Jump to content

Op het scherpst van de ... Auw!!!...

Shaggy

Recommended Posts

Nou, hoog tijd dat we eens een mooi scheerforum kregen, ziet er goed uit :)

Ben hier door Lampuhkapje terecht gekomen via GoT :)

Ok, wie is ik,

Ik is Shaggy, maar sommige mensen waaronder mijn moeder noemt me ook wel eens Remco, woonachtig in Tilburg. Geboren in '75, dus reeds een paar jaar scheergerechtigd. Ben getrouwd, vader van een dochter. In het dagelijks leven ben ik werkzaam in de tandtechniek, en als tijdverdrijf voor de vele vrije uurtjes ben ik tevens werkzaam als freelance fotograaf, een uit de hand gelopen hobby. Daarnaast ben ik actief met mijn honden ( Bouvier des Flandres ), speel graag een spelletje op de pc ( CoD ), en heb een handje voor veel hobby's te hebben, danwel hebben gehad tot grote ergernis van mijn vrouw :)

Scheertechnisch gezien heb ik er altijd een hekel aan gehad. Een drama. Van de elektrische verticuteermachines, t/m de krabbers met 36 mesjes en glijstrips. Rode bulten, striemen, schuurpapieren huid was het relaas... Tot ik een half jaar geleden de knoop doorhakte om eens een klassiek DE mes te kopen. Ik ging eigenlijk op pad om een straight te kopen, maar toch even de tussenstap met de DE gemaakt. Ik ben terecht gekomen bij www.scheersalon.nl en deze hebben mij prima voorgelicht. Alle zorg en aandacht voor mijn dameshuidje, en een goed advies. Uiteindelijk een leuke set meegenomen, verscheidene mesjes geprobeerd en blijven hangen op de bekende Astra's.

Hier een fotootje van mijn huidige setup :)

sized__DSC0078_zps2c0fb923.jpg

Mes is een Merkur 23C vanwege de slanke vorm en het lange heft een fijne krabber voor mijn handjes

Kwast is een Muhle Silvertip

Scheercrème TOBS Jermyn

Balsem TOBS Jermyn

Aluin van Muhle met touwtje, wat ideaal is als ie nat en glibberig is... ;)

Mesjes na veel proberen de Astra's in bulkverpakking, bevallen erg goed zelfs voor mijn babyface :)

Ik scheer me ongeveer om de 2 a 3 dagen omdat ik geen zware baardgroei heb. Maar sinds ik dit gebruik is de ellende van het scheren een genot geworden. Iets waar ik lekker de tijd voor neem en echt een moment voor mezelf heb. Een stap die ik jaren eerder had moeten maken.

Mijn moeder zou nog kijken of ze de oude DE van mijn vader nog kon vinden ergens, lijkt me erg gaaf om erbij te hebben.

Als laatste heb ik een jaar geleden een aantal Straights gekocht ter restauratie. Helaas heb ik een chronisch tijdgebrek en is dit er nog niet van gekomen, maar ooit ;)

sized__DSC9998001_zps64fb23a3.jpg

Ok, dat was het zo'n beetje denk ik. Heb je vragen ga je gang en schroom niet :)

De vrouw van jou en die van Lampuhkap zullen vast vaak samen komen en klagen over de vele hobby's van hun mannen :lol

Welkom in iedere geval.

Welkom! Dat verhaal van ellende naar genot herken ik helemaal. 25 jaar geleden bleven de cartridges in mijn baard hangen terwijl ik het greepje nog in mijn hand had (Wilkinson Protector als ik het wel heb) terwijl ik nu met plezier mijn spullen voor de volgende scheerbeurt uitkies.

Remco,

Als je iets wil weten of hulp nodig hebt met het herstellen van jouw open scheermessen, laat het me weten.

Ik heb er ondertussen een aantal hersteld en heb nog handvatten en pins liggen.

Remco,

Als je iets wil weten of hulp nodig hebt met het herstellen van jouw open scheermessen, laat het me weten.

Ik heb er ondertussen een aantal hersteld en heb nog handvatten en pins liggen.

Hey, tof :)

Ja, technisch gezien lukt het me wel, maar het ontbreekt me aan tijd en zin ;) Handvatten kan ik zelf maken in PMMA, maar ik zou idd ook wel iets anders willen zien als bijv micarta oid. Pins is iets wat ik niet heb, daar zal ik je tegen die tijd zeker een berichtje over geven :)

Iig, erg bedankt voor je aanbod, pas maar op dat ik je er niet mee ga stalken ;)