Johan Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Ik had, bij een andere aankoop, een sample gekregen van de Edwin Jagger Aloe Vera scheercreme en aftershave. De creme heb ik nu drie keer gebruikt, dus het is tijd voor een korte review. Ik kan kort zijn; deze creme is het niet voor mij. Waarom? Allereerst de positieve punten: - de creme ruikt natuurlijk, en ziet er ook zo uit. Hij ruikt naar aloe vera, en bevat geen toegevoegde kleurstoffen, zo lijkt het. - de creme levert glad schuim op, waarmee ik me goed kon scheren. - de verpakking is mooi, zelfs die van het sample doosje. Zwart kunststof in een mooie donkergroene wikkel. - de creme doet het prima op mijn huid; geen uitslag of branderig gevoel (itt b.v. TOBS Jermyn Street of groene Proraso). en nu de negatieve punten: - om dat schuim te bereiken moest ik relatief veel creme gebruiken, zeker in verhouding tot de prijs. - het schuim scheert weliswaar glad, maar het geeft geen luxe gevoel. - de geur is weliswaar beter dan Palmolive Classic, maar de scheerprestaties zijn dat voor mij beslist niet. Van een creme die in de winkel €15 per 100ml kost had ik meer verwacht. Het valt me vooral tegen dat ik best veel creme nodig heb om een goed schuim te maken. Wat ik me van TOBS kan herinneren is dat ik daarmee maar een klein beetje creme nodig had. Van de Edwin Jagger heb ik voor mijn gevoel bijna het dubbele nodig. De creme irriteert mijn gezicht niet, en ruikt best lekker. Volgens mij zitten er ook weinig chemische "verbeteraars" in. Dus eigenlijk is het best een goede creme. Maar ... afgezien van de geur, presteert b.v. de Palmolive Classic creme voor mij zeker zo goed. Ik denk zeker dat de Edwin Jagger duurdere ingrediënten gebruikt, maar daar merk ik bij het scheren weinig van. Ik krijg ook niet het luxe gevoel dat ik bij TOBS wel kreeg. Daarom zou ik zelf de Edwin Jagger creme niet kopen. Zoals altijd; Uw Ervaring Kan Anders Zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Ik heb ook eens een tester daarvan gehad. Vond het op zich ook een prettige zeep, maar ook niet helemaal mijn ding. Ik vond de geur te zwak/vlak voor mijn smaak. Qua scheerbeurt prima op zich. Maar gelukkig dat smaken verschillen, ieder z'n ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts