Mikali Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Ik heb een scheerkast jaren '30 '40 op de kop getikt voor een tientje. Zou het willen opknappen met de 3de foto als eindresultaat ... De spiegel wil ik eruit halen en een venstertje laten maken. Verder alles opschuren en een antiek kleurtje op zetten. Nu de fun-part, ik heb geen flauw idee hoe ik eraan moet beginnen Zijn er ervaringsdeskundigen onder jullie die kunnen helpen?
steefmobiel Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 De derde foto is dus een wens en geen realisatie. Dan zou ik maar beginnen met schuren en kijken voor blanke lak. De spiegel vervangen door glas kan lastig zijn als de spiegel op hout zit ipv. in een raamwerk. Wat de inrichting betreft.....sparen. Of je moet al genoeg spullen hebben om hem zo te vullen.
Snuff Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Nu de fun-part, ik heb geen flauw idee hoe ik eraan moet beginnen Zijn er ervaringsdeskundigen onder jullie die kunnen helpen? zo te horen ben je even handig als mezelf, komt niet goed
Mikali Posted March 4, 2014 Author Posted March 4, 2014 Ja inderdaad een wens ... Ik ga de kast morgen ophalen maar op de foto's te beoordelen vrees ik dat ze op het hout zit. Ik dacht er makkelijk vanaf te zijn het glas langs de binnenzijde van de deur te bevestigen (lijmen?klemmen?). De inrichting zal iets rijkelijker zijn aan zepen en aftershaves maar zal zeker niet leeg staan qua kwasten en messen
steefmobiel Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Glas is wel te plaatsen met een paar latjes hoor. Maar is wel ietsje lastiger. Ligt een beetje aan de ruimte die je op de ligger hebt. edit. Het is op de foto wat lastig te zien maar er lijkt een soort raamwerk in te zitten voor de spiegel. Gewoon ff afwachten tot je hem in handen hebt.
Mikali Posted March 4, 2014 Author Posted March 4, 2014 Ik post nog wel een update als ik hem in handen heb, kan ik hem van dichterbij trekken. @ Snuff, tsja ik "dacht" een beetje schuren en verven moet ik nog wel kunnen, kwestie van de juiste materialen kiezen denk ik
talibeard Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Leuk project! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat Mikali!
Mars Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Een erg leuk kastje! Wat heel erg populair is op het moment is om de meubeltjes een beetje vintage/brocante te maken. Ik heb zelf een complete oude koloniale computerkast omgetoverd in een scheerkast... dan kan er meer in! Kijk hier anders eens voor tips en ideeën, misschien lijkt het je wat. Het is echt de makkelijkste manier van opknappen, je laat het er oud uitzien, dus het komt niet zo nauw Veel succes en laat het eindresultaat nog eens zien.
talibeard Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Ik heb zelf een complete oude koloniale computerkast omgetoverd in een scheerkast... dat moet een flinke kast zijn want toen we Batavia nog hadden waren die computers een partij groot.....
Tim Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 Een erg leuk kastje! Ik heb zelf een complete oude koloniale computerkast omgetoverd in een scheerkast... dan kan er meer in! We willen foto's zien:lol: Voor inspiratie natuurlijk:D
marco Posted March 4, 2014 Posted March 4, 2014 En om aan onze vrouwen te laten zien dat het nog vèèèèl erger kan
Mars Posted March 5, 2014 Posted March 5, 2014 Zeeeker pics or it didn't happen Ongelovigen... (ik had hetzelfde gezegd) Nou daar komt ie dan! De kast De inhoud. Vroeg of laat zal ik wat schappen in de kast moeten gaan maken om de tot dan toe ongebruikte ruimte nuttig te benutten Nog wat details. Ik heb alles in de kast en niets in de badkamer, zo blijft alles schoon en vooral droog. En Mikali, inspiratie opgedaan?
Mikali Posted March 5, 2014 Author Posted March 5, 2014 Ik heb zeker en vast inspiratie opgedaan, waarvoor dank ! Vind de "bleech-look" wel leuk, doch vind ik de donkere (rood-achtige) kleur ook wel heel mooi en stijlvol. Alleen weet ik niet of dat haalbaar is natuurlijk ... Mars, wat ik vooral wil weten is hoe je de oude verflaag hebt verwijderd? Door middel van schuren? branden? chemisch?
Mars Posted March 5, 2014 Posted March 5, 2014 Ik heb het in dit geval alleen goed geschuurd en ontvet. Omdat bij mij de verf dekkend is hoeft het niet zo nauwkeurig, zolang de verf maar hecht. Als je de houtstructuur zichtbaar wil laten worden zoals het voorbeeld dat je als laatste geplaatst hebt dan zal je stevig aan de bak moeten. Dan adviseer ik je om met een verf afbijt aan de slag te gaan. Ik zou het niet branden, te veel hoekjes en dan heb je kans dat je het hout blijvend beschadigd door te lang met de brander in een hoekje te pielen en dat wil je niet als je hem af wilt lakken of beitsen.
Mikali Posted March 5, 2014 Author Posted March 5, 2014 Ok, thanks Mars, bij nader inzien begin ik toch te denken om voor die bleech look te gaan, mijn beide handen staan al links en me het nog moeilijker maken ... Heb hem inmiddels opgehaald, zitten meerdere lagen verf op, dus denk zowieso met een afbijtmiddel te gaan werken, verder zit/zat er ook een wormpje in aan de gaatjes te zien, met het afbijtmiddel zouden die normaal al niet overleven, primer erop en dan verf zou ze grotendeels moeten verdoezelen, plamuren ga ik niet doen omdat mij werd verteld dat er dan zwarte puntjes zouden kunnen zichtbaar worden ? Verder vwbt de spiegel, die kan er makkelijk uit, zit met 4 latjes vast genageld dus is kwestie van losmaken, en glas in de plaats. laagjes verf zichtbaar: voorkant: de binnenkant: de deur/spiegel: (karton heb uitgesneden ondertussen)
Snowmiss Posted March 5, 2014 Posted March 5, 2014 @Mikali: veel succes met je project, dat er iets leuks uit mag komen! @Mars: zet jij die strijkbout op je gezicht om je haren eraf te schroeien?
Mars Posted March 5, 2014 Posted March 5, 2014 Plamuren zou ik sowieso niet doen, het mag er best een beetje geleefd eruit zien. @Mars: zet jij die strijkbout op je gezicht om je haren eraf te schroeien? Nee die gebruik ik alleen voor de schaamstreek...
Kogel Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Als je houtworm hebt moet je dat even behamdlen met houtwormmiddel. Dat helpt zeker beter dan afbijt. Houtwormmiddel is waterdun, smeer je er op en klaar is kees.
Mikali Posted March 7, 2014 Author Posted March 7, 2014 Als je houtworm hebt moet je dat even behamdlen met houtwormmiddel. Dat helpt zeker beter dan afbijt. Houtwormmiddel is waterdun, smeer je er op en klaar is kees. Thx voor de tip, ben niet zeker of er nog worm inzit, zie alleen maar gaatjes dus ...
Tim Posted March 7, 2014 Posted March 7, 2014 Gaatjes alleen zecht niets natuurlijk vers zaagsel vaak een klein hoopje heel fijn hout kan een aanwijzing zijn voor actieve houtworm. Dus even goed opletten anders zijn het waarschijnlijk oude gaatjes.
Mikali Posted March 7, 2014 Author Posted March 7, 2014 Der ligt inderdaad zaagsel in de kast, zal ze vanavond eens proper maken en zien of er dan nog bijkomt. Wederom bedankt voor de tip ! Hoe langer hoe meer begin ik te denken: "waar ga ik aan beginnen"
steefmobiel Posted March 7, 2014 Posted March 7, 2014 Een beetje kerosine in de gaatjes en je bent zo van die wormen af.
talibeard Posted March 7, 2014 Posted March 7, 2014 Een beetje kerosine in de gaatjes en je bent zo van die wormen af. Zeg je nou dat-ie gewoon zijn kastje in de fik moet steken? Leuk, zo'n behulpzame mede forumgenoot! Ik verwacht nu ook je hulp bij al die scheerkwastreparaties; wasbenzine, spiritus, molotov.........semtex misschien?
steefmobiel Posted March 7, 2014 Posted March 7, 2014 WHAAHAHAH....en het was niet eens een grap...houtworm en boctor wordt uitgemoord met kerosine. En voor die kwasten is een pincet toch voldoende voor een avondje plezier.
Recommended Posts