Snuff Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Goede namiddag beste heren, Door m'n lieftallig vrouwtje meegebracht, een Pierard Lefebvre Aine Gembloux 8/8" mesje. Daar dit één van de twee enigste messenmakers is geweest in Belgie zou ik deze wel willen laten restaureren, wie me kent weet dat ik daar maar beter met m'n pollen kan vanaf blijven Nu zou ik van de mensen die zelf restauraties uitvoeren eventueel willen vernemen wat ze denken dat dit zo ongeveer zou gaan kosten. Ik ken wel enkele mensen in mijn buurt die messen oppoetsen, maar een sneldraaiende machine met poetsmiddel is nu niet bepaald bevorderlijk voor het staal dus bij die blijf ik liefst weg, één keer maar nooit meer. Alvast bedankt voor mogelijke inbreng en nog een prettig weekend toegewenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Je boft maar met zo'n vrouw Snuff....... Top spulletjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Ik zit toevallig naar net zo'n mes te kijken, terwijl ik dit lees mooie vondst hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 (edited) Ik wilde zeggen "zoiets neemt mijn vrouw nou nooit eens mee voor mij!!!..." Maar toevallig heb ik laatst een mooi mesje gekregen van haar Mooi mesje hoor, 8/8 is wel fraai altijd Edited March 8, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Mooi mesje, zal niet zo heel veel werk zijn om die weer netjes te krijgen. Ga je het zelf doen met schuurpapier en geduld en tijd? Vraagje op de 1e foto is bij de punt van het mes een plek zichtbaar bij de edge is dat roest of scheurtje in het staal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rare kwast Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Buffel zit dus naar mijn mes te kijken... Dit mes ga ik de komende tijd zelf opknappen. Wanneer je het eindresultaat mooi vindt, wil ik wel met jouw mes aan de gang. En voor wat de betreft de kosten we er wel uit. Je mag mij in een pb wel laten weten wat je het waard vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 8, 2014 Author Share Posted March 8, 2014 Mooi mesje, zal niet zo heel veel werk zijn om die weer netjes te krijgen. Ga je het zelf doen met schuurpapier en geduld en tijd? Vraagje op de 1e foto is bij de punt van het mes een plek zichtbaar bij de edge is dat roest of scheurtje in het staal. Ga ik niet zelf doen. bij de punt van het mes is gewoon roest, geen scheurtje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 Ik wens m'n dankbaarheid uit te drukken aan de mensen die hier en via pm hebben aangeboden dit mes te restaureren, in de toekomst zal ik zeker nog wel eens van die diensten gebruik maken maar wat dit project betreft dat is aangenomen door een persoon buiten dit forum om. Ik laat het resultaat zien bij ontvangst, nogmaals bedankt voor de aangeboden hulp, stel het ten zeerste op prijs, trouwens ook met andere dingen is al meermaals gebleken dat er hier heel hulpzame mensen deelnemen aan het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikali Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Ik ben heel benieuwd naar het resultaat ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Mooi mesje, zal niet zo heel veel werk zijn om die weer netjes te krijgen. Ga je het zelf doen met schuurpapier en geduld en tijd? Vraagje op de 1e foto is bij de punt van het mes een plek zichtbaar bij de edge is dat roest of scheurtje in het staal. Ga ik niet zelf doen. bij de punt van het mes is gewoon roest, geen scheurtje. Ok, lees dat je al iemand had gevonden die hem wil opknappen. anders had ik me ook wel aanmelden hiervoor. Wie gaat het nu doen, of wil je dat niet vermelden? (ook ok hoor) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 UkRob van het engels forum, reden is dat we nog lopende zaken hebben en dit in één moeite doorgaat. Maar toch bedankt voor het aanbod! Link to comment Share on other sites More sharing options...
baha Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 Ik ben zelf aan het zoeken om een erfstuk te laten restaureren toen ik op dit topic uitkwam. Eerder vandaag kwam ik de site van scheerlijk.nl tegen. De vermelde prijzen lijken me zeer schappelijk, en het is wat dichter bij huis dan de UK . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 Ik heb net op de genoemde site gekeken. Er wordt op dit ogenblik niet meer gerestaureerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
baha Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 Baha denk dat het zou schelen in het aanbod van enkele mensen alhier om hem voor je op te knappen als je eerst een voorstel topic opent. [offtopic]Done http://www.shavingsociety.com/viewtopic.php?f=3&t=5474[/offtopic] Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 en wij hebben zo onze eigen toppers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts