Jump to content

scuttle van Steve Woodhead Ceramics

Henkiepenkie

Recommended Posts

Ik gebruik deze scuttle nu een week en omdat er veel scheerders hier lather maken in een kom of schaaltje mijn ervaring met dit product.

IMG_1608_zps193c355c.jpg

Ik heb gekozen voor model Large Wt Shaving Scuttle + lugs. Speciaal voor deze omdat dit type juist iets dieper is dan de normale Large schuttle. De lugs zijn ontworpen zodat de kwast er een plaatsje heeft maar zijn natuurlijk niet noodzakelijk. Voor warme lather op je gezicht moet je juist de kwast in de bowl laten liggen. Formaat is nog wel handzaam maar met water erin moet de scuttle een vast plaatsje hebben omdat met opkloppen je de kans hebt water te verliezen.

IMG_1609_zps3f0abfac.jpg

Als referentie van het formaat deze foto met een kuipje Barbiere di Figaro zeep erin.

Afwerking vind ik voor een handgemaakt ding prima. Mooi glimmend glazuur en randen in de bowl om snel en goed schuim te maken. Dit lukt bij mij zonder problemen en zeer snel.

IMG_1610_zps62a3ad1f.jpg

Schuttle komt goed ingepakt in +/- 10 dagen door de deur. Steve heeft mij in de bevestigingsmail beloofd een track en trace nummer te sturen maar dat is bij mij niet gelukt.

Ik ben er zeer tevreden mee.

Prachtige scuttle, zowel qua vorm als kleur. Die zou bij mij thuis ook niet misstaan :P

Jep mooi ding ! bij mij ook geen track & trace nummer ...

Mijn ervaring is dat de track & trace vaak ophoudt bij de grens van het land van herkomst, het is me tot nog toe maar 1 keer voorgekomen dat ik het pakketje daadwerkelijk tot aan huis kon volgen.

Je hebt daar inderdaad een mooie lather geklopt in die scuttle. Aan welke hoeveelheid zeep moet ik nu denken voor zo'n hoeveelheid lather?

Uhh, dat weet ome Willem niet. Ik maak mijn kwast goed nat, sla daarna het water er eenmalig en heel voorzichtig wat uit en haal de kwast even over de zeep heen. Meestal is dit eerst zelfs wat waterig wat ik gewoon in de scuttle deponeer.

In eerste instantie zou je denken dat er teveel water gebruikt wordt maar na even goed roeren, kloppen ontstaat er altijd een prachtige romige lather.

Is het geen slagroom Henk :o ...... Pracht ding veel plezier ermee!

Nou nee maar daar lijkt het wel op ja. :mrgreen:

heel mooie scuttle, wat sierlijker dan die van Schwarzweisskeramik. Je word wel verwend!

Snuf. Verwend heb ik mij zelf :mrgreen::mrgreen:

Overigens is de scuttle wat dieper dan hier te zien is. Het kuipje van Barbiere di Figaro staat niet geheel op de bodem.

Edited by Guest

Je hebt daar inderdaad een mooie lather geklopt in die scuttle. Aan welke hoeveelheid zeep moet ik nu denken voor zo'n hoeveelheid lather?

Uhh, dat weet ome Willem niet. Ik maak mijn kwast goed nat, sla daarna het water er eenmalig en heel voorzichtig wat uit en haal de kwast even over de zeep heen. Meestal is dit eerst zelfs wat waterig wat ik gewoon in de scuttle deponeer.

In eerste instantie zou je denken dat er teveel water gebruikt wordt maar na even goed roeren, kloppen ontstaat er altijd een prachtige romige lather.

Klinkt als dat ik tot nu toe, zelf nog te weinig water gebruik. Ook maar eens proberren om slagroom te gaan maken ;)

• 2 weeks later...

Heeej super daar was ik dus naar op zoek.

Zit te denken aan dezelfde scuttle, de kleuren spreken mij ook erg aan. Ziet verder goed gebouwd uit.

Ik zit alleen te twijfelen tussen deze en de georgetown g20 hamada..(iemand daar ervaring mee?).

Bedankt en heel veel plezier met deze prachtige aankoop.

Zit te denken aan dezelfde scuttle, de kleuren spreken mij ook erg aan. Ziet verder goed gebouwd uit.

Ik zit alleen te twijfelen tussen deze en de georgetown g20 hamada..(iemand daar ervaring mee?).

Nee die ken ik persoonlijk niet maar ook in deze scuttle zal goed schuim te maken zijn. De diepte is goed en er zitten ribbels in waardoor schuim snel opgeklopt wordt. Er zit ook een stopje bij zodat je de watervoorraad kunt dichten en er niet mee kunt morsen.

Vast geen verkeerde aankoop zo te zien.

• 3 months later...
Een mooie scuttle, deze was op het moment niet op voorraad toen ik m wilde bestellen, ik heb maar een zwarte genomen.Het afwachten is dus voor mij begonnen.

Daar ga je veel plezier aan én met beleven!

Robert,

Ik gebruik deze nu een paar maanden en als je er net zoveel plezier van krijgt als ik heb gaat het helemaal goed komen.

Ik heb het meer vermeld dat ik 10 tallen jaren zeep op mijn gezicht gesopt heb maar nu ik een scuttle gebruik heb ik veel beter schuim.

Veel en langdurig plezier ermee.

Trouwens henkiepenkie, wil ik jou nog bedanken. Want als jij je scuttle hier niet had gepost had ik de mijne niet aangeschaft.

En ik kan de rest ook vertellen dat het een zeer fijne en mooie scuttle is.

Ik heb dan weliswaar de mega variant in teak kleur (heel erg donker bruin) maar heb er nog geen moment spijt van het formaat!

Nee die ken ik persoonlijk niet maar ook in deze scuttle zal goed schuim te maken zijn. De diepte is goed en er zitten ribbels in waardoor schuim snel opgeklopt wordt. Er zit ook een stopje bij zodat je de watervoorraad kunt dichten en er niet mee kunt morsen.

Vast geen verkeerde aankoop zo te zien.

Over wat voor stopje heb jij het ? ik heb mijn scuttle ook net ontvangen maar kan geen stopje vinden :roll:

• 2 months later...
De scuttle van Henkie is de gewone large versie met Luggs.Ik zelf heb hetzelfde formaat als hem, alleen ik heb hem in de "TEAK" kleur.

Ik zit te twijfelen tussen de "large" en de "tall large"...

De lather bowl van de "large" is 13cm diameter en 6,5cm diep en van de "tall large" 12cm diameter en 8cm diep.

Wat zijn volgens jullie de voor en de tegens van beide modellen?