Mikali Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Heren, Als fervent face-latherer wilde ik toch eens proberen met een scuttle, dus vandaag mijn kunstwerkje aangekregen en gelijk gebruikt. Wat valt mij op: de zeep die ik gewoonlijk gebruik Dr. Harris krijg ik met geen voeten goede lather uit die kom ... (na 3 pogingen had ik het gehad ) Nu heb ik ook de Baume.be creme, waar ik voorheen nooit goede lather mee kreeg, krijg ik daar nu een uber lather mee uit die scuttle dat ik nog nooit gehad heb, helemaal geweldig, lekker dik, zacht, scheerschuim !! Waardoor zou dit komen ? laten harde zepen zich minder goed opkloppen in een kom?
Seabiscuit Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Zeep is altijd minder makkelijk om goed lather mee te krijgen dan met crème, maar het zou geen probleem moeten zijn...
talibeard Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Op zich niet; ik heb nog nooit meegemaakt dat de twee methodes zo'n tegengesteld resultaat geven. Ik denk dat je gewoon nog een beetje moet zoeken naar de juiste hoeveelheden product en water. Moet gewoon goedkomen met meer experimentjes.
Mikali Posted February 28, 2014 Author Posted February 28, 2014 Zou je dan zoveel meer zeep moeten laden tov als je face lathered? Op zich zou het me niet uitmaken, ga morgevroeg gelijk nog wat proberen, maar vond het verschil toch wel echt enorm Al bij al ben ik super tevreden dat ik eindelijk met creme uit de voeten kan
Stoppel Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Zeep is altijd minder makkelijk om goed lather mee te krijgen dan met crème, maar het zou geen probleem moeten zijn... Is voor mij toch anders. Ik prefereer zeep.
Henkiepenkie Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Donders Mikali, Jij hebt dat ding al binnen gekregen. Ikzit er nog met smart op te wachten. Zal er morgen een mail aan wagen.
Mikali Posted February 28, 2014 Author Posted February 28, 2014 Donders Mikali,Jij hebt dat ding al binnen gekregen. Ikzit er nog met smart op te wachten. Zal er morgen een mail aan wagen. Jup, deze ochtend in ontvangst mogen nemen, zal morgen wel een foto'tje posten, kwestie van je nog wat meer te laten watertanden
Henkiepenkie Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 Mikali, Ja scuttle hier ook gearriveerd en natuurlijk gelijk lather maken in deze pot. Dat ging erg goed en ik denk dat ik er lang plezier van ga beleven. Ook de oortjes doen dienst waar ze ervoor aangeplakt zijn. Mijn kwast blijft er mooi op rusten.
Mikali Posted March 1, 2014 Author Posted March 1, 2014 Mikali, Ja scuttle hier ook gearriveerd en natuurlijk gelijk lather maken in deze pot. Dat ging erg goed en ik denk dat ik er lang plezier van ga beleven. Ook de oortjes doen dienst waar ze ervoor aangeplakt zijn. Mijn kwast blijft er mooi op rusten. Ah goed te horen, ik heb de variant zonder oortjes, mijn Kent BK12 die ik van Charlie overnam past er maar net in
Henkiepenkie Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 De oortjes. En met de kwast erop. Vanavond maar eens een recept opkloppen
Reza Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 Mooi,mooi Henkiepenkie ik wil er één bestellen bij Schwarzweisskeramik (zie foto) maar wegens ziekte nog steeds niet bereikbaar per mail wacht nog een week dan maar op zoek naar een andere. Laat even weten wat je van die van jou vindt http://
Mikali Posted March 1, 2014 Author Posted March 1, 2014 Hier is een foto van mijn Steve Woodhead, tesamen met de BK12, een winning team !
Henkiepenkie Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 Reza, Klopt.en was mijn eerste keuze tot ik het bericht las dat i.v.m. ziekte bestellingen in de wacht gezet zouden worden. Daarna deze ontdekt en ik denk dat het product vergelijkbaar is. Kon natuurlijk ook geen weerstand bieden aan de hebzucht
Seabiscuit Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 Hier is een foto van mijn Steve Woodhead, tesamen met de BK12, een winning team ! Kijk aan, mooi! Steve Woodhead is trouwens nu bezig met een nieuwe kleur; old Victorian green. Ik ga mijn scheerkom omwisselen als die groene kleur er is.
Reza Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 Reza, Klopt.en was mijn eerste keuze tot ik het bericht las dat i.v.m. ziekte bestellingen in de wacht gezet zouden worden. Daarna deze ontdekt en ik denk dat het product vergelijkbaar is. Kon natuurlijk ook geen weerstand bieden aan de hebzucht Henk, het begint bij mij nu ook te kriebelen nou ik al dat moois zie
Guest Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 Kan meerdere oorzaken hebben dat je geen nette schum van zeep krijgt in je scuttle. Zoals eerder genoemd je borsel meer laden, te heet water om je scuttle te verwarmen of te weinig/te veel vocht bij het maken van je schuim in de scuttle.
Seabiscuit Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 Kan meerdere oorzaken hebben dat je geen nette schum van zeep krijgt in je scuttle. Zoals eerder genoemd je borsel meer laden, te heet water om je scuttle te verwarmen of te weinig/te veel vocht bij het maken van je schuim in de scuttle. Probleem is inderdaad als je er super heet water in gooit, dat de scheerzeep/crème dan zegmaar te snel opdroogt om er nog iets fatsoenlijks van te maken. Dat was een van de overwegingen waarom ik die van mij heb weggedaan.
Mikali Posted March 1, 2014 Author Posted March 1, 2014 Te warm water zou er inderdaad wel iets mee te maken kunnen hebben, gebruik eigenlijk het water waar ik mijn fikken bijna aan kan verbranden hehe. En waarschijnlijk is dat met creme minder een probleem daar die van zichzelf al vochtiger is.
Henkiepenkie Posted March 2, 2014 Posted March 2, 2014 Heren, Vanmorgen de scuttle voor het eerst gebruikt voor een echte scheerbeurt. Opkloppen van schuim gaat hier gewoon goed in maar daar heb ik nooit problemen mee. Of het nu een soepkom is, een bakje van 45 ct betaald in de kringloop of dit apparaat het gaat altijd wel goed. Ik vind het wel prettig dat er een weglegplek is voor de kwast maar misschien verandert dit nog en dump ik de kwast later gewoon in het schuim. Aan het formaat (groter dan mijn 45 ct bakje en het gewicht door het water en de mogelijke waterlekkage die kan optreden moet ik nog wennen. Misschien moet de scuttle een vaste plek hebben tijdens de scheerbeurt. Maar nu vind ik het een prima schuimkist voor Henkiepenkie. Groet Henk
Guest Posted March 2, 2014 Posted March 2, 2014 Kan meerdere oorzaken hebben dat je geen nette schum van zeep krijgt in je scuttle. Zoals eerder genoemd je borsel meer laden, te heet water om je scuttle te verwarmen of te weinig/te veel vocht bij het maken van je schuim in de scuttle. Probleem is inderdaad als je er super heet water in gooit, dat de scheerzeep/crème dan zegmaar te snel opdroogt om er nog iets fatsoenlijks van te maken. Dat was een van de overwegingen waarom ik die van mij heb weggedaan. Goed heet water uit de kraan voldoet om je scuttle warm genoeg te krijgen zodat je heerlijk warme schuim hebt. Gewoon even de tijd nemen om het keramiek op te laten warmen door het water. Te heet water kan overigens leiden tot scheuren van je scuttle, heb ik eens ergens gelezen ivm de broosheid van het keramiek. Ik gebruik hem vaak op deze manier: Het warms aanvoelende water wat er uit je kraan komt gebruiken om hem te vullen. Met je doorweekte borstel en goed gevuld met zeep een goede lading schuim maken. Douchen. En tegen de tijd dat je klaar bent (7min douche) is je schuim lekker warm. Nog een keer goed doorkloppen en scheren. Mocht het iets te droog zijn geworden neem je wat water uit je scuttle om het weer iets vochtig te maken. Heerlijk.
Mikali Posted March 3, 2014 Author Posted March 3, 2014 Net nog eens geprobeerd de Dr Harris te latheren in de scuttle, en het wil me nog steeds niet lukken Ik heb eerst water op de zeep gezet en 2 minuten laten staan. Vervolgens de borstel laten staan in warm water (niet heet). Dan een volle minuut de borstel geladen (tot er al flauw lather begon te ontstaan), vervolgens in de scuttle voort gedaan. Na minuten latheren nog steeds niet wat het moest zijn ... WEL wanneer ik de borstel uitkneep, DAAR zat de goede, smeuige lather die ik op men smikkel wil Dus, heren, het feit dat er in de borstel goede lather zit, maar die wil er niet uitkomen, aan wat kan dit liggen? Nog langer opkloppen of te weinig water?
talibeard Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Te grote kwast? Meer product laden en zorgen dat je kwast niet te nat is. Ik lees vaker dat zeep eerst onder water gezet wordt maar zie daar eerlijk gezegd het nut niet zo van in. Een te natte kwast neemt ook moeilijker zeep op; de kwast is immers al verzadigd. Ik heb voor D.R.Harris beslist geen volle minuut laden nodig voor voldoende schuim maar niet iedere borstel is gelijk natuurlijk. Met welke borstel schuim je op?
marco Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Het is natuurlijk het belangrijkste dat er goede lather in je kwast zit. Daar wil je het uiteindelijk ook hebben om het op je gezicht aan te kunnen brengen.
Recommended Posts