cutthroat Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 - EJ DE89L - Polsilver stainless (8*) - HJM das - TOBS rose - Aluin - Florida water - Arko maximum comfort ASB Vandaag met de 8e beurt voel ik deze polsilver beduidend meer trekken. Ik denk dat er nog wel een beurt uit te krijgen is, maar ik ben er wel een beetje klaar mee. Tijd voor een nieuwe setup. Drie passes (WTG, XTG en ATG) op het gezicht, een extra XTG op de hals en een flink aantal touch-ups leveren een resultaat dat hooguit DFS is. Aluin prikt redelijk door de vele scheerbewegingen. Morgen een nieuwe poging met een andere setup. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Frederick Reynolds - Sheffield 13/16" Near Wedge Joris synthetic fibre 20mm Scottish Fine Soaps - Classic Male Grooming Shave Soap Yves saint laurent kouros Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Vandaag een heerlijke scheerbeurt gedaan in de vroege ochtend Prep douche Zeep ,mama bear Awakening Borstel mijn favo silvertip Colibri 7/8 scheermes A.S. Floid (heerlijk verkoelend vandaag 1e keer gebruikt na scheren) Resultaat DFS [attachment=0]ImageUploadedByTapatalk1393831610.347223.jpg[/attachment] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Vandaag de tweede dag met het Feather mesje. De combinatie van een milde krabber en een scherp mesje vind ik toch ideaal. HW: Schick Krona, Feather mesje, Omega Pro 102 kwast SW: Palmolive Classic stick, Sanex aftershave, Kruidvat "White Cedar" EdT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Omega Trekpleister TFS Lonicera Gillette Black Beauty Long Handle Astra Superior Platinium 8e x Speick AS Eigen ASB WTG, XTG, ATG > DFS Astra is in de spaarpot. Had er misschien nog een beurt uit kunnen halen, maar de kwaliteit van het mesje in relatie tot mijn behoefte een andere te proberen, viel uit in het nadeel van de Astra, maar wel na 8x scheren! De TFS Lonicera heeft nog een herkansing nodig. De geur was beter dan de eerste keer, maar zeker niet zo, dat ik hem in mijn assortiment niet kan missen. Wie weet, heb dat ook wel eens met wijn, des te meer je er van drinkt des te beter smaakt het soms:-) Verder wel een DFS. Consistentie schuim gewoon TFS goed. Kan er weer een dag tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
razorguy Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 [align=center]Monday, March 3rd, 2014 Mastro Livi Classic, 6/8 Half Hollow, Round Point[/align] Pre-shave: Proraso Pre-Shave Cream Green Soap: Proraso Shaving Soap White Tub Brush: Omega Bristle Brush 49 Bowl: Chinese Cheap Bowl Strop: Mastro Livi Travel Loom Strop and Hand Palm Stropping Razor: Mastro Livi Classic, 6/8 Half Hollow, Round Point Post-Shave: Argan Oil After Shave: Razorguy Bay Rum After Shave Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Bartex preshave Mühle SF Palmolive stick, geraspt... EJ de89l Polsilver (8*) Aluin Floïd Black Door cutthroat's minder goede ervaring met dit mesje begin ik al wat angstzweet te produceren. Dit is namelijk het laatste mesje wat ik van Marcel kreeg. En Ramon kreeg er twee uit mijn eigen bulk. Zou ik dan net een slechte batch gekocht hebben? Nee toch? Weer volop aan de bak met de Palmolive, dit is namelijk mn volgende opperdepop project. Houd je het goed in de gaten Harrie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 3, 2014 Author Share Posted March 3, 2014 De Polsilver zal ongetwijfeld uit een gewoon goede batch komen, daar heb ik alle vertrouwen in. Blijkbaar werkt het mesje voor mij niet zo. Het is wel scherp en smooth, maar het heeft bij mij gewoon moeite met de laatste stoppels. Ik ga de tweede gewoon ook testen, maar dan in mijn Gillette Old Style single ring. Deze is wat agressiever als de EJ. Maybe that does the trick. Wees blij dat jij je jouw ideale mesje hebt gevonden. Zover ben ik nog niet, maar ik ben dan ook pas twee maanden bezig. Nog zoveel te leren en te ontdekken Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Weer volop aan de bak met de Palmolive, dit is namelijk mn volgende opperdepop project.Houd je het goed in de gaten Harrie? En als-ie niet bevalt schuif je hem weer door naar je nageslacht zeker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Nee hoor, die mag alleen nog "verven" met de vergulde hand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Fatip piccolo Shark ss (7*) Omega 10019 Arko extra performance Eigen splash Sanex dermo active asb Inmiddels de 7e scheerbeurt met dit Shark mesje. Nog steeds goed resultaat maar wel minder comfortabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Vandaag geen zin in gedoe en de injector aan de kant gelegd. - Proraso pre sensitive - Speick stick (geraspt) - Hans Baier silberspitze - D.R.Harris krabber (EJ Chatsworth) - Lord SS Super - Pinaud Bay Rum Gewoon een lekkere scheerbeurt met bekende spullen; een easy DFS in twee passes (WTG en ATG), lekker glad in no time. Ook de Bay Rum was weer lief vanavond! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Die Hans Baier is wel favoriet he? Beter dan een varkentje? Die Lord ss scheert echt heerlijk in de Lord s625, maar de volgende ga ik ook proberen in de EJ de89. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Die Hans Baier is niet zozeer favoriet maar gewoon een nieuwe kwast; en die moet uitgebreid geprobeerd worden toch? Hij doet het overigens prima maar hij is wat te aaierig om bovenaan in mijn lijstje te komen, toch is de ervaring beter dan wat ik me van mijn (lang geleden) andere silvertips herinner. Niet beter dan mijn fijnste varkentjes, wel beter dan de mindere krulstaartjes in mijn bezit. De Lord scheert prima in de EJ maar eigenlijk scheert haast alles voor mij beter in mijn LP1822 aka L6. Toch is het ook leuk af en toe de Lord krabber te laten rusten en de rest van mijn verzamelingetje de revue te laten passeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 4, 2014 Author Share Posted March 4, 2014 - Gillette Old Type Single Ring - Polsilver stainless (1*) - HJM das - TFS bergamotto neroli - Aluin - Floid suave - TFS bergamotto neroli Vandaag gaat de test met de Polsilver verder met mijn vintage oc Gillette. De eerste beurt in deze krabber voelt het mesje matig scherp en smooth, getuige ook een drietal bloedpuntjes. Het mesje voelde wat hakerig, maar dat ken ik van meer mesjes. Vaak gaat het de tweede beurt een stuk beter. Hoewel ik het nog wat lastig vind om met deze krabber de juiste hoek te vinden, geeft deze wel een makkelijker glad resultaat. Ik heb het gehouden bij 3 passes (WTG, XTG en ATG) en hier en daar een kleine touch-up. Dat was genoeg voor een resultaat tussen BBS en DFS in. Daarna de aluin: Fire in the hole! Zo, daar wordt je wel wakker van! Ondanks dat ik weet dat ik deze krabber niet zomaar even over m'n bek halen maar even het koppie erbij moet houden, toch te nonchalant geweest. Gelijk afgestraft. De Floid brandt al een stuk minder, en koelt door de menthol ietsje. Mijn huid voelt daarna een beetje gloeiend om me eraan te herinneren dat ik een goede gladde beurt heb gehad. Nu, 20 minuten later, gloeit deze nog. Toch nog maar een extra nabehandeling met Arko C Mental note: morgen rustiger aan doen . Toch een fijne scheerbeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Omega #34 varken Musgo Real creme Gillette Sheraton Iridium Super Myrsol Agua Basamica/444 balsem Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Gisteravond een shave met een andere straight dan gebruikelijk. De Modoso 6/8. Een fijn zwaar mes waarmee ik makkelijk mijn baard eraf kon scheren. Wel wat puntjes bloed omdat ik even vergat dat hij pas geslepen was. Komende tijd nog een paar messen proberen. Modoso 6/8 D.R. Harris Windsor shaving cream LiJüN & 1980 Proraso ASB wit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Mühle Silvertip Fibre® Tobs grapefruit (sample Francois) Gillette Fatboy op 6 Rapira Swedish Supersteel 1e x Speick AS Eshave Lavendel AS soother (sample Francois) WTG, XTG, ATG > BBS De Rapira is een redelijk stijf mesje. In de Gillette Fatboy op 6 maak ik vrij simpel een BBS. Na het opbrengen van de soother bleek ik een aantal sneetjes te hebben. Begonnen in een keer licht te bloeden. Waarschijnlijk een ingrediënt in de overigens goed hydraterende soother. Nog even iets aluin en was dat ook weer geklaard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Vandaag maar weer eens de Puck in da Muck uit de kast getrokken, lekker! Hardware Straight: New Primrose 11/16 Kwast: DVH Software Zeep: Williams Mug Soap Splash: Lustray - Blue Spice ASB: Woody's ASHB Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Mijn setup voor vandaag: Edwin Jagger DE89 "Barley" Astra Superior Platinum Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm Taylor of Old Bond Street - Avocado Shaving Cream Floïd Blue After Shave Lotion Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 (edited) Hedenavond: een douche onbekend varken Floïd scheerzeep Gillette Slim Adjustable Gillette Bleue Extra (uit plastic "om-en-om" dispenser met ruimte voor ouwe mesjes) aluin Speick ASB Sensitive. Zoals een collega van me van de week concludeerde: nooit meer dan éen variabele tegelijk wijzigen dus vandaag nieuwe krabber, nieuw mesje en nieuwe zeep. De Floïd is een aangenaam ruikend zeepje, erg ingetogen kwa geur. Beetje bloemetjes. Schuimt voor mijn doen prima, in de kom als op het gezicht. De Gillette is een geval apart. Een stukkie korter dan de Parker 90R maar net zo zwaar. Standje 9 is de bladegap zo groot als bij de Parker, standje 1 bijna geen gap. Geschoren met stand 5. Dat was effe oefenen want met een kleinere gap ontdek ik dat ik nog steeds de hoek niet goed heb. Dit leert me scheren op het gehoor: het moet wel raspen. Eerste wtg was er nog vrij veel haar over. Tweede wtg stuk minder maar nog steeds. Atg leverde gladde wangetjes en wat pukkelige hals op. Touchups nodig op kin en kaaklijn en, zo ontdek ik nu, de mondhoeken. Gezicht geen last van de aluin, hals was een typisch gevalletje Burn! Baby Burn! Nu trekt het een beetje. Toevoeging 5 maart 's ochtends: vannacht wakker geworden van de trekkende hals die het dekentje niet verdroeg. Was gezwollen en flink wat rooie bulten. Volgesmeerd met vitamine e creme, dat maakte het een stuk beter. Vanochtend nog steeds rode bultjes (wel minder en kleiner) en toch flink wat gemiste haren zichtbaar. Ondertussen in mn gezicht helemaal nergens last van. Edited March 5, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
m@rtijn Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 vandaag mijn proraso scheerproducten binnen gekregen. Wat een verschil me ze vergulde hand zeep die ik tot nu toe gebruikte. Ik was al fan van het scheren met een krabbertje maar het word steeds beter. Kan niet wachten tot mijn volgende scheerbeurt. setup voor vandaag was: proraso pre-shave creme groen proraso zeep groen Wilkinson Sword Zuiver Dassenhaar 236 emir krabbertje wilkinson sword de mesje sul filo del rasoio rigenera afther shave creme Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 - Gillette Old Type Single Ring - Polsilver stainless (2*) - Omega 10019 - TOBS almond shaving cream - Aluin - Arko maximum comfort ASB - Armani Mania EdT De tweede beurt van de Polsilver in de oc Gillette voelt niet heel veel beter dan de eerste. Scherpte en smoothness zijn ver te zoeken, het mesje trekt behoorlijk. Ik geloof niet dat het mesje in deze krabber veel beurten gaat krijgen. Drie passes (WTG, XTG en ATG) en wat touch-ups gedaan. Het resultaat is een DFS, op twee lastige plekjes in mijn hals na. Dit keer geen bloedpuntjes, maar wel weer behoorlijke prik van de aluin. Ik probeer het morgen nog een keer, anders is het de eeuwige scheervelden voor deze Polsilver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Semogue The Big Shave 2013 LE Proraso groen zeep Gillette Slim Adjustable Iridium Super Proraso groen splash Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Dit Feather mesje houdt het langer vol dan verwacht; 4e scheerbeurt alweer? HW: Schick Krona, Feather mesje, Omega Pro 102 kwast SW: Arko, DVH aluinblokje, Pitralon Original Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts