bronda Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Van Talibeard gisteren een paar Souplex scheermesjes en Lords gekregen om eens te proberen. Nogmaals dank Talibeard, heb je via de PB 2 keer een bericht gestuurd maar weet niet of het goed is gegaan. Lijkt wel of er bij mijn uitgaande post iets fout gaat kan ze helaas niet meer vinden... Maar terugkomend op de Souplex , vandaag even een 1e shave met dit mesje gedaan en na 1 beurt kan ik mededelen dat het echt super glad is, mss wel de gladste scheerbeurt die ik tot nu toe heb gekregen. Het lijkt wel of dit mesje net iets dieper wegscheert dan de tot nu geprobeerde DE mesje die ik gebruikt heb. Wel een paar nicks op de kin en onderkin maar dat heb ik meestal met nieuwe mesjes even wennen dus. Mijn favoriete mesje de Astra is scherp maar dit mesje is toch echt iets scherper. Het mesje scheer iets scherper/ agressiever dan de Astra maar wel binnen het toelaatbare wat mijn huid kan verdragen. Ik weet dat je bij een nieuw mesje natuurlijk een aantal scheerbeurten nodig heb om aan dat mesje te wennen. Maar de tot nu toe eerste scheerbeurt is mij al positief bevallen. Bij Paul Kox kan je deze mesjes verkrijgen voor 3.95 euro de 10 stuks, niet echt goedkoop maar als deze mesjes een 5 tot 7 scheerbeurten meegaan zou dit zomaar eens mijn topper kunnen worden. Wordt vervolgd........
Thorical Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Van Talibeard gisteren een paar Souplex scheermesjes en Lords gekregen om eens te proberen. Nogmaals dank Talibeard, heb je via de PB 2 keer een bericht gestuurd maar weet niet of het goed is gegaan. Lijkt wel of er bij mijn uitgaande post iets fout gaat kan ze helaas niet meer vinden... Maar terugkomend op de Souplex , vandaag even een 1e shave met dit mesje gedaan en na 1 beurt kan ik mededelen dat het echt super glad is, mss wel de gladste scheerbeurt die ik tot nu toe heb gekregen. Het lijkt wel of dit mesje net iets dieper wegscheert dan de tot nu geprobeerde DE mesje die ik gebruikt heb. Wel een paar nicks op de kin en onderkin maar dat heb ik meestal met nieuwe mesjes even wennen dus. Mijn favoriete mesje de Astra is scherp maar dit mesje is toch echt iets scherper. Het mesje scheer iets scherper/ agressiever dan de Astra maar wel binnen het toelaatbare wat mijn huid kan verdragen. Ik weet dat je bij een nieuw mesje natuurlijk een aantal scheerbeurten nodig heb om aan dat mesje te wennen. Maar de tot nu toe eerste scheerbeurt is mij al positief bevallen. Bij Paul Kox kan je deze mesjes verkrijgen voor 3.95 euro de 10 stuks, niet echt goedkoop maar als deze mesjes een 5 tot 7 scheerbeurten meegaan zou dit zomaar eens mijn topper kunnen worden. Wordt vervolgd........ Dat is leuk, maare, in wat voor een krabber zat dat Souplex mesje?
talibeard Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Ik heb idd geen PB-tje mogen ontvangen maar weet nu toch dat ze goed zijn aangekomen en daar gaat het toch om. Gewoon lekker proberen; in mijn ervaring mag je echt wel enkele stuks van een bepaald mesje gebruikt hebben voor je een eindoordeel kunt geven. Voor mij is Souplex zonder meer het lekkerste mesje dat in Duitsland nu nog gemaakt wordt maar Duits is nu eenmaal niet goedkoop. En ook al niet echt makkelijk overal te vinden maar Paul Kox heeft hem al lang in zijn assortiment zitten.
vertelselaar Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 Talibeard heeft mij ook aan de Souplex geholpen en ik ben er erg blij mee. Heerlijk glad scherend mesje dat over mijn huid danst. shaving.ie heeft ze wel eens in de uitverkoop, of kijk anders eens bij http://www.giftsandcare.com/en/.
bronda Posted March 1, 2014 Author Posted March 1, 2014 (edited) Ja zal eens neuzen thanks! Ja sorry Harrie ik begrijp er geen sikkuhpit van dat mijn PBtjes niet aan komen. Alla je weet het ik ben er in ieder geval content mee en net de tweede scheerbeurt achter de rug en moet echt zeggen dat het een heerlijk mesje is. Niet de goedkoopste maar wel op dit moment errug lekker scherend, echt een genot dit mesje. Tweede beurt is net effe wat beter gegaan dan de eerste beurt. Dit belooft een toppertje te gaan worden ach ach ach....daar zit ik dan met 90 astra's en nog dik 200 Voskhods maar wees gerust ik breid m'n collectie gewoon uit met tzt dit mesje. Edited March 1, 2014 by Guest
bert Posted March 1, 2014 Posted March 1, 2014 Ja zal eens neuzen thanks! Ja sorry Harrie ik begrijp er geen sikkuhpit van dat mijn PBtjes niet aan komen. Alla je weet het ik ben er in ieder geval content mee en net de tweede scheerbeurt achter de rug en moet echt zeggen dat het een heerlijk mesje is. Niet de goedkoopste maar wel op dit moment errug lekker scherend, echt een genot dit mesje. Tweede beurt is net effe wat beter gegaan dan de eerste beurt. Dit belooft een toppertje te gaan worden ach ach ach....daar zit ik dan met 90 astra's en nog dik 200 Voskhods maar wees gerust ik breid m'n collectie gewoon uit met tzt met dit mesje. Mocht je van de voskhod mesjes af willlen dan wil ik ze wel overnemen. Groeten Bert
bronda Posted March 2, 2014 Author Posted March 2, 2014 Bert , Nee hoor ik wil er niet vanaf, vindt het heerlijke mesjes trouwens. Gaan iets minder lang mee dan de Astra's maar werken verder perfect en geven een glad resultaat zonder vorm van irritatie. Ze behoren samen met de Astra's tot m,n favorieten. Maar heb op dit moment een stuk of 16 verschillende mesjes geprobeerd Oa: Permasharp, Bolzano, Feather, Derby, Hema, Iridium, Rapira,Timor, Shark, Supermax enz enz. Maar denk dat de Souplex op dit moment bij de beste 3 gaat behoren. Op den duur moet je een keuze maken bij welke mesjes je je het lekkerst voelt en het daarbij laten, ahum gaat niet lukken denk ik....
Robert79 Posted May 1, 2014 Posted May 1, 2014 Ik heb vandaag ook voor het eerst kennis gemaakt met dit mesje icm mn Weishi 9306.Het scheert inderdaad erg lekker.Ik geloof dat de scheerkop van de Weishi vergelijkbaar is met de krabber van bronda. Wat me wel opviel was dat dit mesje erg veel oxidatie vlekken had, maar maakt voor het scheren niets uit.De keuze voor mn favoriete mesje word maar moeilijker en moeilijker...en...
bronda Posted May 2, 2014 Author Posted May 2, 2014 Vandaag weer eens met de Souplex begonnen, mijn eerste mesje daar heb ik 12 perfecte scheerbeurten meegedaan. Mijn 2e mesje die ik van Talibeard heb gekregen gaat nu voor een periode van een aantal beurten erin. Als deze Souplex ook zo lang meegaat als bij de eerste keer dan wordt het mijn favoriete mesje. Maar eerst maar door de Voskhods en Astra's heen werken die mij trouwens ook uitstekend bevallen, met de Voskhods scheer ik gemiddeld een keer of 4. En de Astra's 4 tot 6 keer, het gekke is dat je bij sommige Astra's mesjes na 3 beurten denk mwah ik heb het ermee gehad en de volgende Astra is na 5 beurten nog uitstekend in staat om een goede 6e beurt en soms een 7e eruit te knallen. Zou best eens kunnen wezen dat je baard/huid wat anders is qua stugheid misschien heeft het jaargetijde ermee te maken, ik kan mij zo voorstellen dat in de zomer je huid wat soepeler is dan in de winter en dat je daardoor wat langer met een mesje doet.
bronda Posted May 16, 2014 Author Posted May 16, 2014 De Souplex, beurtje 11 achter de rug . Weer een perfecte scheerbeurt zonder enige irritaties. Collega's beginnen dit mesje ook te waarderen, voor mij is het nu echt wel duidelijk dit is voor mij in ieder geval een topmesje is daar twijfel ik niet meer aan. Met dank aan Talibeard die deze mesje mij ter beschikking heeft gesteld.
marco Posted May 16, 2014 Posted May 16, 2014 Hm, ik ga ook maar eens op zoek naar een Souplex ergens.
bronda Posted May 18, 2014 Author Posted May 18, 2014 Marco, Kijk eens bij Paul Kox van de Dutch Shaving Shop. Souplex 10 stuks voor 3.95 euro. Zit in Breukelen. Ik vind het absoluut een top mesje en staat bij mij echt op nr 1 , net m,n 12e scheerbeurt gedaan en gewoon appestrak geen nicks geen irritatie gewoon BBS. Bij de 13e beurt begon bij mijn eerste mesje van Souplex bij een atg de tand des tijds een beetje toe te slaan, iets meer weerstand. Maar het was te doen, bij de 14e beurt ging het nog wel bij een WTG maar klapte het mesje bij een ATG echt door z,n hoeven heen.. voor mij 12 beurten perfect te gebruiken. Dan is de prijs van 3.95 ook geen eens zo duur. Succes!
Frank Posted May 27, 2014 Posted May 27, 2014 Vanmorgen voor de 7e keer geschoren met het eerste Souplex-mesje dat ik ooit gebruikte. Na zeven keer nog steeds een goed resultaat. 7 Keer is veel voor mij aangezien de meeste mesjes, Astra SS Astra SP Captain Red, maar 3- 4 keer meegaan. Zonder meer aan te bevelen dus. Ik weet niet of ik het mesje morgen nog een keer ga proberen.
bronda Posted May 27, 2014 Author Posted May 27, 2014 Frank , gewoon doorgaan. Bij mij sloeg de twijfel in het begin ook toe: He als 7/8 keer en nog perfect. Mijn Astra's zijn na 5 keer prullenbak waardig en de Voskhods na maximaal 4 keer. Ik heb een stugge baard maar de Souplex gaat er echt 12 beurtjes perfect doorheen. Succes!
Robert79 Posted May 28, 2014 Posted May 28, 2014 Ik vond op ebay deze aanbieding http://www.ebay.nl/itm/100-Stuck-SOUPLEX-Rasierklingen-rostfrei-B-Ware-100-Schnittleistung-/231147498177?pt=DE_Beauty_Rasur_Rasur&hash=item35d176eac1&_uhb=1 Bij mij hebben deze mesjes het ook het langst uitgehouden. Frank, welke krabber heb jij met deze mesjes gebruikt ?
Frank Posted May 28, 2014 Posted May 28, 2014 Ik gebruikte het Souplex-mesje het meest in de Muhle R89 maar ook in de Fatip Grande. Ik ga het advies van Bronda volgen en probeer het nog een aantal maal te gebruiken.
Frank Posted May 29, 2014 Posted May 29, 2014 Vanmorgen moest ik toch bij de 8e keer het Souplex mesje vervangen. Het begon te hard te trekken. Ben toch tevreden . Gaat 2x langer me dan de andere mesjes.
Robert79 Posted May 29, 2014 Posted May 29, 2014 Dat is toch een mooi resultaat ! Ik kom wanneer ik een goed mesje heb op 6x. En als je 100 stuks Souplex koopt op ebay,dan valt de prijs ook reuze mee.
bronda Posted June 4, 2014 Author Posted June 4, 2014 Frank, Top toch 7 keer een goede scheerbeurt met de Souplex. Er is ook echt geen pijl op te trekken welk mesje wel en niet lang meegaat. Collega van me is na 4 beurten helemaal klaar met de Souplex , ik kan er 12 beurten geweldig mee vooruit. Terwijl ik met de Sharks na 3 beurten echt het voor gezien houdt doet m, collega en 6 op z,n gemak mee! ik vind de Sharks niet echt scherp en hij loopt ermee weg...er is geen maatstaf in DE mesjesland...
Harkos Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Eind mei in Duitsland 100 Souplex besteld via E Bay. B keus, wit doosje met er in 10 witte doosjes met 10 mesjes in een wit papiertje. De mesjes zijn heuse souplex met opdrukfoutjes. Gedurende mijn vakantie 3 verbruikt. 7 beurten per mesje, maar waren nog niet op. Alleen vond ik het goed genoeg. Erg goed in een Gillette adjustable. Nu thuis ook in de Fatip en Merkur Slant gebruikt. Een toppertje voor mij. Ook kwa prijs. €15.94 incl. Verzendkosten!
Joris Posted October 20, 2014 Posted October 20, 2014 Eind mei in Duitsland 100 Souplex besteld via E Bay. B keus, wit doosje met er in 10 witte doosjes met 10 mesjes in een wit papiertje. De mesjes zijn heuse souplex met opdrukfoutjes. Gedurende mijn vakantie 3 verbruikt. 7 beurten per mesje, maar waren nog niet op. Alleen vond ik het goed genoeg. Erg goed in een Gillette adjustable. Nu thuis ook in de Fatip en Merkur Slant gebruikt. Een toppertje voor mij. Ook kwa prijs. €15.94 incl. Verzendkosten! Ik heb ook een pak van de B-keus mesjes en ben er ook zeer tevreden over. Wat me wel op viel, maar nergens genoemd zie, is dat ze na uitpakken licht gekromd zijn (over dezelfde as als in de krabber). Zijn die van jou ook enigzins gekromd?
Recommended Posts