Mikali Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Heren, Mijn Dovo Pakkawood heeft de nare gewoonte na een paar maande los te komen zitten (rivet). Meestal ga ik ermee terug naar de winkel waar ze hem dan op een zelfgemaakte mal zetten en terug vastkloppen. Nu vroeg ik mij af of jullie dit ook al hebben gehad en of dit zelf makkelijk te herstellen is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Is niet moeilijk, een klein bolkop hamertje is het makkelijkste. Rustig tikken, dan is het zo klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikali Posted March 7, 2014 Author Share Posted March 7, 2014 En dan de domme vraag, je hebt de bolle kop, en het "uitsteeksel" van de rivet, ik vermoed dat ik moet kloppen op het lang stuk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Domme vragen bestaan niet.. Met rivet bedoel je het ringetje denk ik, dat is ongeveer wel waar je op "mikt". Door op de buitenkant rustig rondom te tikken, duw je als het ware de bolle kant iets naar onderen. Zorg wel voor een stevige ondergrond, en nooit in het midden slaan...dan kan het pennetje krom gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikali Posted March 7, 2014 Author Share Posted March 7, 2014 Ik bedoel dus inderdaad de "pivot ring". Dus op de bolle, niet uitstekende kant, rondom rond tikken ... begrepen Straks een uitproberen. Zou ik hiervoor een klein hamertje (zoals voor horloges te maken) gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Die ik zelf gebruik heeft een doorsnede van zo'n 15 mm, gewoon proberen. En meerdere zachte tikjes is beter dan harde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts