Ga naar inhoud
talibeard

Hoeveel hebben we er eigenlijk?

hoeveel kwasten heb jij?  

166 leden hebben gestemd

1. 1. hoeveel kwasten heb jij?

Aanbevolen reacties

Op dit moment 1.

Twee zijn onderweg ;)

Waarvan een een silvertip ik ben benieuwd hoe hij zal bevallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er drie in gebruik als scheerkwast (twee thuis, en een reiskwast).

Daarnaast heb ik een goedkope Chinees bij mijn klarinet, om de asjes af te stoffen voor ik ze olie (vroeger deed ik dat met een penseeltje; niet handig).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 syntheten en 1 silvertip, die niet meer gebruikt wordt. Op de een of andere manier heb ik niet zoveel met kwasten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog maar twee, mijn Whipped Dog is uit logeren en het kan nog wel een tijdje duren voordat tie terug is. Gelukkig kan ik lekker blijven schuimen met de J&T #2212 en de Omega 31151.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

6.

Een 30 mm syntheet van WD

Een 24 mm syntheet van Maggard

Een Simpson tulip 2 Super badger

Een 24 mm silvertip van Frank Shaving

Een 19 mm silvertip van VS, Soner 1

Een 26 mm finest badger van VS, Soner 2

De grootste glimlach komt van de Simpson, geweldige kwast en met extra waarde omdat deze is gekregen van iemand die ik zeer waardeer.f7174fb44c218c5a6e785a63f124aacc.jpg

De Whipped Dog staat op de zaak, dus niet op de badkamer foto :) .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng

Jeruzalem Harkos® Fibre

LiJüN silvertip 3 band

Luyixian Synth-24x68

Mühle Silvertip 3 band

Mühle Silvertip Fibre® 21mm

Omega 10019

Omega 20102

Omega 800972

Omega Beun Bruin

Plisson Fibre

Rod Neep Silvertip extra dense

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush

Semogue SOC Badger Cherrywood

Semogue SOC Bristle Cherrywood

Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger2

Turkse paardenhaar (Lider 1)

Vero Black Harkos® Fibre

Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Drie...

- Omega zilverspits

- Shavemac

- Omega 20102

Ondanks dat de Shavemac de duurste in aankoop was heeft toch de Omega 20102 mijn voorkeur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01

Whipped Dog 24mm syntheet

Hans Baier Silberspitz

Ever-Ready 200

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL

Shavemac/ATG LE Delta 2band Silvertip

De WD mag weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is een Luxe rijtje zeg :D .

Hoe zou je het verschil tussen de Shavemac 2-bander en de Silvertip D01 beschrijven?

Ik lees over het algemeen dat de 2-bander een stukje meer backbone heeft....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De D01 heeft extra veel haar op dezelfde oppervlakte, dat maakt m automatisch een stuk stijver met extra veel backbone. Ik kan dus niet echt de haarsoorten vergelijken, daarvoor heb ik een silvertip die niet D01 is nodig. Of een D01 2band, dat mag ook :)

Het zijn wel allebei erg fijne kwasten, waarbij de D01 wat meer schuim vreet: logisch, meer haar. De tweebander is daardoor ook iets zachter omdat het haar meer ruimte heeft om te wijken.

Nu moet ik zeggen dat ik bij geen van mijn kwasten over backbone te klagen heb. De minste hebben de WD en de EverReady, en de EverReady is echt een absolute topkwast, die hoeft zich niet te schamen naast de Shavemacs en de M&F. Is wel relatief groot, wat voor komsoppen natuurlijk prima is.

De M&F is een klein kwastje, maar een heerlijke kopsopper, die kwast heeft nat het fijnste gezichtsgevoel van het rijtje. Droog echter lijkt het of er een paar keiharde haren tussen zitten, je kunt ze ook zien die zijn veel witter. Wat dat betreft lijkt het een wat niet-uniforme knot, tot je m laadt en begint te schuimen, dan valt iedere twijfel weg. Zn geld meer dan waard.

De minste kwast is de Hans Baier. Het minste gezichtsgevoel, en duurde het langst om mee te leren werken, maar dat kan liggen aan mijn onervarenheid met een das toentertijd. Kwast blijft echter het minst luxe aanvelen van mijn dassen, maar kost dan ook nog geen kwart van de anderen. In die zin is prijskwaliteit echt niet slecht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank je!

Als er ooit nogeens budget is ga ik voor een 2 bander zilvertip.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat wel een interessante gewaarwording is: vroeger had ik een Whipped Dog kwast en dat was prima. Daarvoor de Plisson L'Occitane, dat was ook best. Één kwast, prima presterend, wat moet ik met meer?

Tegenwoordig heb ik vijf goeie dassen, allen geweldig. Bevallen me beter dan v/h de Plisson en WD. Nu heb ik te weinig keus ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat wel een interessante gewaarwording is: vroeger had ik een Whipped Dog kwast en dat was prima. Daarvoor de Plisson L'Occitane, dat was ook best. Één kwast, prima presterend, wat moet ik met meer?

Tegenwoordig heb ik vijf goeie dassen, allen geweldig. Bevallen me beter dan v/h de Plisson en WD. Nu heb ik te weinig keus ...

En dan bedoel je met vroeger toch gewoon in 2014 en 2015 (plus of min een jaar)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarvoor ook, ik gebruikte (goedkope) kwast + DVH toen ik nog cartridge scheerde. Maar goed, het interessante is natuurlijk hoe het werkt. Zodra je kan kiezen wil je meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad opmerkelijk :D .

Ik had 1 klote das en 2 syntheten die prima waren, tot ik een Simpson tulip super badger van Hans kreeg..........

Nu weet ik wat ik mis en gaat de zoektocht verder 8-)8-) .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarnaar ga je nu op zoek mijn jonge bling bling vriend?

Maar het blijft verbazingwekkend hoe de voorkeur soms -ook door de omstandigheden gedreven- kan veranderen. Vroeger toen ik nog een arbeidszaam leven had prefereerde ik kleinere kwasten. Snel op het gezicht opschuimen drie redelijk snelle gangen en we waren klaar voor de dag.

Nu heb ik veel meer rust en tijd en doe ik er langer over waarbij ik ook meer halen/passes doe en dientengevolge heb ik dus veel meer zeep nodig dan vroeger. En waar vroeger mijn absolute topfavoriet de Simpson was -welke Jaco nu in zijn bezit heeft- raak ik steeds meer gecharmeerd van de grotere kwasten zoals de J&T 2 bander en de Syntheten van Razorock Monster en de E&J in XL uitvoering.

Vandaar de 28 mm das die thans de reis naar Utrecht aangevangen heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet hoe dit komt Hans, naarmate je lichaam uit deint heb je meer behoefte aan grotere borstels, vermager je dan grijp je steeds meer naar kleinere borstels :twisted:;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarnaar ga je nu op zoek mijn jonge bling bling vriend?

De Super Badger is fantastisch en geeft precies genoeg schuim voor 2-3 gangen en dat is doordeweeks prima.

Ik heb ook een 26 mm Finest van VS en die heeft net iets teveel ruggengraat en wat teveel scrub, de 19 mm zilvertip van VS is weer net te klein en is zo slap als het maar zijn kan maar schuimt fantastisch.

Dus zou een 26-30 mm zachte das met een redelijke ruggengraat een schot in de roos kunnen zijn, je moet toch iets te wensen hebben he !! :D:D .

Maar geen zorgen, er wordt aan gewerkt.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet hoe dit komt Hans, naarmate je lichaam uit deint heb je meer behoefte aan grotere borstels, vermager je dan grijp je steeds meer naar kleinere borstels :twisted:;)

Gelep op mijn groeiende omvang kan ik dus beter die 28mm. das annuleren en direct voor een borstel van 45 mm. gaan :oops:

En jij Snuffie nu genoeg aan een iel reiskwastje nu jouw overtollige pondjes in de sportschool zijn achtergebleven :)

@Mijn jonge bling bling vriend, ik heb -als ik Snuff mag geloven en dat doe ik- dus binnenkort een verdichte finest silvertip van 28 mm. voor je in de aanbieding :lol::lol:

Hoewel gelet op jouw ranke gestalte zal ook dat reiskwastje moeten voldoen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
De 1305 staat ook op mijn lijstje. Ik vind het een mooie kwast, maar volgens Marcel waaiert ie behoorlijk uit. Ik twijfel dus nog....

Klopt en daardoor gebruik ik hem niet meer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Silvertip, varken, paard staan in de kast, ik gebruik enkel nog 2 goedkope Amerikaanse synthetische borstels. Deze synthetische borstels blijven mooi.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.