;)

In een ver verleden was ik verslingerd aan fotografie, toen had je nog van die rolletjes die je achterin de camera plaatste ;-)

Ik gebruikte wel een magazijnlader en ontwikkelde zelf. Heb ooit wel een digitaal toestel gehad maar al dat gedoe in bewerkingsprogramma's lag me niet zo.

Posted

Doka is voor mij al heel lang geleden (middelbare school en fotoclub op de universiteit). Ik heb nog wel regelmatig zwartwit gedaan, en dan de negatieven ingescand, maar dat vind ik een frustrerende bezigheid. Vandaar dat de voorraad zwartwit films in mijn vriezer nauwelijks meer afneemt ;)

Digitaal ben ik begonnen met compact camera's totdat ik van iemand voor een leuke prijs een Canon 20D met de bijbehorende kitlens kon overnemen. Vanuit daar een 5D en 5D Mk.II met steeds beter (en zwaarder) glas.

Voor mij waren er drie redenen om over te stappen naar een Fujifilm mirrorless camera; de grootte en gewicht, de uitstekende vaste brandpunt objectieven, en de Fuji kleuren. De foto's die je direct in de Fuji kunt produceren zijn veel beter dan wat uit de Canons rolde. Dat scheelt een hoop in het digitaal bewerken. Bovendien vind ik dat je uit de Fuji files meer details uit de schaduwen naar boven kunt halen.

Voor wie meer wil zien: http://www.ipernity.com/doc/jthole/album :)

Posted

Hey, bekend topicje ;)

Zitten idd fraaie foto's tussen Johan :)

Tsja, ik mag ook nog steeds graag een fotootje trekken, hier eentje van mijn dochter deze week:

28173862243_fe3cfb5d5f_b.jpg

• 4 weeks later...
Posted

Hier nog een hobby fotograaf. Mocht vroeger nooit aan mijn vaders camera zitten want owee als ik het klepje los trok van het rolletje...

Nu heb ik al een tijdje een digitale, canon 600d. Kitlensje doet het prima. Maar er is wel een lens bijgekomen nadat ik er eens 1 had gehuurd. Doe voornamelijk natuur fotografie en met name vogels. Uren liggend in een veldje op dat ene vogeltje wat voor je lens komt. Of ik huur een dagje met mijn collega een hut.

Hier een paar foto's. Door werkzaamheden thuis kom ik er gewoon niet aan toe de rest ook eens te uploaden. https://m.flickr.com/#/photos/134442603@N07/sets/