LongShave Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Misschien handig om hier neer te zetten: http://www.invoercalculator.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 waarvoor dank, deze is trouwens ook bruikbaar voor de Belgen alhier want de regels en bedragen zijn hetzelfde, is op Europees niveau geregeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Bedankt handig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dries Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 En hoe weet een mens wat de inklaringskosten zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Als er geen shipping methode staat aangegeven bij je bestelling kun je er vanuit gaan dat het PostNL is. Je hoeft dus geen bedrag in te geven, enkel de vervoerder/bezorger. *heel kort door de bocht hoor. Als je er geen special delivery van gemaakt hebt (prioriteit) dan gewoon laten staan, is een gemiddeld bedrag van €10,- (je kunt er €5,- boven of onder zitten). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Ik had deze toevallig het weekend ook gevonden. Weet iemand wat het percentage voor de invoerrechten is? Ik had in de TARIC lijsten en de site van de Belastingdienst zitten zoeken en vond daar bij de categorie parfum dat dit 0% is, maar dat lijkt me stug. Ik had namelijk op eBay zitten snuffelen naar Pinaud, en die prijzen zijn uitermate interessant! Je zit alleen dan met je verzendkosten en BTW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Hoe bedoel je, percentage voor de invoerrechten? Invoerrechten betaal je vanaf bedrag X en is niet afhankelijk van het soort product dat je koopt? http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/douane_voor_bedrijven/invoer/douanregelingen_invoer/in_het_vrije_verkeer_brengen/bindende_tariefinlichtingen/ Beetje over the top voor een simpele consument met een vrij laag aankoopbedrag? Invoerrechten betaal je toch pas vanaf 150€? Neem aan dat je flesje parfum goedkoper is Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Ja dat klopt. Vanaf €22 betaal je belasting en vanaf €150 ook invoerrechten. Nu zal ik geen €150 aan aftershave bestellen, maar ik ben gewoon benieuwd naar wat je voor een percentage aan invoerrechten zou moeten betalen voor aftershave of andere scheergerelateerde artikelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Tegenwoordig zie je voor de USA aanbieding al douane kosten staan en die kloppen vaak niet, het systeem is gewoon corrupt, want als ze niet opletten ga je dubbel betalen. Verder wil ik gewoon kosten aan de douane betalen, daar heeft ebay niks mee van doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts