Jump to content

Proraso vraagje (domme)

karaqz

Recommended Posts

Regelamtig zie ik bij webwinkels bij de (bij mij bekend als preshave) staan: pre-/after shave.

Gebruiken mensen dus die witte creme die ik als preshave gebruik ook als aftershave creme? Of snap ik dat nu verkeerd? Volgens mij staat er duidelijk op dat het preshave is maar ik kom het best wel eens tegen op internet. Iemand die verheldering kan scheppen? :oops:

Dit kwam pas ook al in een ander topic bovendrijven;

kan ik de proraso preshave ook gebruiken als aftershave?

Als het je bevalt ga ik niet zeggen dat het niet mag maar het is al echt lang geleden dat er op die potjes stond dat ze zowel voor pre als dopo waren. Een jaar of twee geleden zijn de formules veranderd maar ook in de jaren ervoor stond er alleen op dat ze als preshave waren bedoeld. De potjes waarop stond dat ze ook voor na het scheren geschikt waren ken ik alleen van foto's. En ik gebruik het al een jaar of 5/6 en mijn eerste potje stond volgens mij ook al even op de plank voor het op mijn planchette stond.....

Alles kan maar het is er dus niet (meer) voor bedoeld.

er zijn naar mijn weten twee soorten. De pre-shave en de pre-/aftershave. Die laatste is volgens mij wat vloeibaarder.

Heb je die echt ergens gezien? De enige die ik ken zijn de potjes preshave maar jaren geleden werden die volgens mij verkocht als pre en after en nu al tijden niet meer; ik heb ze, zoals ik al zei, nog nooit in het wild aangetroffen.

Klikkerdeklik:

http://shaveandmore.com/nl/proraso/180-pre-aftershave-balsem-creme-8004395000012.html

Dit is volgens mij niet dezelfde als die wij gebruik(t)en.

Je ziet wel op al die websites dat het aangeboden wordt als pre en after maar het product vermeld dat dus echt al jaren niet meer. Proraso was dat ooit lang geleden wel, en die naam blijft hangen, maar is denk ik al 10 jaar of zo alleen verkocht als preshave. Ook jouw link is gewoon alleen de, inderdaad, nieuwste versie.

• 2 months later...