Jump to content

Nieuw lid

D_Mulder

Recommended Posts

Goeden avond,

Net nieuw hier op het forum.

Nadat een week of 2 geleden mijn Gillette fusion power mesje uit mijn koffer was gejat, had ik besloten mij te gaan verdiepen in het klassieke scheren. Na wat vooronderzoek inmiddels een safety razor aangeschaft (Merkur 38c). Merkur DE mesjes werken er prima mee, maar ik heb een pakketje DE mesjes om nog uit te proberen.

Inmiddels ook (via dit forum) in contact gekomen met Henk van Henks Scheerkraam, in de bestelling: Silvertip badger kwast met wengé handvat, berken schaal, lekker zeepje en aftershave balsem, even wachten tot het klaar is, kan bijna niet wachten. Ik scheer nu icm Rituals Samurai Secret, maar met echte lather is het (hoop ik) nog fijner om klassiek te scheren.

Uiteindelijk wil ik me er ook wel een keer aan wagen om met een open mes te scheren, maar eerst maar even verdiepen in het spul, wat een keus en ook een aardige investering. Op lange termijn natuurlijk niet, maar de investering doet wel even au.

Alvast bedankt voor alle info die ik hier heb kunnen vinden.

Mvg Daniël

Welkom Daniël en veel plezier hier!

Als je na je eerste investeringen geld wil gaan overhouden aan je scheerspullen raad ik je aan je account onmiddellijk te sluiten en Shaving Society uit je 'geschiedenis' te wissen. Als je héél snel bent geef ik je een klein kansje maar ook niet meer dan dat.... :mrgreen:

Van harte welkom Daniël. Jij dacht dat je eerste aanschaf pijn deed? Bedenk dan eens wat alle spullen die je gaat aanschaffen als je hier rond blijft hangen gaan kosten :lol: . In ieder geval veel plezier met je nieuw verworven hobby ;)

Bedankt voor alle reacties,

Oh, ben niet bang hoor, maar zou het zonde vinden om een relatief duur open mes te kopen dat toch eigenlijk niet goed is, dat het geld kost....dat kosten mach82 mesjes ook, en wel ietsje meer dan DE mesjes.

:D

Van harte welkom Daniël. Jij dacht dat je eerste aanschaf pijn deed? Bedenk dan eens wat alle spullen die je gaat aanschaffen als je hier rond blijft hangen gaan kosten :lol: . In ieder geval veel plezier met je nieuw verworven hobby ;)

Waarschijnlijk doet de eerste keer met een open mes scheren meer pijn.... :lol:

Te laat, de weg terug is bijna onbegaanbaar. Dus vooruit, 38c heel goed, maar over niet te lange tijd opwaarderen naar iets sneller / agressiever. Kwastje Henk, erg goed, maar zijn er andere lekkerder, zachter, harder, backbone of floppy??

Er is geen tegengif, dus welkom in deze wereld;-)