Jump to content

Budget tot E100,-

Tvdv

Recommended Posts

Heren,

Wellicht kunnen jullie mij helpen met tips en suggesties. Nu gebruik ik een oude varkensharen kwast van 30 jaar oud. Hij begint uitelkaar te vallen en ik merk dat mijn huid hier niet geweldig op reageert, de kwast lijkt te "prikken". Ik zoek een kwast in de volgende categorie:

- Ik heb een budget tot maximaal E100,-

- zware baardgroei

- erg gevoelige huid

- Gebruik momenteel de TOBS st. Jermyn scheercreme

Suggesties graag!

Wat denk je fijn te vinden? Een superzachte kwast of toch wat weerstand van de haren? Veel backbone of juist niet? Opschuimen in een kom of op het gezicht? Groot of klein qua haar, kort of lang handvat? Zomaar wat vragen die het geven van suggesties wat makkelijker maken.

Als een oud varkentje teveel prikt heb je toch een keuzeprobleem denk ik. Bij das valt dan nl. ook alles af behalve de topkwaliteit in zilverspits en hoger wat met €100 de keuze erg beperkt. Je zou een Mühle synthetische kwast van de laatste generatie kunnen proberen, daar hoor ik veel positiefs over, of de gok wagen met een beetje floppy zilverspits maar ik zou bij andere typen das (pure, superbadger, best etc) uit de buurt blijven aangezien die nooit zo zacht worden als een goed ingebroken varkentje.

Een budget van 100 euro maakt het wel heel makkelijk. Voor die centen kun je zowat elke kwast kopen die er te krijgen is. Maar goed, voor een gevoelige huid zou je dan denken aan een synthetische kwast. Een zachte kwast kan ook een goede das of een goed varkentje van semogue zijn. Maar zoals Froop al zei, de simpson duke 3 is zo ongeveer de meest gebruikte kwast. Wellicht dat een persoonlijk gesprek met dr. henk je kan helpen. Dan heb je een scheerkwast op maat. Mocht henk verhaar niet reageren op dit topic, dan zou je hem een pb kunnen sturen over de aanschaf van een kwast.

mvg stephan

Ik raad een Hans Baier silvertip aan (veel badger voor die prijs) ...

Heb ik nu ook één en die is weliswaar zacht maar prikt toch echt beduidend meer dan mijn oudere varkensharen kwastjes......

Het is vrijwel onmogelijk om een kwast in een hogere prijsklasse aan iemand aan te raden.

Mijn absolute favoriet tot nu toe is de Muhle Classic Silvertip Das in maat M. Die kost ongeveer 65 euro. Maakt van al mijn kwasten het beste schuim. Als je niet van prikken houdt, is dit je kwast. In maat M genoeg backbone voor harde zeep en facelatheren, fijn handvat, zeer goed gebouwd en eigenlijk een koopje.

Uit het feit dat -naar ik verwacht- niet veel anderen je deze kwast ook zullen aanraden, blijkt al hoe persoonlijk de keuze voor een kwast is.

Voor iets minder geld (50 euro) heb je een Simpson Berkeley, die heeft wat meer liefhebbers omdat hij wat steviger is. Hij prikt wel wat meer dan de Muhle en bij Simpson moet je altijd maar afwachten welke vorm knot je krijgt en welke kleur handvat etc.

Voor 100 euro heb je overigens ook van alles wat:

een Simpson Berkeley Best + een Muhle Silvertip Fibre + een van de betere varkens (Omega).

Dank voor alle reacties. Met mijn extreem gevoelige huid zit ik nu inderdaad te denken aan de muhle silvertip fibre. Niet echt traditioneel, jammer genoeg. Maar voor zover ik kan lezen op internet wel het best voor de gevoelige huid.

Iemand hier ervaring mee?

Haha!

Het is een heerlijke zachte kwast, maar heeft toch genoeg backbone. Maakt goed schuim in een kommetje, maar ook direct op het gezicht. Is erg snel droog na gebruik.

Eigenlijk een hele goede kwast.

Gek genoeg hou ik zelf meer van varkenshaar...

Rare jongens, die Zoetermeerders....

de muhle silvertip is zeer goed, wil je nog zachter dan kan je gaan voor de Plisson L'Occitane, is slechts een 20 mm maar superzacht en naar mijn bescheiden mening een van de beste borstels ooit gebruikt. kost 42 euro.

Heren, hartelijk dank voor de input!

Het is een muhle silvertip fibre classic L geworden. daarnaast ook meteen een pot proraso preshave sensitive en C&E Sienna scheercreme erbij(benieuwd naar de geur!).

Nu wachten!

De Silvertip Fibre V.2 is heel goed maar haalt het niet bij de echte Silvertip das van Muhle.

Er wordt wel gezegd dat je het verschil niet voelt, maar dat is niet waar. Ik heb ze beide en er is een duidelijk verschil. De Fibre in binnenin steviger dan aan de buitenkant. Dat is op zich wel prima, maar het voelt wat onnatuurlijk aan. De echte das heeft haren die dikker zijn en mooier "bloomen". De Fibre voelt wel iets zachter aan dan de echte das.

De echte Silvertip das kost ongeveer 2 x zo veel als de Fibre, maar dat geld is hij wel waard. De Silvertip Fibre is ontzettend goed en je krijg veel waar voor je geld, maar de Silvertip das is wat mij betreft toch echt superieur.

Er gaat nog steeds niets boven moeder natuur.

Ik ben gegaan voor de zwarte.

Ach ja, het is de eerste kwast die ik koop. Ik scheer pas sinds een aantal weken als een echte man, met kwast en safety razor :).

Ik ben bang dat er nog wel meer zullen volgen dus wellicht wordt de volgende een echte silvertip:)

O, ik zie dat je toen ik zat te typen (en koffie zat te drinken) de keuze al hebt gemaakt.

Bij de Silvertip Fibre is de L een goede keuze.

Mocht je ooit de echte Silvertip das van Muhle willen kopen, neem dan maat M.

probeer eens die varkenskwast van de trekpleister, ik heb hem 48 uur in water en shampoo laten weken, lekker zacht en toch stevig ;)

Als je daar de Trekpleister mee uitloopt na slechts € 3,71 te hebben betaald, krijg je als je buiten staat het gevoel dat je hem gestolen hebt. Wat een koopje is dat toch. Eigenlijk zou iedereen hier dat ding moeten kopen (maar dat heeft iedereen al gedaan denk ik).