Y.S. Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Ik dacht erover na om binnenkort een nieuwe safety razor te kopen. Momenteel bezit ik de Merkur 23C, die heel erg goed bevalt (dit was mijn eerste safety razor). Puur voor de variatie en nieuwsgierigheid wil ik eens wat nieuws proberen. Wel ben ik opzoek naar een niet te agressieve DE-razor. Iemand suggesties? Ik zat zelf eventueel te denken aan de Muhle R89: http://www.scheersalon.nl/producten/scheermessen/safety-razor/p-1b/R89.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Ben zelf ook ooit begonnen met de 23c. Mijn advies is: Merkur Progress. Geweldige krabber, de beste die ik ooit gehad heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Mild en toch prettig? => Edwin Jagger Barley DE89BA11 Zie de recensies hier op het forum, ongelofelijk prettige krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 De R89 is in het gebruik niet echt zo veel anders dan een 23C. De R89 en z'n broer de DE89 zijn wel mooier afgewerkt. De 23C heeft een gereedschap uitstraling, de R89 heeft meer luxe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Als de 23C prettig scheert en je op zoek bent naar een andere ervaring zou ik niet in eerste instantie naar de Mühle R89 of Edwin Jagger 89's kijken. Die scheren weliswaar wat anders maar zitten wel in dezelfde hoek zeg maar. Verder zijn het wel prima krabbers. Je zou de open kam kunnen proberen; de Merkur 15C en 25C zijn ook tamelijk milde krabbers, de Fatip zou een optie kunnen zijn als je een agressiever model wilt proberen. Een andere keus zou één van de modellen van Pearl kunnen zijn; zowel verkrijgbaar met safety bar, open kam en TTO-mechanisme. Ik heb zelf nog nooit een Pearl geprobeerd maar de kritieken zijn over het algemeen lovend, er is enorm veel keus qua greepjes en ze zijn betaalbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y.S. Posted March 3, 2014 Author Share Posted March 3, 2014 Thanks voor de feedback. De Edwin Jagger Barley DE89BA11 lijkt me inderdaad een goede en mooie optie @ VROEM. Wie weet wacht ik nog even met een open kam @ Talibeard. Eerst maar eens een tussenstap: kijken of een DE89 lekker samen gaat met Feather blades. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Thanks voor de feedback. De Edwin Jagger Barley DE89BA11 lijkt me inderdaad een goede en mooie optie @ VROEM.Wie weet wacht ik nog even met een open kam @ Talibeard. Eerst maar eens een tussenstap: kijken of een DE89 lekker samen gaat met Feather blades. De DE89 Barley is inderdaad een mooi afgewerkte krabber en laat zich, in mijn geval althans, uitstekend met een Feather combineren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Open kam hoeft niet heel spannend te zijn qua agressiviteit. Laat je daardoor niet afschrikken. De modellen die Talibeard noemt zijn tamelijk mild maar toch anders dan de Jan modaal van de krabbers, de DE89L. Niks mis met die Edwin Jagger maar als je wat anders zoekt dan wat je hebt, ben ik het helemaal eens met Talibeard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Ben zelf ook ooit begonnen met de 23c. Mijn advies is: Merkur Progress. Geweldige krabber, de beste die ik ooit gehad heb. Heb je ook ervaring met Gillette adjustable? Kan je die vergelijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Ben zelf ook ooit begonnen met de 23c. Mijn advies is: Merkur Progress. Geweldige krabber, de beste die ik ooit gehad heb. Heb je ook ervaring met Gillette adjustable? Kan je die vergelijken? Geen ervaring mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Jammer ben wel benieuwd naar een ervaren mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Ik heb die ervaring wel maar het is inmiddels zo lang geleden dat ik een gillette adjustable heb gebruikt, dat ik het verschil niet meer kan benoemen. Momenteel heb ik nog een Slim Adjustable en een korte Super Adjustable als referentie, ik zal ze binnenkort weer eens uit het vet halen ter vergelijking. M'n fatboys heb ik niet meer, daar kan ik dus niet meer mee vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 @Marcel Fatboy of Slim maakt mij niet uit. Heb ik alle twee, voor mij werken die hetzelfde, behalve, dat de Fatboy meer grip heeft bij mij door de dikte.Ben zeer benieuwd naar het verschil met de Progress. Mijn ervaring met de Gillettes is, dat afhankelijk van het merk mesje ik hem tussen 5 en 7 gebruik en dat afhankelijk van het verbruik van het mesje er een klikje meer of minder verschil kan maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Ik heb vanochtend de Slim adjustable gebruikt, waarbij het grootste verschil het gewicht en de balans van de krabber is. De Progress is wat compacter maar meer top-heavy, en weegt voor mijn gevoel meer. Of dat echt zo is weet ik niet. De progress buigt het mesje wat meer geloof ik, dat zorgt ook voor een ander gevoel op het gezicht. Het was al een tijdje geleden dat ik deze krabber heb gebruikt, ik zal hem de volgende keer weer gebruiken om wat beter de verschillen te kunnen aangeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Zou je een foto kunnen plaatsen van de Slim en de Progress naast elkaar? Ik denk zo te lezen, dat de Fayboy, iets zwaarder dan de Slim meer overeenkomt. Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Dat gaat me nu even niet lukken maar er zijn genoeg anderen die zich dit ook afvroegen. Met Google zijn er diverse foto's te vinden van deze krabbers naast elkaar. Het formaat van de Progress komt denk wat meer overeen met de Fatboy dan met de Slim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 OK, ga ik even googelen. Bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Toch even een foto gemaakt van de Progress naast een Slim Adjustable, een korte Super Adjustable en een Gillette Flare tip Rocket. De Progress is ruimschoots de zwaarste van de adjustables: 92 gram volgens onze cheap-ass Ikea keukenweegschaal. Beide Gillettes wegen zo'n 70 gram. Ik heb geen idee wat een fatboy exact weegt, maar niet heel veel meer dan dit. [edit] Volgens de wiki van badger & blade weegt de Fatboy 79 gram en de Slim 71 gram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Lijkt inderdaad dat hij erg in de buurt komt van de Fatboy. Nu nog scheer review?? :-* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y.S. Posted March 6, 2014 Author Share Posted March 6, 2014 Iemand ervaring met deze? : http://www.shaving.ie/products/edwin-jagger-de8911bl-ball-end.html Het gaat om de Edwin Jagger DE8911BL. Lijkt mij alsof het handvat niet echt grip biedt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Lijkt inderdaad dat hij erg in de buurt komt van de Fatboy. Nu nog scheer review?? :-* Een review van welke krabber? De Progress of de Slim? Iemand ervaring met deze? : http://www.shaving.ie/products/edwin-jagger-de8911bl-ball-end.htmlHet gaat om de Edwin Jagger DE8911BL. Lijkt mij alsof het handvat niet echt grip biedt. Geen ervaring met dit specifieke model, wel met de DE89L en de DE89 Barley. Zelfde kop, ander handvat. Maar zoals eerder gezegd verschilt die kop niet erg van de Merkur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y.S. Posted March 6, 2014 Author Share Posted March 6, 2014 Top. Thanks Marcel. Denk dat ik gewoon een Edwin Jagger DE89 met verlengd handvat probeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts