Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik maak m'n mes altijd droog met een hydrofiel doekje of een wc papiertje. Ik raak daarmee nooit de bevel/ snede. Na het afdoen haal ik het mes nog een paar halen over linnen/leer. Ik laat het mes dan nog een dag open liggen zodat het nog minimaal kan luchten.

Ik vroeg me af hoe jullie het doen, wel niet de bevel met papiertje?

Posted

Ik droog het af met een propere kleine handdoek. Ik laat het dan openliggen. Meestal maar een 20 tal minuten maar vaak ook een dag. (vooral omdat ik het vergeet)

Ik haal het nooit echt over de riem na het scheren.

Posted

Papieren doekje voor het droogmaken, ook de bevel. Maar die dan door een stroppende beweging te maken over het papier. Dan nog even liggen buiten de badkamer..

Posted

WC-papiertje en dan nog de fohn(voor druppels in de scales) voor ie teruggaat. Soms even alcohol eroverheen. Dat kun je overigens gewoon bij de kruidvat halen voor een paar euro.

Posted

Droogmaken met een stukje wc papier, de scales droog maken binnen en buitenkant. Dan even stroppen om de restjes van de snede te krijgen.

Beetje balistol erop en klaar!

Posted

idem als steefmobiel, papiertje en fohn, daarna olie erop, hiervoor gebruik ik een handig hulpmiddeltje zonder geknoei

k310582c.jpg

Posted
idem als steefmobiel, papiertje en fohn, daarna olie erop, hiervoor gebruik ik een handig hulpmiddeltje zonder geknoei

k310582c.jpg

Dat ziet er handig uit. Wat is het? / Hoe heet het?

Posted

Na scheren mes afspoelen. Met Wc papiertje of punt handdoek volstrekt droog opschonen. En verder niet minetten. Na het niet minetten stroppen.

J

Posted

minetten

Onze databank bevat de volgende beschrijving(en) van "minetten"

minetten (ww. minette, geminet)

beffen

Vanavond ga ik je minetten, schat.

Posted

Ik scheer al iets van een 3 jaar met mijn Carbonstalen mes en heb amper iets van oxidatie.

Dries

Posted

Heb het ook jarenlang zonder gedaan, maar met de uitbreiding van de collectie moest ik er wel aan. Wanneer je je mes meerdere keren per week gebruikt is het ook niet nodig, maar leg je het een poosje opzij dan is het verstandiger wel te doen.

Posted

Ja bij een erg grote collectie snap ik het wel. Als ik een mes lang niet meer gebruik (+20 dagen) dan zal ik die idd ook invetten.

Dries