Jump to content

Keen Kutter

efsk

Recommended Posts

Heren, dames ook

heden gevonden een straight van het type "aan opknapbeurt toe".

f4evih5.jpg

4idmEGv.jpg

EOF8y81.jpg

pN335eW.jpg

bF9emYZ.jpg

cIyb9D4.jpg

Het hoesje is canvas op karton met heel lichtjes nog leesbaar KEEN KUTTER op het lange deel en Simmonds HDWE Co op het korte. Op het mes is nog een keen kutter logo zichtbaar (niet al te best, zie foto 5).

Het mes zegt een K11 te zijn maar het lijkt op geen enkele manier op een K11 die ik vind als ik ernaar google. Het lijkt alsof het mes is ingekort, temeer ook omdat het handvat of hoe heet dat bij een straight te lang lijkt voor het mes. Maar goed, dat lijkt ook plastic en niet authentiek.

Verder is het een hol mes, hoe hol weet ik nog niet, ik ben nog kennis aan het opdoen.

Weet iemand iets meer over wat dit zou kunnen zijn anders dan de summiere info op wikipedia?

Dank.

(edit om een tikfoutje weg te werken)

Het merk/type zegt mij zo niets. Wat ik wel kan zeggen is dat het met aan het einde van zijn Latijn is. Het ziet er idd ingekort uit ( bijv. punt gebroken door val ) en de snijkant loopt helemaal omhoog/omlaag, en aan de rug te zien is hij flink geslepen door de jaren heen.

Mes-technisch denk ik dar er weinig meer van te redden is om er echt iets bruikbaars van te maken.

Keen kutter is op zich een goed mes. Maar ben het met Snuff eens dit is een weggooier, sloop het handvat eraf voor een latere mes.

Dit mes is echt overleden. Reanimatie zal niet meer baten. Helaas. De scales zien er nog wel goed uit en kunnen gedoneerd worden aan een mes waarvan de scales niet goed meer zijn.

Zulk een eensgezindheid kom je buiten een forum niet eens tegen, laat staan binnen de panelen. Nu ja, wellicht in een focusgroep van éen.

Ter oefening ga ik het eens schoonmaken en kijken of ik het scherp kan krijgen. Me dunkt dat ik dat beter op een wegwerpijzer doen kan dan op een goed mes. Verder houd ik de koker, dat is een mooi stukje arrebeid.

Wat wel gezegd dient: na mijn scheerbeurt afgelopen dinsdag gaf ik bijna de brui aan het klassiek scheren. Ik krijg die Mach3 gewoontes maar niet uit het systeem. Het bevingeren van deze koker met daarin dit onbruikbaar stukje scheergerei heeft mij weer doen realiseren waar ik het ook weer voor doe. Dat is toch een uitstekende return of investment voor die diepteinvestering van vijf hele euri's.

Dan moet je wel over een DMT beschikken om dat mes enigszins recht te krijgen qua lemmet en een goede bevel te zetten, zonder ervaring daarin geef ik je weinig kans maar proberen kost niks natuurlijk. Even zoeken op het net hoe je dat best kan doen helpt, je zou eventueel ook schuurpapier kunnen gebruiken als nood. Ach je bent even van straat hé ;-)