Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heb zowel een handvatje "jerusalem" als een Muehle silvertip fibre knot van 25 mm besteld.

Voordat ik die twee in/aan elkaar lijm zou ik graag willen weten wat de beste "loft" is.

Dus:

- Taille 25 mm

- Synthetische borstel

--> Hoogte borstelkop ("loft") ?

Mogelijk extra info: ik doe voornamelijk aan "komsoppen" ("bowl lathering")

De discussies op TSN volgend zou ik op zo'n 53 mm uit moeten komen - maar 't zou jammer zijn als

ik er (te ver) naast zat.

Iemand ?

Posted

Ik heb geen idee maar ik heb meermalen gelezen dat er eerst geëxperimenteerd werd met niet permanente/makkelijk te verwijderen lijm, om verschillende hoogtes te proberen. Ik meen dat het dan om een siliconen gebaseerde lijm of kit ging. Op badger & blade is er een speciaal subforum voor het opknappen en maken van kwasten.

Posted
De discussies op TSN volgend zou ik op zo'n 53 mm uit moeten komen - maar 't zou jammer zijn als

ik er (te ver) naast zat.

Moeilijk want ik ben jouw niet. De standaard is 62mm en voor mij is dat prima zowel voor face als bowl lathering. Ik ken mensen die hem hebben laten inkorten tot 56mm en die vonden het een verbetering maar gezien ik nog altijd met de standaard werk kan ik dat niet bevestigen.

Posted

Ook op B&B een aantal berichten gelezen dat voor de Muehle silvertip fibre borstel van 25 mm een loft

van 53 mm als een goede hoogte wordt gezien.

Dus daar ga ik voor, denk ik ... 8-)

• 2 weeks later...
Posted
Ook op B&B een aantal berichten gelezen dat voor de Muehle silvertip fibre borstel van 25 mm een loft

van 53 mm als een goede hoogte wordt gezien.

Dus daar ga ik voor, denk ik ... 8-)

Wijze keuze.

• 4 weeks later...