Jump to content

Hoe lang gaan jullie DE mesjes mee?

Sander

Recommended Posts

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen naar de levensduur van jullie DE mesjes. Ik ben sinds zeer recent overgestapt van de mach3 richting DE en ben nu flink aan het experimenteren. Ik heb een proefpakket besteld met derby, astra, personna, feather en bolzano.

Hoe lang gaan bij jullie ongeveer de mesjes mee eer ze bot worden?

Bij mij gaat het mesje altijd na drie keer in het blikje voor oude mesjes.

Vaker met een mesje doen vind ik vaak niet prettig en ik vind de prijs er ook niet naar om tot de laatste scheerbeurt alles uit een mesje te persen.

En welkom hier.

Is er geen enkel mesje waar jij langer mee kan doen?

Ik wissel regelmatig tussen de Astra SP, Voskhod en Feather (in een Fatip of ej89) Met alle drie zou ik langer kunnen doen maar ik vind, en misschien zit dat helemaal in mijn hoofd, dat de eerste drie beurten redelijk gelijkwaardig zijn en de kwaliteit en succes van scheren daarna ietsje minder is.

Dat ietsje minder zou ik voor lief nemen als een mesje een euro zou kosten maar met een dubbeltje per mesje gun ik mijzelf het plezier van altijd een optimaal mesje.

Maar nogmaals, zou echt gewoon het idee in mijn hoofd kunnen zijn of een gebrek aan jarenlange ervaring maar dan nog, het valt bij mij onder een beetje luxe en zelfverwennerij.

Is er geen enkel mesje waar jij langer mee kan doen?

Ik wissel regelmatig tussen de Astra SP, Voskhod en Feather (in een Fatip of ej89) Met alle drie zou ik langer kunnen doen maar ik vind, en misschien zit dat helemaal in mijn hoofd, dat de eerste drie beurten redelijk gelijkwaardig zijn en de kwaliteit en succes van scheren daarna ietsje minder is.

Dat ietsje minder zou ik voor lief nemen als een mesje een euro zou kosten maar met een dubbeltje per mesje gun ik mijzelf het plezier van altijd een optimaal mesje.

Maar nogmaals, zou echt gewoon het idee in mijn hoofd kunnen zijn of een gebrek aan jarenlange ervaring maar dan nog, het valt bij mij onder een beetje luxe en zelfverwennerij.

Ik heb hetzelfde hoor, is puur psychologisch, of andere factoren. Als je scheerbeurt niet lekker gaat kan het aan je lather liggen, maar je gaat het vaak al aan je mesje wijten.

Dat wisselt erg per type mesje; alles van 5 in één scheerbeurt tot 12 keer met hetzelfde mesje.

Bij de meeste mesjes is drie keer echter de norm voor mij; zo gauw ik last krijg van de 'weerborstels' in mijn hals gaat het mesje weg, ook al voelt het nog prima voor mijn gezicht. Wel scheer ik maar de helft; de haren onder mijn neus en vandaar naar mijn kin hebben een semi-permanente status.... Die gaan er hooguit één keer per jaar af (tot grote hilariteit van vrouw en kinderen :roll: ).

Super iridium - Personna lab blue - Polsilver super iridium - Feather new hi-stainless

Met al deze mesjes doe ik minstens 5 keer. Alle andere mesjes die ik ooit testte gebruik ik niet meer omdat ze me gewoon niet bevallen voor mijn baardgroei en manier van scheren.

Ik ga ook met Mesmer mee,

Drie keer en dan wisselen, het kan wel 4 of 5 scheerbeurten met 1 mesje.

Maar als de 4 of 5 scheerbeurt niet zo prettig is als de 1e 3 dan wissel ik toch niet snel van mesje.

Waar ik achteraf dan weer een rot gevoel over heb. Dus als regel 3 en scheer je weg mes!

Zo'n vier a vijf keer, waarbij ik moet opmerken dat ik bakkebaarden tot bijna aan m'n kaaklijn heb. Dat scheelt in te scheren oppervlak natuurlijk.

Ik heb mijn bakkebaarden pas weggeschoren omdat ze stiekem steeds langer worden en merk niet echt verschil in slijtage op de mesjes eigenlijk.

Ik zou niet kunnen zeggen of het echt een verschil maakt in slijtage, aangezien ik m'n bakkebaarden al heel lang heb (> 15 jaar in ieder geval). Ruimschoots voor ik DE scheren ontdekte in ieder geval. Maar het leek me aannemelijk.

Ik zou niet kunnen zeggen of het echt een verschil maakt in slijtage, aangezien ik m'n bakkebaarden al heel lang heb (> 15 jaar in ieder geval). Ruimschoots voor ik DE scheren ontdekte in ieder geval. Maar het leek me aannemelijk.

Het klinkt ook heel aannemelijk, mensen met flinke bakkebaarden en een sik met snor die hebben al helemaal weinig scheeroppervlak. Het zal wel komen doordat de mesjes niet tot de limiet gebruikt worden dat ik er weinig van merk :)

Vroegah...na 3 keer standaard werd de DE naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.

Nu na experimenteren de Voskhod 4 tot 5 beurtjes gewoon goed.

De Astra gaat na 7 beurtjes eruit 7 keer gewoon perfect glad.

De Souplex die ik van Talibeard heb gekregen gaat morgen voor beurtje 10! nu gewoon 9 keer perfect glad ermee geschoren. En ik heb echt een stugge baard.

Nog en tijdje met Sharks geschoren maar na 3 beurten werden deze toch wat harkerig.

De Souplex kost bij Paul Kox 10stuks voor 3.95 euro en tja da's weer niet duur na 9 perfecte scheerbeurten.

Veel waardering voor de Souplex, net de 10e scheerbeurt achter de rug en gewoon BBS, geen nicks, geen after burnig noppes nada gewoon een top shave. Gaat hard op weg om mijn topper te worden. Talibeard weet wel wat ie weggeeft :mrgreen: een toppertje deze Souplex.

Veel waardering voor de Souplex, net de 10e scheerbeurt achter de rug en gewoon BBS, geen nicks, geen after burnig noppes nada gewoon een top shave. Gaat hard op weg om mijn topper te worden. Talibeard weet wel wat ie weggeeft :mrgreen: een toppertje deze Souplex.

Zijn dat deze mesjes of is er een nieuwe versie?

http://www.ebay.nl/itm/10-FULL-PACKS-of-SOUPLEX-RAZOR-BLADES-with-DISPLAY-ADVERTISING-100-BLADES-/291086314229?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43c618aaf5&_uhb=1

Ik ben blij dat ze je bevallen; ik vind het ook sympathieke mesjes. ;)

Nee, dat zijn oude (Engelse?) mesjes, de Souplex waar het hier over gaat zijn Duitse van Medyna; http://www.medyna.de/4.0.html (zie #13)

En ja hoor scheerbeurtje 11 achter de rug met de Souplex en gewoon BBS, geen nicks noppes nada. Iets meer weerstand bij een ATG maar gewoon zonder enige vorm van irritatie weer perfect glad. Als je het goed uitkient zou je met 12 tot 13 mesjes je een heel jaar kunnen scheren zeker als je om de dag zou scheren. Die Talibeard moet 500 jaar worden om door z,n voorraad mesje te komen haha! :lol: hmmm...m,n Astra's en Voskhods krijgen weinig tijd zo!....

Harrie, ik heb toch een redelijke stugge baard moet ik zeggen maar hoe het werkt ik weet het niet maar de Souplex blijft het tot nu toe perfect doen. De Astra na 7 beurtjes perfect scheren eruit want een ATG begint dan bij beurtje 8 al lichtelijk te irriteren en de Voskhod na 4 tot max 5 beurtjes dan is het echt over voor deze jongen. Bij de Voskhod merk ik echt na 5 beurtjes dat hij begint te irriteren vooral bij een ATG die zelfs dan pijnlijk begint te worden. Maar bij de Souplex gaat het tijdens de 11 e beurt bij een ATG weliswaar iets stroever maar nog geen irritatie en al helemaal geen pijnlijk gevoel op dit moment, zelfs geen een bloed plekje of wat dan ook. Waar de andere bij 4 tot 7 beurtjes echt aangeven van stoppen want het begint duidelijk te irriteren doet de Souplex gewoon nog goed zijn werk, morgen voor de 12e beurt. ...zou het dan toch door de Pitralon classic pre shave komen die ik sinds afgelopen donderdag in Duitsland heb gescoord bij de DM drogist voor 3.50 euro per flesje, maakt de baardharen wat zachter , ruikt puur naar alcohol. Schijnt de baardharen een stuk zachter te maken maar merk er weinig van , kan niet zeggen dat het werkt maar kan ook niet zeggen dat het niet werkt. Weet eigenlijk niet wat ik van de Pitralon moet vinden.

De TFS pre shave daarin tegen vind ik weer wel goed z,n werkt doen en geeft duidelijk een stukje bescherming althans mijn mening op mijn huid.

Edited by Guest

Ik heb verschillende mesjes gebruikt. Feather,Astra,super iridium,Persona,en Voskhod.

Voor mijn stugge baard ben ik nog geen mesje tegen gekomen die goed en irritatie vrij scheert,en mijn hals krijg ik nooit echt glad.

Ik heb altijd wel bloedpuntjes en een branderig gevoel en ga nooit atg omdat dit voor mij zeer pijnlijk en bloederig wordt,zeker met mijn bloedverdunners.

Tot op heden werkt de Voskhod het beste,maar net als alle andere mesjes kan ik ze maar 2 keer gebruiken en dan moet ik ze wisselen.