LongShave Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Oke, nagenoeg alle bestelde artikelen zijn binnen (ik wacht alleen nog op de scuttle van Woodhead), vrouw is aan het werk en de kids zijn al de deur uit. Quality time voor Papa. Vandaag mijn eerst klassieke scheerbeurt. De afgelopen week nagenoeg alle relevante topics hier doorgenomen en veel Youtube filmpjes bekeken zodat ik me m.i. zo goed als mogelijk is heb voorbereid op het scheren. Eerst douchen en het gezicht masseren met het warme water. Hierna het gezicht "ingepakt" met een warme handdoek en daarna ingesmeerd met Proraso pre shave (terwijl dit volgens sommige hier niet nodig is na het douchen. Even in laten werken. De EJ DE89L gepakt, personna mesje erin en ohjee.......ik tril. Ben ik nerveus??? Hahahaha, ja hoor. In de tussentijd de TOB Coconut scheercrème klaargemaakt in het scheerkommetje wat ik gratis bij mijn bestelling van BdF kreeg. Dit met de scheerkwast van Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood). De kwast eerst in warm water gelegd. De handen trillen inmiddels wat minder zodat ik met de kwast het gezicht insmeer (zal wel een andere benaming zijn) en de Jagger in een hoek van 30 graden op het gezicht gezet. Na 2 scheerbeurten zo glad als een baby! Het ging, dankzij de goede voorbereiding (denk ik) zeer voorspoedig. Als afsluiting de Clubman Pinaud Osage Rub aftershave gebruikt. Wauw, Fire in the hole!! Dit trok na een kleine minuut weg en wat overbleef was een heerlijk fris gevoel en lekkere geur. Een ervaring rijker (veel eerder mee moeten beginnen) nu lekker buiten in het zonnetje. Dank aan allen voor de gegeven tips en adviezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Kijk, grote jongen Heel mooi, zo zie je maar weer dat nieuwer niet altijd beter is. En dat zo'n "oud" krabbertje met maar 1 mesje toch wel heel fijn kan zijn Welcome to the dark side Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Gefeliciteerd met je geslaagde eerste poging! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Fijn dat het je zo goed meegevallen is, eenmaal het trillen volledig onder controle is kan je aan het open scheermes beginnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 En weer een tevreden man erbij. Nu volhouden en niet overmoedig worden. Er zal ook nog wel eens een mindere dag tussen zitten. En wat Snuff zegt; op naar het open mes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Welkom bij de club en prachtig dat je er zo van genoten heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted March 2, 2014 Author Share Posted March 2, 2014 Bij het Fire in the hole gevoel van de Clubman Pinaud Osage Rub aftershave moest ik direct denken aan een filmpje wat ik gezien heb op youtube: [bBvideo 560,340] [/bBvideo] Wel erg lekkere aftershave. Ruik nog steeds lekker en het eerste burn gevoel was best heerlijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Super om te lezen dat het goed ging. En wat die trillende handen betreft, maak je niet druk. Zelfs met trillende handen ligt het open mes binnen bereik. Ikzelf heb last van shaking hands syndrome, dwz dat ik mijn handen niet stil kan houden(eeuwig en altijd trillende handen) en als ik moe ben of inspanning heb geleverd is zelfs een lepel soep niet naar binnen te krijgen. En toch scheer ik mij al jaren met plezier met het open mes. mvg stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Da's een mooi verhaal. Veel plezier met alle volgende keren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiepenkie Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Oke, nagenoeg alle bestelde artikelen zijn binnen (ik wacht alleen nog op de scuttle van Woodhead), vrouw is aan het werk en de kids zijn al de deur uit. Quality time voor Papa. Vandaag mijn eerst klassieke scheerbeurt. De afgelopen week nagenoeg alle relevante topics hier doorgenomen en veel Youtube filmpjes bekeken zodat ik me m.i. zo goed als mogelijk is heb voorbereid op het scheren. Na 2 scheerbeurten zo glad als een baby! Het ging, dankzij de goede voorbereiding (denk ik) zeer voorspoedig. Als afsluiting de Clubman Pinaud Osage Rub aftershave gebruikt. Wauw, Fire in the hole!! Dit trok na een kleine minuut weg en wat overbleef was een heerlijk fris gevoel en lekkere geur. Een ervaring rijker (veel eerder mee moeten beginnen) nu lekker buiten in het zonnetje. Dank aan allen voor de gegeven tips en adviezen! Goed bezig Eric en mooi dat dit allemaal zo goed gegaan is. Eerst hier aan wennen en dan komt het open mes misschien ook om de hoek kijken. Dat is weer een heel ander verhaal met niet alleen scheertechniek. Groet en uhh succes met je scuttle als die afgeleverd wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Gefeliciteerd kerel! En dan te bedenken dat het nog veel beter gaat worden waarschijnlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Mooie start! En Osage Rub is een van mijn favoriete aftershaves. Als je een vlekkeloze scheerbeurt hebt, dan brandt het niet meer maar dan voel je vooral de menthol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted March 6, 2014 Author Share Posted March 6, 2014 Ik blijf alleen problemen houden met de hals. Daar is het niet zo "smooth" als op het gezicht. Ik tril ook zo daar. Vast een "menselijke" reactie zo bij de keel..... Ook het latheren in de scuttle van Woodhead vergt nog enige oefening. Het volle slagroom schuim is (nog) niet aan mij besteed. (tips?) Van het branden heb ik geen last meer. Denk ook door het gebruik van de aluin voordat ik de Osage Rub er op doe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Ik heb de zelfde setup (EJ + Personna) als mijn favoriet en het halsprobleem herken ik niet (meer). Wat erg belangrijk is dat je goed je EIGEN haarrichting weet. Ik scheer b.v. van mijn kin recht naar beneden naar de hals, en begon na wat irritatie met kortere strokes (gezien op Youtube). Ik heb er in het begin wel voor gekozen een scheercréme te kiezen die iedereen makkelijk kan maken, de Palmolive die overal te koop is. Is hij te dun, dan maak je zo nieuwe. En ik gebruik het simpel: een klodder op het gezicht en dan met de natte kwast uitsmeren. Kwast moet goed vochtig zijn, niet zeiknat. Dan moet de Edwin Jagger ook je hals zeer smooth kunnen scheren zonder irritatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted March 6, 2014 Author Share Posted March 6, 2014 Ik heb de zelfde setup (EJ + Personna) als mijn favoriet en het halsprobleem herken ik niet (meer). Wat erg belangrijk is dat je goed je EIGEN haarrichting weet. Ik scheer b.v. van mijn kin recht naar beneden naar de hals, en begon na wat irritatie met kortere strokes (gezien op Youtube). Ik heb er in het begin wel voor gekozen een scheercréme te kiezen die iedereen makkelijk kan maken, de Palmolive die overal te koop is. Is hij te dun, dan maak je zo nieuwe. En ik gebruik het simpel: een klodder op het gezicht en dan met de natte kwast uitsmeren. Kwast moet goed vochtig zijn, niet zeiknat. Dan moet de Edwin Jagger ook je hals zeer smooth kunnen scheren zonder irritatie. Wat erg belangrijk is dat je goed je EIGEN haarrichting weet. Misschien een domme vraag maar hoe kom je hier achter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Door bijvoorbeeld met een watje over je baard van pak hem beet twee dagen oud te wrijven in verschillende richtingen. Je merkt dan precies waar het watje blijft haken of waar hij over de haren glijdt. Weet je de richting, dan weet je waar je welke kant op moet scheren. Ik geloof dat ik redelijk mazzel heb met de groeirichting in m'n hals, maar er zijn ook mannen die daar meerdere kruinen lijken te hebben. Het lijkt me echt een hel om daar fatsoenlijk te scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Ik heb ook zo,n graancirkel onder mijn kin. Maar als je het weet, weet je ook hoe je daar kunt scheren. Om mooi schuim te maken ben ik er achter gekomen dat het experimenteren is met de hoeveelheid water en dat soms na de eerste keer opschuimen even wachten en dan verder gaan ook een enorm verschil kan maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiepenkie Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Experimenteren met schuim heeft nog een voordeel. Je kunt dan sneller wat nieuws kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Wat erg belangrijk is dat je goed je EIGEN haarrichting weet.[/b] Misschien een domme vraag maar hoe kom je hier achter? Zoals Marcel al schreef met een watje, een goed hulpmiddel hierbij is deze web site: http://www.pbjsite.com/shave/whiskarmap/ Je kan daar alle groeirichtingen invullen en zelfs aanduiden in welke richting je dan moet scheren en waar en in welke richting je moet stretchen met je huid. Gewoon invullen en afdrukken op ware grote. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 ??? Dat voel je toch na een á twee keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Dat voel je toch met je vingers? En ook met scheren zelf trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Gewoon een keer, als je je een even niet geschoren hebt, goed naar je gezicht in de spiegel kijken en met je vingers voelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Wij weten het, maar als je net begint realiseer je je dit waarschijnlijk niet. WTG is dan al snel simpelweg van noord naar zuid ipv echt met de haren mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik denk gewoon dat een tekening van je baard nog al overbodig is. Als je gewoon voor het scheren even voelt, dan weet je genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aron Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Vanavond was mijn doop met de DE, de nieuwe aanwinst, een Mühle R89 Grande met Derby mesje, staande voor de spiegel mijn bakkes ingesopt met schuimpje van TFS Mandorlatte en een kleine nervositeit een beginnetje gemaakt op de wangetjes, dit toch wel gewichtiger t.o.v. van cartridge is wel ff wennen en het zoeken naar de stand van de krabber is ook ff zoeken, na een paar keer soppen en halen zijn er hier en daar wat rode puntjes te zien, ai en ff met aluinblokje er langs, prik prik, voorts gaan we de dakpan insoppen en met nog meer bibbers de krabber gehanteerd en voorzichtig over t bolletje gaan. Het resultaat voor de eerste keer DE is okay, maar ik moet nog vreselijk wennen en uiteraard ervaring opdoen, en zeker met verschillende mesjes. Maar goed, ik ben op weg en zal nog veel leren. Krabber ff met Pitralon afgenomen en met hetzelfde goedje ook het kinnetje gedept, wouw dit kon ik nog niet zo`n prikkel , maar wel lekker . Aron. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts